Test Dacia Spring – Rumunsko-čínská medicína na elektrické předsudky
- Týden jsme jezdili nejlevnějším plnotučným elektromobilem na trhu – Dacia Spring
- Prozradíme dojmy po ujetí sedmi set kilometrů
- Zamilují si díky němu Češi elektromobily?

Dacia Spring – Je toto ten průlom?
Možná si teď říkáte, že těch nevýhod je tu až moc. Není jich málo, jenže v cenové kategorii pod půl milionu korun podobně vybavený čtyřmístný elektromobil nenajdete. Po týdnu testování jsem si najednou uvědomil, že mi tenhle elektromazlík bude do města chybět.
A upřímně, hodně z věcí, které jsem uvedl, bych byl schopný zkousnout, když jsem zažil, že i ta nejlevnější elektrika je pořád komfortem jízdy na výši. S ohledem na cenu si troufnu říct, že Dacia Spring půjde i v zatím elektroskeptickém Česku na dračku, tak jako jiné modely této značky.
Někde se musí začít a Spring je na denní dojíždění úplně v pohodě použitelný vůz, který stačí pro průměrného Čecha jednou až dvakrát za týden nabít a jinak jen lacině jezdit a užívat si.

Není pro každého. Stačí, že je pro mnohem víc lidí, než auta se sedmimístnou cenovkou, které si můžou dovolit jen bohatší vrstvy a které budí dojem, že elektromobilita je pro střední třídu nedostupná. A právě tohoto signálu si od Dacie vážím a doufám, že přijdou další modely, vyspělejší, povedenější.
Pokud se podíváme do konkurence, je to rychlé. Neexistuje. Po konci Škody Citigo-e najdeme kolem půl milionu jen vozy pro dva, jako je Smart EQ nebo v našich končinách neznámé čínské Zhidou D2S. Ještě levnější jsou pak „auta“ s karoserií čtyřkolky, jako je VXT nebo tuzemský elBlesk.
Většina elektromobilové konkurence je dražší – nejbližší VW e-Up! začíná nad šesti sty tisíci, za dospělejší Nissan Leaf už dáte přes sedm set tisíc a začínáme se pozvolna blížit k milionu. Spring má tedy vyčištěné pole působnosti a uvidíme, jak na to zareagují další automobilky.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() |