Boj mezi supersportovními elektromobily Porsche Taycan a Tesla Model S je jedno z nejžhavějších témat na automobilové scéně.
Olej do ohně přidal také britský seriál Top Gear. Ten 30. října zveřejnil video, ve kterém redaktor Jack Rix odprezentoval drag race na ¼ míle (400 metrů) mezi již zmíněnými vozy. Ve videu použil nejvýkonnější verze obou sedanů – Porsche Taycan Turbo S a Tesla Model S Performance v nejnovější verzi Raven.
Dále dbal na čestnost s údaji – oba vozy měly zapnutý nejvýkonnější jízdní mód, launch control nad 85 % baterie. Zde ale pravda dost možná končí. Brooks Weisblat na svém YouTube kanále přišel s videem, ve kterém práci Top Gearu rozebral do detailu a přišel na zajímavé skutečnosti. V Tesle nebyl zapnutý Full Ludicrous+ mód, nýbrž jen Ludicrous+. Poznat to je podle informací zobrazovaných na palubní desce.
Na levo můžete vidět vzhled displeje při zapnutém Full Ludicrous+ módu, na pravo můžete vidět displej Tesly ve videu Top Gearu. Nejsou stejné, že?
Dále se vedou spekulace, zda měla Tesla zapnutý launch control. Brooks ve svém videu ukázal, jak probíhá příprava Tesly na launch control. Při přípravě se předek auta lehce nadzvedne, aby minimalizovalo zvedání přední části vozu, a aby poskytlo lepší “odpich”. Ve videu od Top Gearu není zřetelné, zda má tedy Tesla zapnutý launch control či ne.
Vše, co tu nyní máme, není 100% potvrzené, jelikož Top Gear závod nenatáčel jednou, ale finální záběry jsou zkombinované z různých dílčích záběrů. A pokud si na tom britský pořad nedal záležet, mohli dodatečně natočit něco jiného, než za jakých podmínek závod vlastně probíhal.
Co ale není zpochybnitelné, jsou čísla. Jack Rix uvedl, že Tesla měla čas 0-60 MPH = 2.68 s, 0-100 MPH 6.46 s, ¼ míle = 11.08 s. Ovšem toto nejsou časy z tohoto závodu! Úplně stejné časy, včetně rychlosti v cíli, se objevily u Tesly Model S P100D v jiném závodu Top Gearu. V něm Tesla stála proti Mercedesu Benz E63 S v prosinci roku 2017! To je téměř 2 roky zpět. V té době skutečně žádný vůz s označením Raven neexistoval, a navíc od té doby Tesla vydala několik výkon navyšujících aktualizací. Současné časy Ravenu na ¼ míle se pohybují mezi 10.5 a 10.7 s. a 10.7 s je čas, který v tomto “závodě” zajelo Porsche.
Na obrázku můžete vidět údajné časy Tesly použité při závodě, s časy Tesly použité před dvěma lety při souboji s Mercedesem E63 S. Stejné, že?
Takže zatímco výhra Tesly není 100%, jelikož Top Gear neuvedl pravdivé údaje, její prohru můžeme společně s časem 11.08s s jistotou vyloučit. Pokud Top Gear ve skutečnosti naměřil Tesle ještě horší výsledky, pak jediné vysvětlení je, že v něčem značně chybovali, poněvadž z jiných závodů na ¼ míle víme, co Model S ve skutečnosti dokáže a jak rychle právě tuto vzdálenost nejrychleji urazí.
Boj mezi supersportovními elektromobily Porsche Taycan a Tesla Model S je jedno z nejžhavějších témat na automobilové scéně.
Olej do ohně přidal také britský seriál Top Gear. Ten 30. října zveřejnil video, ve kterém redaktor Jack Rix odprezentoval drag race na ¼ míle (400 metrů) mezi již zmíněnými vozy. Ve videu použil nejvýkonnější verze obou sedanů – Porsche Taycan Turbo S a Tesla Model S Performance v nejnovější verzi Raven.
Dále dbal na čestnost s údaji – oba vozy měly zapnutý nejvýkonnější jízdní mód, launch control nad 85 % baterie. Zde ale pravda dost možná končí. Brooks Weisblat na svém YouTube kanále přišel s videem, ve kterém práci Top Gearu rozebral do detailu a přišel na zajímavé skutečnosti. V Tesle nebyl zapnutý Full Ludicrous+ mód, nýbrž jen Ludicrous+. Poznat to je podle informací zobrazovaných na palubní desce.
Dále se vedou spekulace, zda měla Tesla zapnutý launch control. Brooks ve svém videu ukázal, jak probíhá příprava Tesly na launch control. Při přípravě se předek auta lehce nadzvedne, aby minimalizovalo zvedání přední části vozu, a aby poskytlo lepší “odpich”. Ve videu od Top Gearu není zřetelné, zda má tedy Tesla zapnutý launch control či ne.
Vše, co tu nyní máme, není 100% potvrzené, jelikož Top Gear závod nenatáčel jednou, ale finální záběry jsou zkombinované z různých dílčích záběrů. A pokud si na tom britský pořad nedal záležet, mohli dodatečně natočit něco jiného, než za jakých podmínek závod vlastně probíhal.
Co ale není zpochybnitelné, jsou čísla. Jack Rix uvedl, že Tesla měla čas 0-60 MPH = 2.68 s, 0-100 MPH 6.46 s, ¼ míle = 11.08 s. Ovšem toto nejsou časy z tohoto závodu! Úplně stejné časy, včetně rychlosti v cíli, se objevily u Tesly Model S P100D v jiném závodu Top Gearu. V něm Tesla stála proti Mercedesu Benz E63 S v prosinci roku 2017! To je téměř 2 roky zpět. V té době skutečně žádný vůz s označením Raven neexistoval, a navíc od té doby Tesla vydala několik výkon navyšujících aktualizací. Současné časy Ravenu na ¼ míle se pohybují mezi 10.5 a 10.7 s. a 10.7 s je čas, který v tomto “závodě” zajelo Porsche.
Na obrázku můžete vidět údajné časy Tesly použité při závodě, s časy Tesly použité před dvěma lety při souboji s Mercedesem E63 S. Stejné, že?
Takže zatímco výhra Tesly není 100%, jelikož Top Gear neuvedl pravdivé údaje, její prohru můžeme společně s časem 11.08s s jistotou vyloučit. Pokud Top Gear ve skutečnosti naměřil Tesle ještě horší výsledky, pak jediné vysvětlení je, že v něčem značně chybovali, poněvadž z jiných závodů na ¼ míle víme, co Model S ve skutečnosti dokáže a jak rychle právě tuto vzdálenost nejrychleji urazí.