Češi, za rok si koupíte Octavii za mnohem méně peněz. Jen nebude od Škodovky

Pavel Škopek
Uniklý render připravovaného kombi Dacia C-Neo | Zdroj: Autocar
Uniklý render připravovaného kombi Dacia C-Neo | Zdroj: Autocar

Octavia dostane soupeře z Rumunska. Dacia C-Neo nabídne kombi velikosti Škody, ale bude levnější o desítky tisíc.

Škoda pod rumunským tlakem

Octavia zůstává symbolem českých silnic, ale doba se mění. Už příští rok by se mohla dočkat nečekaného vyzyvatele. Ne z Číny, jak by se při pohledu na zvýšenou aktivitu čínských značek mohlo zdát, ale z Rumunska. Dacia připravuje nové rodinné kombi, které má rozměry, výbavu i ambice srovnatelné s českou stálicí. Dostojí přitom pověsti výrobce, který se zaměřuje na praktičnost místo pozlátka, a nabídne vysoce konkurenční cenu. V Mladé Boleslavi bude ještě pořádně horko.

Nový model, označovaný jako C-Neo, má dorazit v roce 2026 a vstoupit do segmentu, kterému dlouhodobě kraluje právě Octavia. Dacia s ním cílí na zákazníky, kteří hledají prostorné rodinné auto za dostupnou cenu. Podle oficiálních informací by měl C-Neo stát okolo 20 000 liber, tedy přibližně 580 tisíc korun. Pro srovnání, Octavia Combi v Česku aktuálně startuje na 639 900 Kč.

C-Neo bude stejně jako Bigster postavený na platformě CMF-B a nabídne benzinové i hybridní motorizace o výkonu od 128 do 153 koní. Má jít o kombi s délkou okolo 4,6 metru a zvýšeným podvozkem. Důraz na praktičnost potvrzuje i design. Karoserie s vyšší světlou výškou, ochranné oplastování a odolnější interiér mají oslovit řidiče, kteří hledají funkční auto do každodenního provozu i na víkend mimo město. Podobný přístup zafungoval i u modelu Sandero Stepway, který se díky tomu stal jednou z nejprodávanějších Dacií.

Dacia Bigster (2025) | Zdroj: Dacia
Dacia Bigster (2025) | Zdroj: Dacia

Dacia si věří v segmentu C

Zatímco většina značek v segmentu C přechází na SUV, Dacia jde opačným směrem. Podle produktového ředitele Patrice Lévy-Benchetona existuje značná skupina zákazníků, která chce prostorné auto, ale odmítá vysoké karoserie. C-Neo má oslovit právě ty, kdo hledají účelnost, nižší posed a nižší spotřebu bez zbytečné okázalosti.

„Naším hlavním územím je v současnosti B-segment, ale máme také nabídku v A-segmentu a začali jsme v C-segmentu, a to se nám s modelem Bigster podařilo opravdu skvěle,“ řekla Autocaru nová generální ředitelka Dacie Katrin Adt. Úspěch Bigsteru podle jejích slov posílil důvěru značky pokračovat v expanzi ve vysoce konkurenčním segmentu C.

V kombinaci s blížícím se vyřazením Fordu Focus a rostoucím cenám modelů jako Volkswagen Golf, Toyota Corolla nebo Opel Astra vzniká na trhu prostor, který Dacia plánuje obsadit. Pokud dokáže nabídnout prostorné kombi za cenu malého SUV, může Octavia po letech přijít o část své popularity. Zákazníkům totiž přestává jít o značku, ale o hodnotu za peníze.

Zdroj: Autocar


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články