Aktuálně jeden z největších konkurentů Tesly, sportovní a první plně elektrické Porsche Taycan zamířilo na přísné měření dojezdu EPA, tedy dle amerických norem. Jenže výsledky jsou překvapivě špatné.
TIP: Zfalšoval seriál Top Gear porážku Tesly Model S?
Stejným testem dojezdu prošly u americké vládní agentury (EPA) samozřejmě i konkurenční Tesly včetně přímého soka v podobě sedanového Modelu S. Přičemž nejnovější generace Tesla Model S (test) ve variantě Long Range ujede v kombinovaném provozu až 373 mil na jedno nabití, tj. 600 km dle normy EPA.
Pro srovnání, nový elektromobil Porsche Taycan, který se rozhodně může elektrovozům Tesly rovnat minimálně po stránce designu, výkonu, nebo obecně skvělých specifikací, však v nejvyšší konfiguraci s přídomkem Turbo s předpokládaným delším dojezdem ujede v kombinovaném provozu max. jen 201 mil, tj. 323 km dle měření EPA.
Kde se stala chyba? Německé Porsche při představení a dokonce i na svých stránkách uvádí hodnotu dojezdu až 450 km v případě verze s nejdelším dojezdem. Ve Spojených státech ovšem dosáhl dojezdu o více než 100 km kratšího. Uvidíme, jaké bude pro srovnání ještě hodnocení dle evropské normy WLTP.
Každopádně delší dojezd zaznamenaly i elektromobily, které si s delším dojezdem moc netykají – Audi e-tron (test) (204 mil) a Jaguar I-Pace (test) (234 mil a po softwarovém updatu, který nahrajou technici v dealerství, bude 246 mil). Tiskový mluvčí automobilky Porsche kratší dojezd u Taycanu zdůvodňuje tím, že se při výrobě zaměřovali především na to, aby bylo jejich první plně elektrické auto optimalizované na co nejlepší jízdní vlastnosti a co nejlepší zážitek z jízdy. Ačkoliv to vypadá, že to bude znamenat častější zastávky na nabíjecích stanicích.
Jak možná víte, Taycan je nabízený ještě ve variantě Turbo S a 4S, které zatím hodnocení dojezdu EPA neobdržely. Nicméně jde o varianty, které mají dle Porsche ještě o něco kratší maximální papírové dojezdy. Uvidíme, jestli to bude platit i v případě těch reálných.
zdroj: Teslarati
Aktuálně jeden z největších konkurentů Tesly, sportovní a první plně elektrické Porsche Taycan zamířilo na přísné měření dojezdu EPA, tedy dle amerických norem. Jenže výsledky jsou překvapivě špatné.
TIP: Zfalšoval seriál Top Gear porážku Tesly Model S?
Stejným testem dojezdu prošly u americké vládní agentury (EPA) samozřejmě i konkurenční Tesly včetně přímého soka v podobě sedanového Modelu S. Přičemž nejnovější generace Tesla Model S (test) ve variantě Long Range ujede v kombinovaném provozu až 373 mil na jedno nabití, tj. 600 km dle normy EPA.
Pro srovnání, nový elektromobil Porsche Taycan, který se rozhodně může elektrovozům Tesly rovnat minimálně po stránce designu, výkonu, nebo obecně skvělých specifikací, však v nejvyšší konfiguraci s přídomkem Turbo s předpokládaným delším dojezdem ujede v kombinovaném provozu max. jen 201 mil, tj. 323 km dle měření EPA.
Kde se stala chyba? Německé Porsche při představení a dokonce i na svých stránkách uvádí hodnotu dojezdu až 450 km v případě verze s nejdelším dojezdem. Ve Spojených státech ovšem dosáhl dojezdu o více než 100 km kratšího. Uvidíme, jaké bude pro srovnání ještě hodnocení dle evropské normy WLTP.
Každopádně delší dojezd zaznamenaly i elektromobily, které si s delším dojezdem moc netykají – Audi e-tron (test) (204 mil) a Jaguar I-Pace (test) (234 mil a po softwarovém updatu, který nahrajou technici v dealerství, bude 246 mil). Tiskový mluvčí automobilky Porsche kratší dojezd u Taycanu zdůvodňuje tím, že se při výrobě zaměřovali především na to, aby bylo jejich první plně elektrické auto optimalizované na co nejlepší jízdní vlastnosti a co nejlepší zážitek z jízdy. Ačkoliv to vypadá, že to bude znamenat častější zastávky na nabíjecích stanicích.
Jak možná víte, Taycan je nabízený ještě ve variantě Turbo S a 4S, které zatím hodnocení dojezdu EPA neobdržely. Nicméně jde o varianty, které mají dle Porsche ještě o něco kratší maximální papírové dojezdy. Uvidíme, jestli to bude platit i v případě těch reálných.
zdroj: Teslarati