Cybertruck je kontroverzní auto, které se nepodobá ničemu, co jsme za poslední roky viděli. Na akci Tesla Cybertruck Delivery Event jsme se dočkali odhalení mnoha zajímavostí a specifikací, ze kterých jsme pro vás vybrali to nejdůležitější. Poznejte nový Cybertruck jinak, než jen z pohledu nabízených variant a cen.
Elektrický pickup představil Elon Musk už v roce 2019 a tehdy sliboval opravdu velké věci. Jak se ale ukázalo po čtyřech letech, slovo opět nedodržel a konečné varianty Cybertrucku se po stránce specifikací (např. dojezdu), ale i cen a dostupnosti velice liší.
Údajně se svého Cybertrucku při předávací akci dočkalo jen 10-50 zákazníků, kteří nějakým způsobem předběhli všechny zájemce s jejich předobjednávkami. A je otázkou, kolik dalších Cybertrucků bude v letošním roce předáno, když dostupnost je uváděna až na rok 2024. U základní, nejlevnější verze dokonce až na rok 2025.
Rezervací může být podle odhadů již kolem 2 milionů, takže pokud byste si teď jen rezervovali své místo ve frontě na Teslu Cybertruck, budete nejspíše čekat pěkných pár let navíc. Takže se dá skoro říct, že je Cybertruck zboží, které se nedá koupit. A mimo USA, Kanadu a Mexiko opravdu není oficiálně dostupný.
Elektromobily Tesla zůstávaly dlouhé roky na 400V architektuře, nicméně s příchodem Cybertrucku se to mění. Jde o první model této značky, který přechází na 48/800V architekturu. Nejde o první elektromobil na světě s takto vysokým napětím, už dříve tu byly vozy značek jako Kia, Hyundai, či Porsche.
Přechodem na vyšší napětí bude možné dosáhnout efektivnějšího nabíjení na rychlonabíječkách. To však zřejmě alespoň v dohledné době Cybertruck nevyužije, protože má být schopný nabíjení max. výkonem 250 kW. Za 15 minut dobijete až 219 km dojezdu, což je sice skvělé, ale konkurenční elektromobily umí i více.
Synonymem pro Cybertruck je slovo odolnost, ačkoliv při původním představení nedopadla úplně podle plánu ukázka odolnosti bočního okna, které se překvapivě rozbilo. Nicméně Tesla využívá takové materiály v čele s vlastní nerezovou ocelí, která má podobně jako u vesmírných raket SpaceX zajistit maximální míru odolnosti proti všemu.
Tělo Cybertrucku má být nepoškrábatelné, má vydržet i střelbu z pistole, a tak podobně. Sklo Tesla Armor Glass má být taktéž odolnější, než běžná skla u automobilů. A díky pohonu všech kol s výkonem až 845 koní a vyšší světlé výšce 43,3 centimetrů má elektrický pickup zvládnout i náročnější terén. O schopnostech „plavání“ jsme se však zatím nic nedozvěděli.
Nejvyšší varianta Cyberbeast u Cybertrucku disponuje výkonem až 845 koní, pohonem všech kol a aktivním vektorováním točivého momentu. Díky tomu zvládne zrychlení 0 až 100 km/h za pouhé 2,7 sekundy (po odečtení rolloutu – pozn. redakce).
Tzv. Beast Mode je označení právě pro maximální výkon u Cyberbeastu, což Tesla předvedla v rámci Cybertruck Delivery Eventu, když její pickup s přívěsem, na kterém vezl nejnovější Porsche 911, předjel ve sprintu samotný sporťák od Porsche v tentýž konfiguraci.
Konkrétně má v nejvyšší konfiguraci Cybertruck přes 300 koní na přední nápravě s elektromechanickou uzávěrkou diferenciálu, která by se měla hodit při výjezdu do terénu. O schopnostech Cybertrucku ještě určitě bude řeč.
Další novinkou u Tesly je tzv. steer-by-wire, tedy v překladu řízení po drátu. Jde o to, že volant není spojený klasicky mechanicky s nápravou, ale elektronicky, takže se dá libovolně měnit poměr otáčení volantu vs otáčení kol. Tohle by mimojiné mohlo vyřešit problémy s volantem Tesla Yoke při parkování.
