Anketa Nejlepší elektromobily roku 2021 podle redakce Elektrickevozy.cz

redakce
  • Rok 2021 se přiblížil ke konci, a tak je na čase trochu bilancovat
  • Uplynulý rok nebyl pro automobilky vůbec jednoduchý, ale i přes to se našly velmi povedené vozy
  • V naší redakční anketě jsme vybrali ty nejlepší elektromobily různých kategorií
Nabíjení elektromobilu je velice jednoduché
Nabíjení elektromobilu je velice jednoduché

Uplynulý rok 2021 byl pro automobilky stále ve znamení Covidu-19 a chybějících součástek. I přes tyto nelehké výzvy jsme se dočkali celé řady zajímavých a povedených elektromobilů. Od těch nejlevnějších, přes střední třídu a oblíbená SUV, až po luxusní obývací pokoje na čtyřech kolech.

Rozhodli jsme se opět vyhlásit ty nejlepší elektromobily podle redakce Elektrickevozy.cz!

Nejlepší malý elektromobil

Segment malých/městských elektromobilů se letos pěkně rozrostl. Přesto, stejně jako minulý rok, obhájil vítězství v této kategorii právě Renault Zoe. Nic na tom nezměnilo ani nedávné špatné hodnocení v testech Euro NCAP. Prvenství si zaslouží především díky jeho pěti hlavním přednostem, a to poměr cena/výkon, výborný dojezd a spotřeba, rychlá AC nabíječka, praktická mobilní aplikace, povedený infotainment včetně ovládání.

To dělá z Renaultu Zoe komplexní balíček dobře vypadajícího městského elektromobilu, který se nebojí ani delšího výletu po Česku. Velmi důležitá je zde 52kWh baterie, se kterou Zoe zvládne ujet v pohodě přes 300 km, ve městě dokonce kolem 400 km na jedno nabití. Pokud sáhnete po mírně ojetém předváděcím kousku, s cenou se budete pohybovat kolem 650 tisíc korun.

To už je slušná nabídka za takto vybavený elektromobil, s relativně dlouhým dojezdem na svoji třídu. Za zmínku stojí také rychlá 22kW palubní nabíječka, která dokáže nabít baterii za 2,5 hodiny. Mnohdy najdete AC nabíječky u obchodů zdarma, můžete si tak doplnit desítky kilometrů dojezdu během nakupování a nezaplatíte za to ani korunu!

Testovali jsme Renault Zoe s aplikací My Renault verze 4.68.4 na iOS
Testovali jsme Renault Zoe s aplikací My Renault verze 4.68.4 na iOS

Nejlepší elektromobil střední třídy

Hyundai elektromobily prostě umí. Dokázal to už u svých předchozích předělaných „spalováků“ Hyundai Ioniq Electric a Kona Electric. V případě Ioniqu 5 se jedná o vůz stavěný od základu jako elektromobil. A ne tak ledajaký, ale opravdu vynikající! Extrémně rychlé dobíjení, dojezd, futuristický design a výkon, který vás zatlačí do sedačky. To vše, a ještě více, z něj dělá opravdu skvělý elektromobil.

Vypíchnout musíme i funkci V2L (Vehicle To Load). Pomocí adaptéru můžete z nabíjecího portu udělat zásuvku a využít tak elektromobil jako přenosnou powerbanku. Kempování s Ioniqem 5 musí být vážně paráda – zapojíte gril, ohřejete si jídlo atp. Případně můžete pomoci i jinému elektromobilu v nouzi a dodat mu potřebnou porci energie.

Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu
Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu

Nejlepší luxusní elektromobil

Luxus na kolech, nebo pojízdný futuristický obývák. Tak by se dal jednoduše definovat nový Mercedes EQS. Tomu odpovídá i cena startující v rozmezí 3 až 4 milionů korun. Za to vám ale Mercedes nabídne elektromobil pro nejnáročnější klientelu, s obří 107,8kWh baterií s nádherným nabíjecím výkonem a kopou luxusních materiálů. Dojezd se má pohybovat kolem 770 km dle WLTP, záleží na zvoleném výkonu vozu.

Po stránce technologií, designu, funkcionality a konektivity jde podle slov zástupců Mercedesu o přelomový produkt. K dlouhému dojezd přispívá také rekordně nízký aerodynamický odpor (Cx) pouhých 0,20! Žádné jiné sériově vyráběné auto na světě nemá lepší výsledek. Právě takové věci mají dělat rozdíl nejen oproti Teslám, ale i Audi či BMW. Nový Mercedes EQS je zkrátka mistrovským dílem německých inženýrů.

