5 elektromobilů, které si rozhodně nekupujte

  • Které elektromobily byste si neměli pořizovat a proč?
  • Vybrali jsme ty modely, které jsou již zastaralé či neefektivní
  • Některé postrádají dojezd, jiné například jednotný evropský konektor
Honda e

Honda e, ilustrační | foto: Honda, úprava: vlastní

Tak jako si rádi vybíráme své produkty seřazení od toho nejlepšího, občas se musíme utvrdit ve správném výběru i pohledem na samotné dno tabulky. A to stejné platí i u elektrických automobilů. Kterým vozům je dnes lepší se obloukem vyhnout? Co stojí za jejich nelichotivými recenzemi a hodnocením? Vcelku často se jedná o podobné problémy. Zde jsme vybrali pětici elektromobilů, které si ze svých kandidátů raději škrtněte.

Honda e

Malý hatchback s retro vzhledem odkazující na historii značky je skutečně pěkným designovým kouskem. Oproti většině existujících elektromobilů dokáže Honda e ze šedi pěkně vykouknout. Škoda ovšem je, že je to téměř to jediné, co se o tomto voze dá říci pozitivního. Vůz nedisponuje příliš velkým prostorem, ale dejme tomu, že jde o záměr, především kvůli městským cestám.

Udávaný dojezd 222 kilometrů (reálně mnohem kratší, obzvláště pak v zimě dle našich zkušeností – pozn. redakce) se velmi rychle snižuje a nabíjení i při krátkých cestách se tak častěji nevyhnete. S cenou atakující jeden milion korun se jednoduše nejedná o výhodnou ani ekonomickou volbu. Honda si tuto realitu uvědomila, a tak nechá svůj elektromobil dojít na konec svého životního cyklu bez přímého nástupce.

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem

Honda e | foto: ZipCharge


Čtěte také: 3 důvody, proč budou elektromobily již brzy výrazně levnější


Mazda MX-30

Japonská automobilka vždy uměla udělat pěkné designové vozidlo a to stejné se dá říci i o elektrickém modelu Mazda MX-30. Svojí stavbou se řadí do velmi početné rodiny crossoverů, což z něj dělá skvělého parťáka do města. Nejčastěji v něm potkáte ženy, kterým bude zajisté slušet i typické vínové sbarvení karoserie.

Za město se s tímto elektromobilem ale raději nevydávejte. Už samotný výkon pohonné soustavy e-SkyActive s hodnotou 107 kW není dnes nijak oslnivý. Mazda vám pak podle budíků nabídne jen 200 kilometrů dojezdu. A jakmile se rozjedete, ubývají čísla ještě více. Přes 160 kilometrů se málokdy dostanete. Na vině je i malá baterie o kapacitě pouhých 35,5 kWh.

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV | foto: Mazda

Nissan Leaf

Přítomnost tohoto modelu by v našem seznamu čekal nejspíše málokdo. Nissan Leaf se přitom pro velkou část elektromobilní populace stal prvním zajímavým vozem, který vás nechtěl sedřít z kůže za nehoráznou cenu. I jeho efektivita provozu se dodnes řadí mezi ty lepší. Proč bychom se tedy měli Leafu vyhnout?

Může se to zdát být až malicherné, ale japonský Nissan stále příliš nemyslí na evropské klienty. Ač jej můžete doma dobít skrze běžný wallbox, u rychlého nabíjení se musíte spolehnout na mizející připojení CHAdeMO. U stále většího počtu nově budovaných stanic byste se tak museli spokojit s omezením na Type 2 konektor (6,6 kW), či doufat v přítomnost neevropského konektoru CHAdeMO s max. výkonem jen 50 kW. Popřípadě využít redukci, kterou musíte ale vozit navíc.

Nový Nissan Leaf (2023)

Nový Nissan Leaf (2023)

Toyota bZ4X

Málokterý elektromobil se dostal na přední strany zájmových serverů jako první novodobý elektromobil model od Toyoty. A jak je známé, negativní novinky se šíří o to rychleji. Tak jak si Toyota zakládá stohy o genialitě svého hybridního pohonu, stejně velké kartotéky eviduje i u malého SUV Toyota bZ4X. A to je na jeden model až příliš. Už jen tím, jak se zapsal do povědomí, tak trpí v prodejích.

Ale ono je to bohužel podpořeno i dalšími faktory. Pokulhává zpracování vozu, čtyřkolku můžete nabíjet pouze do výkonu 100 kW, spotřeba také není bůhvíjaká skvělá a dojezd v zimě padá rychleji, než akcie na burze při černém pátku. Za dobu od svého krátkého uvedení byl model již několikrát svolán na opravné akce kvůli množství nedostatků včetně upadávajících kol. Za pořizovací cenu přesahující jeden a čtvrt milionu bohužel není o co stát.

Toyota bZ4X je čistý elektromobil

Toyota bZ4X je čistý elektromobil | foto: The Drive

Audi e-tron

Přizvat si na samotný závěr elektrickou vlajku od Audi může být mírně provokativní. Vůz je výborně zpracovaný, disponuje množstvím zajímavých funkcí i komfortem adekvátním ke kvalitě německé prémiové značky. Ale právě tato luxusní nálepka je to, co vozu nakonec velmi škodí. SUV Audi e-tron má sice výkonu na rozdávání, ale vír v „nádrži“ vám udělá stejný jako jeho spalovací verze.

350 kW spojených s téměř 100 kW baterií budete nabíjet až příliš často. Ve spojení s cenovkou na těsné hranici třech milionů korun jednoduše nedostanete to, co byste za takovou sumu očekávali. Audi nicméně dělá výborné kroky vpřed se svými dalšími modely. e-tron si tak bohužel odnáší cenu za špatnou efektivitu především kvůli svému prvenství mezi elektrickými modely značky.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback

Které elektromobily podle vás nestojí za to, za kolik se prodávají s ohledem na svoje vlastnosti a specifikace? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

5 elektromobilů, které si rozhodně nekupujte

  • Které elektromobily byste si neměli pořizovat a proč?
  • Vybrali jsme ty modely, které jsou již zastaralé či neefektivní
  • Některé postrádají dojezd, jiné například jednotný evropský konektor
Honda e

Honda e, ilustrační | foto: Honda, úprava: vlastní

Tak jako si rádi vybíráme své produkty seřazení od toho nejlepšího, občas se musíme utvrdit ve správném výběru i pohledem na samotné dno tabulky. A to stejné platí i u elektrických automobilů. Kterým vozům je dnes lepší se obloukem vyhnout? Co stojí za jejich nelichotivými recenzemi a hodnocením? Vcelku často se jedná o podobné problémy. Zde jsme vybrali pětici elektromobilů, které si ze svých kandidátů raději škrtněte.

Honda e

Malý hatchback s retro vzhledem odkazující na historii značky je skutečně pěkným designovým kouskem. Oproti většině existujících elektromobilů dokáže Honda e ze šedi pěkně vykouknout. Škoda ovšem je, že je to téměř to jediné, co se o tomto voze dá říci pozitivního. Vůz nedisponuje příliš velkým prostorem, ale dejme tomu, že jde o záměr, především kvůli městským cestám.

Udávaný dojezd 222 kilometrů (reálně mnohem kratší, obzvláště pak v zimě dle našich zkušeností – pozn. redakce) se velmi rychle snižuje a nabíjení i při krátkých cestách se tak častěji nevyhnete. S cenou atakující jeden milion korun se jednoduše nejedná o výhodnou ani ekonomickou volbu. Honda si tuto realitu uvědomila, a tak nechá svůj elektromobil dojít na konec svého životního cyklu bez přímého nástupce.

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem

Honda e | foto: ZipCharge


Čtěte také: 3 důvody, proč budou elektromobily již brzy výrazně levnější


Mazda MX-30

Japonská automobilka vždy uměla udělat pěkné designové vozidlo a to stejné se dá říci i o elektrickém modelu Mazda MX-30. Svojí stavbou se řadí do velmi početné rodiny crossoverů, což z něj dělá skvělého parťáka do města. Nejčastěji v něm potkáte ženy, kterým bude zajisté slušet i typické vínové sbarvení karoserie.

Za město se s tímto elektromobilem ale raději nevydávejte. Už samotný výkon pohonné soustavy e-SkyActive s hodnotou 107 kW není dnes nijak oslnivý. Mazda vám pak podle budíků nabídne jen 200 kilometrů dojezdu. A jakmile se rozjedete, ubývají čísla ještě více. Přes 160 kilometrů se málokdy dostanete. Na vině je i malá baterie o kapacitě pouhých 35,5 kWh.

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV | foto: Mazda

Nissan Leaf

Přítomnost tohoto modelu by v našem seznamu čekal nejspíše málokdo. Nissan Leaf se přitom pro velkou část elektromobilní populace stal prvním zajímavým vozem, který vás nechtěl sedřít z kůže za nehoráznou cenu. I jeho efektivita provozu se dodnes řadí mezi ty lepší. Proč bychom se tedy měli Leafu vyhnout?

Může se to zdát být až malicherné, ale japonský Nissan stále příliš nemyslí na evropské klienty. Ač jej můžete doma dobít skrze běžný wallbox, u rychlého nabíjení se musíte spolehnout na mizející připojení CHAdeMO. U stále většího počtu nově budovaných stanic byste se tak museli spokojit s omezením na Type 2 konektor (6,6 kW), či doufat v přítomnost neevropského konektoru CHAdeMO s max. výkonem jen 50 kW. Popřípadě využít redukci, kterou musíte ale vozit navíc.

Nový Nissan Leaf (2023)

Nový Nissan Leaf (2023)

Toyota bZ4X

Málokterý elektromobil se dostal na přední strany zájmových serverů jako první novodobý elektromobil model od Toyoty. A jak je známé, negativní novinky se šíří o to rychleji. Tak jak si Toyota zakládá stohy o genialitě svého hybridního pohonu, stejně velké kartotéky eviduje i u malého SUV Toyota bZ4X. A to je na jeden model až příliš. Už jen tím, jak se zapsal do povědomí, tak trpí v prodejích.

Ale ono je to bohužel podpořeno i dalšími faktory. Pokulhává zpracování vozu, čtyřkolku můžete nabíjet pouze do výkonu 100 kW, spotřeba také není bůhvíjaká skvělá a dojezd v zimě padá rychleji, než akcie na burze při černém pátku. Za dobu od svého krátkého uvedení byl model již několikrát svolán na opravné akce kvůli množství nedostatků včetně upadávajících kol. Za pořizovací cenu přesahující jeden a čtvrt milionu bohužel není o co stát.

Toyota bZ4X je čistý elektromobil

Toyota bZ4X je čistý elektromobil | foto: The Drive

Audi e-tron

Přizvat si na samotný závěr elektrickou vlajku od Audi může být mírně provokativní. Vůz je výborně zpracovaný, disponuje množstvím zajímavých funkcí i komfortem adekvátním ke kvalitě německé prémiové značky. