Tak tohle se opravdu nepovedlo! Jestli někdy pojedete elektromobilem Renault Zoe, oblečte se raději do bublinkové fólie a doufejte, že cestou nenabouráte. Vzhledem k výsledkům posledního kola crashtestů by nehoda s tímto vozem nemusela dopadnout vůbec dobře. Euro NCAP neudělil elektrickému Renaultu ani jediný bod!
Navzdory tomu, že se Renault Zoe pyšní titulem nejprodávanějšího plně elektrického auta na starém kontinentu, inženýři na bezpečí pasažérů příliš nemysleli. Ano, jedná se o drobné vozidlo, ale zároveň nepatří mezi nejlevnější. Nejvíc přitom Renault ztratil na asistentech, které by šlo ovlivnit bez ohledu na velikost.
Problémy se však objevili i na dalších místech. Co se týče bezpečnosti v interiéru vozidla po nárazu, vysloužil si Zoe 43 %. Ačkoliv ani čelní náraz nebyl zdaleka ideální, komplikace nastaly především při bočním nárazu, kde vůz zaznamenal pouze 6 z 16 možných bodů. O zadním nárazu ani nemluvě, tady Renault vyfasoval pouze čtvrtinu možných bodů, kvůli náporu na krční páteř pasažérů na zadních sedadlech.
Kritika se snesla na chybějící středový airbag, systém eCall a multikolizní brzdu, která po prvotním střetu zabrání dalším nárazům a dále nahrazení bočních airbagů, které původně chránili jak hlavu, tak i hrudník.
Čtěte také: Úspěšný elektromobil Renault Zoe brzy skončí, nahradí jej modernější nástupce
Opět tak v praxi sledujeme, jak se nároky na bezpečnost navyšují. Zatímco v roce 2013 získal Renault Zoe hvězd hned 5, nyní nedokázal dosáhnout ani na jedinou. S takto záporným hodnocením v historii crashtesů Euro NCAP odjeli pouze 2 další vozy, konkrétně Fiat Punto a Fiat Panda. Přitom francouzská automobilka měla do současné doby v tomto ohledu pověst velmi dobrou.
Dokonce i o mnoho levnější Dacia Spring, která byla testovaná krátce před Renaultem, získala alespoň jednu hvězdu. Pochopitelně jí byl vytýkán nejeden problém, ale nutno dodat, že je skoro o polovinu levnější!
Tak tohle se opravdu nepovedlo! Jestli někdy pojedete elektromobilem Renault Zoe, oblečte se raději do bublinkové fólie a doufejte, že cestou nenabouráte. Vzhledem k výsledkům posledního kola crashtestů by nehoda s tímto vozem nemusela dopadnout vůbec dobře. Euro NCAP neudělil elektrickému Renaultu ani jediný bod!
Navzdory tomu, že se Renault Zoe pyšní titulem nejprodávanějšího plně elektrického auta na starém kontinentu, inženýři na bezpečí pasažérů příliš nemysleli. Ano, jedná se o drobné vozidlo, ale zároveň nepatří mezi nejlevnější. Nejvíc přitom Renault ztratil na asistentech, které by šlo ovlivnit bez ohledu na velikost.
Problémy se však objevili i na dalších místech. Co se týče bezpečnosti v interiéru vozidla po nárazu, vysloužil si Zoe 43 %. Ačkoliv ani čelní náraz nebyl zdaleka ideální, komplikace nastaly především při bočním nárazu, kde vůz zaznamenal pouze 6 z 16 možných bodů. O zadním nárazu ani nemluvě, tady Renault vyfasoval pouze čtvrtinu možných bodů, kvůli náporu na krční páteř pasažérů na zadních sedadlech.
Kritika se snesla na chybějící středový airbag, systém eCall a multikolizní brzdu, která po prvotním střetu zabrání dalším nárazům a dále nahrazení bočních airbagů, které původně chránili jak hlavu, tak i hrudník.
Čtěte také: Úspěšný elektromobil Renault Zoe brzy skončí, nahradí jej modernější nástupce
Opět tak v praxi sledujeme, jak se nároky na bezpečnost navyšují. Zatímco v roce 2013 získal Renault Zoe hvězd hned 5, nyní nedokázal dosáhnout ani na jedinou. S takto záporným hodnocením v historii crashtesů Euro NCAP odjeli pouze 2 další vozy, konkrétně Fiat Punto a Fiat Panda. Přitom francouzská automobilka měla do současné doby v tomto ohledu pověst velmi dobrou.
Dokonce i o mnoho levnější Dacia Spring, která byla testovaná krátce před Renaultem, získala alespoň jednu hvězdu. Pochopitelně jí byl vytýkán nejeden problém, ale nutno dodat, že je skoro o polovinu levnější!