Cybertruck není malý a platí to i o jeho úložných prostorech. Vůz s rozměry 568,2 × 241,3 × 179,1 cm váží kolem 3 tun (hmotnost 2 995 kg u varianty s pohonem všech kol, resp. 3 104 kg u varianty Cyberbeast) a má nákladový prostor o objemu 3 427 litrů (1 897 litrů běžně, resp. navíc 1 530 litrů po sklopení zadní sedadel). Nosnost „kufru“ je 1 134 kg, takže převážet se dá ledacos.
Další silnou disciplínou Cybertrucku jsou tažné schopnosti. Pickup od Tesly je ze všech konkurenčních pickupů jednoznačně nejsilnější, když zvládne až 4 990 kg, tedy mnohem více, než kolik sám váží (cca 3 tuny). Je ovšem otázkou, zda tolik síly zákazníky pro svou práci opravdu potřebují.
Přední kufr, tzv. frunk, je u Tesly Cybertruck vůbec poprvé elektrický a jmenuje se Powergate. Možná to nezní jako největší vylepšení, ale věřte, že i taková drobnost dokáže být velice užitečná, pokud chcete u pickupu vozit jen něco menšího a nechcete to tedy dávat na velkou korbu.
Cybertruck má hned několik prvenství v rámci své značky. Další novinkou je technologie V2X, tedy možnost využít trakční baterii elektromobilu pro externí dobíjení dalších spotřebičů, nebo klidně i jiných elektrických aut. Pro tyto účely je u Cybertrucku běžná zásuvka na 120/240V s výkonem až 11,5 kW.
Pokud se vám Cybertruck zdá zajímavý a brousíte si na něj zuby, tak pokud nežijete v USA, Kanadě, nebo Mexiku, tak máte bohužel smůlu. V Česku se tento model vycházející na nejméně 60 990 dolarů (1,365 milionu korun) neprodává a nevypadá to, že by se mohl v nejbližší době vůbec prodávat, především kvůli legislativě. Ostré hrany Cybertrucku a jeho rozměry podle některých názorů v evropských končinách prostě neprojdou.
Cybertruck je kontroverzní auto, které se nepodobá ničemu, co jsme za poslední roky viděli. Na akci Tesla Cybertruck Delivery Event jsme se dočkali odhalení mnoha zajímavostí a specifikací, ze kterých jsme pro vás vybrali to nejdůležitější. Poznejte nový Cybertruck jinak, než jen z pohledu nabízených variant a cen.
Elektrický pickup představil Elon Musk už v roce 2019 a tehdy sliboval opravdu velké věci. Jak se ale ukázalo po čtyřech letech, slovo opět nedodržel a konečné varianty Cybertrucku se po stránce specifikací (např. dojezdu), ale i cen a dostupnosti velice liší.
Údajně se svého Cybertrucku při předávací akci dočkalo jen 10-50 zákazníků, kteří nějakým způsobem předběhli všechny zájemce s jejich předobjednávkami. A je otázkou, kolik dalších Cybertrucků bude v letošním roce předáno, když dostupnost je uváděna až na rok 2024. U základní, nejlevnější verze dokonce až na rok 2025.
Rezervací může být podle odhadů již kolem 2 milionů, takže pokud byste si teď jen rezervovali své místo ve frontě na Teslu Cybertruck, budete nejspíše čekat pěkných pár let navíc. Takže se dá skoro říct, že je Cybertruck zboží, které se nedá koupit. A mimo USA, Kanadu a Mexiko opravdu není oficiálně dostupný.
Elektromobily Tesla zůstávaly dlouhé roky na 400V architektuře, nicméně s příchodem Cybertrucku se to mění. Jde o první model této značky, který přechází na 48/800V architekturu. Nejde o první elektromobil na světě s takto vysokým napětím, už dříve tu byly vozy značek jako Kia, Hyundai, či Porsche.
Přechodem na vyšší napětí bude možné dosáhnout efektivnějšího nabíjení na rychlonabíječkách. To však zřejmě alespoň v dohledné době Cybertruck nevyužije, protože má být schopný nabíjení max. výkonem 250 kW. Za 15 minut dobijete až 219 km dojezdu, což je sice skvělé, ale konkurenční elektromobily umí i více.
Synonymem pro Cybertruck je slovo odolnost, ačkoliv při původním představení nedopadla úplně podle plánu ukázka odolnosti bočního okna, které se překvapivě rozbilo. Nicméně Tesla využívá takové materiály v čele s vlastní nerezovou ocelí, která má podobně jako u vesmírných raket SpaceX zajistit maximální míru odolnosti proti všemu.
Tělo Cybertrucku má být nepoškrábatelné, má vydržet i střelbu z pistole, a tak podobně. Sklo Tesla Armor Glass má být taktéž odolnější, než běžná skla u automobilů. A díky pohonu všech kol s výkonem až 845 koní a vyšší světlé výšce 43,3 centimetrů má elektrický pickup zvládnout i náročnější terén. O schopnostech „plavání“ jsme se však zatím nic nedozvěděli.
Nejvyšší varianta Cyberbeast u Cybertrucku disponuje výkonem až 845 koní, pohonem všech kol a aktivním vektorováním točivého momentu. Díky tomu zvládne zrychlení 0 až 100 km/h za pouhé 2,7 sekundy (po odečtení rolloutu – pozn. redakce).
Tzv. Beast Mode je označení právě pro maximální výkon u Cyberbeastu, což Tesla předvedla v rámci Cybertruck Delivery Eventu, když její pickup s přívěsem, na kterém vezl nejnovější Porsche 911, předjel ve sprintu samotný sporťák od Porsche v tentýž konfiguraci.
Konkrétně má v nejvyšší konfiguraci Cybertruck přes 300 koní na přední nápravě s elektromechanickou uzávěrkou diferenciálu, která by se měla hodit při výjezdu do terénu. O schopnostech Cybertrucku ještě určitě bude řeč.
Další novinkou u Tesly je tzv. steer-by-wire, tedy v překladu řízení po drátu. Jde o to, že volant není spojený klasicky mechanicky s nápravou, ale elektronicky, takže se dá libovolně měnit poměr otáčení volantu vs otáčení kol. Tohle by mimojiné mohlo vyřešit problémy s volantem Tesla Yoke při parkování.
Cybertruck není malý a platí to i o jeho úložných prostorech. Vůz s rozměry 568,2 × 241,3 × 179,1 cm váží kolem 3 tun (hmotnost 2 995 kg u varianty s pohonem všech kol, resp. 3 104 kg u varianty Cyberbeast) a má nákladový prostor o objemu 3 427 litrů (1 897 litrů běžně, resp. navíc 1 530 litrů po sklopení zadní sedadel). Nosnost „kufru“ je 1 134 kg, takže převážet se dá ledacos.
Další silnou disciplínou Cybertrucku jsou tažné schopnosti. Pickup od Tesly je ze všech konkurenčních pickupů jednoznačně nejsilnější, když zvládne až 4 990 kg, tedy mnohem více, než kolik sám váží (cca 3 tuny). Je ovšem otázkou, zda tolik síly zákazníky pro svou práci opravdu potřebují.
Přední kufr, tzv. frunk, je u Tesly Cybertruck vůbec poprvé elektrický a jmenuje se Powergate. Možná to nezní jako největší vylepšení, ale věřte, že i taková drobnost dokáže být velice užitečná, pokud chcete u pickupu vozit jen něco menšího a nechcete to tedy dávat na velkou korbu.
Cybertruck má hned několik prvenství v rámci své značky. Další novinkou je technologie V2X, tedy možnost využít trakční baterii elektromobilu pro externí dobíjení dalších spotřebičů, nebo klidně i jiných elektrických aut. Pro tyto účely je u Cybertrucku běžná zásuvka na 120/240V s výkonem až 11,5 kW.
Pokud se vám Cybertruck zdá zajímavý a brousíte si na něj zuby, tak pokud nežijete v USA, Kanadě, nebo Mexiku, tak máte bohužel smůlu. V Česku se tento model vycházející na nejméně 60 990 dolarů (1,365 milionu korun) neprodává a nevypadá to, že by se mohl v nejbližší době vůbec prodávat, především kvůli legislativě. Ostré hrany Cybertrucku a jeho rozměry podle některých názorů v evropských končinách prostě neprojdou.