Nejlepší crossover/SUV

První čistě elektrická škodovka, která byla od začátku plánována jako elektromobil, a hned první místo za nejlepší SUV! Tak moc se povedla Škoda Enyaq iV. Zároveň je to v Česku nejprodávanější elektromobil tohoto roku. Enyaq míří především na movitější klientelu a majitele spalovacích vozů, kteří přechází z luxusnějších verzí Kodiaqů na udržitelnou dopravu.

Vyniká i svými parametry, baterie Enyaqu iV 80 má využitelnou kapacitu 77 kWh a díky dobré spotřebě (na elektrické SUV až výborné) kolem 18-20 kWh na 100 km je plně použitelným vozem po celý rok. I na dovolenou do oblíbeného Chorvatska vám udělá dobrou službu.

Díky svému skvělému podvozku a interiéru nabídne prémiové svezení, jako stvořené na delší přesuny. Rychlost nabíjení až 125 kW zajistí, že dobijete potřebnou energii během 25 minut a můžete pokračovat dalších zhruba 200 km. S OTA (Over the air) aktualizacemi se snad dočkáme i dalšího vylepšení jako například zvýšení výkonu nabíjení a výrazné zlepšení profilu nabíjecí křivky. I tak je už dnes „Éňa“ velmi povedený elektromobil a těšíme se, co dalšího Škoda představí.

Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV

Nejlepší sportovní elektromobil

Elektromobil Audi e-tron GT přišel na náš trh tento rok a nutno říct, že mnohé doslova očaroval. Automobilka jej právem označuje termínem „Brand Shaper“, tedy vozem, který definuje značku jako takovou. Němci se svým sporťákem na baterky všem ukázali, že to s elektromobilitou myslí zatraceně vážně a přišli s produktem, který jen tak někdo nepřekoná.

Jasně, můžeme namítat, že jde pouze o převlečené Porsche Taycan. Je ovšem nutné říct i druhou stranu věci, a sice cenu. Oba elektromobily stojí miliony, ovšem Audi stále seženete za mnohem přívětivější cenovku. Za své peníze dostanete luxusní materiály, perfektní jízdní vlastnosti a nepochybně i prestiž. Pokud si neplánujete vzít peníze do hrobu, tak Audi e-tron GT je tou správnou volbou.

Audi představilo nový e-tron GT!
Audi představilo nový e-tron GT!

Elektromobil s nejlepším poměrem cena/výkon

Zde snad letos nemůže figurovat nikdo jiný. Dacia Spring, nejlevnější prodávaný elektromobil současnosti. S cenou začínající pod půl milionem korun, konkrétně 454 900 korun za výbavu Comfort a 496 900 korun za Comfort Plus, tak míří na méně náročné uživatele, jejichž revírem je hlavně město.

Neoslní prémiovým zpracováním a detaily dotaženými k dokonalosti, ale v této cenové hladině nabízí opravdu nejlepší poměr cena/výkon. Za ty peníze mu některé drobnosti zkrátka odpustíte a do města to bude skvělá volba.

Dacia Spring Electric, nejlevnější elektromobil v Evropě
Dacia Spring Electric, nejlevnější elektromobil v Evropě

Nejlepší elektromobil roku 2021

Celkový vítěz nemohl dopadnout jinak. Svědčí o tom i to, že minulý rok se v této anketě Tesla Model 3 umístila na stejném místě celkově nejlepšího elektromobilu. A zřejmě to nebude jen náš názor, protože, stejně jako loni, jde o nejprodávanější elektromobil roku 2021. Dočkali jsme se i mírného faceliftu Modelu 3. K jeho velkým přednostem patří výkon, dojezd, minimalistický interiér, neustálé softwarové updaty a vlastní síť Superchargerů.

Za cenu necelého 1,5 milionu korun v nejprodávanější verzi Long Range přináší nejnovější technologie, o kterých si zavedené automobilky mohou nechat jenom zdát. Dojezd kolem 500 až 600 km na jedno nabití z něj dělá první auto do rodiny pro celoroční použití, přitom zrychlí z nuly na stovku za zhruba 4 sekundy. Díky funkcím autopilota jde o nejbezpečnější auto na světě.

Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky

Jaký je podle vás nejlepší elektromobil tohoto roku? A na jaký se naopak těšíte nejvíc v příštím roce? Dejte nám vědět v komentářích!

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články