Test Dacia Spring – Rumunsko-čínská medicína na elektrické předsudky

Daniel Fousek
  • Týden jsme jezdili nejlevnějším plnotučným elektromobilem na trhu – Dacia Spring
  • Prozradíme dojmy po ujetí sedmi set kilometrů
  • Zamilují si díky němu Češi elektromobily?

Dacia Spring – Je toto ten průlom?

Možná si teď říkáte, že těch nevýhod je tu až moc. Není jich málo, jenže v cenové kategorii pod půl milionu korun podobně vybavený čtyřmístný elektromobil nenajdete. Po týdnu testování jsem si najednou uvědomil, že mi tenhle elektromazlík bude do města chybět.

A upřímně, hodně z věcí, které jsem uvedl, bych byl schopný zkousnout, když jsem zažil, že i ta nejlevnější elektrika je pořád komfortem jízdy na výši. S ohledem na cenu si troufnu říct, že Dacia Spring půjde i v zatím elektroskeptickém Česku na dračku, tak jako jiné modely této značky.

Někde se musí začít a Spring je na denní dojíždění úplně v pohodě použitelný vůz, který stačí pro průměrného Čecha jednou až dvakrát za týden nabít a jinak jen lacině jezdit a užívat si.

Není pro každého. Stačí, že je pro mnohem víc lidí, než auta se sedmimístnou cenovkou, které si můžou dovolit jen bohatší vrstvy a které budí dojem, že elektromobilita je pro střední třídu nedostupná. A právě tohoto signálu si od Dacie vážím a doufám, že přijdou další modely, vyspělejší, povedenější.

Pokud se podíváme do konkurence, je to rychlé. Neexistuje. Po konci Škody Citigo-e najdeme kolem půl milionu jen vozy pro dva, jako je Smart EQ nebo v našich končinách neznámé čínské Zhidou D2S. Ještě levnější jsou pak „auta“ s karoserií čtyřkolky, jako je VXT nebo tuzemský elBlesk.

Většina elektromobilové konkurence je dražší – nejbližší VW e-Up! začíná nad šesti sty tisíci, za dospělejší Nissan Leaf už dáte přes sedm set tisíc a začínáme se pozvolna blížit k milionu. Spring má tedy vyčištěné pole působnosti a uvidíme, jak na to zareagují další automobilky.

Co se nám líbí?Co se nám nelíbí?
Plus kompaktní proporcePlus pomalejší rozjezdy
Plus vcelku slušné dobíjeníPlus chybí vyhřívání zrcátek
Plus navigace (příplatková)Plus laciné provedení interiéru
Plus poměr cena/výkonPlus topení hodně zkracuje dojezd
Plus podvozek zvládá české silnicePlus nestabilita ve vyšší rychlosti
Plus pouze halogenové světlomety
Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články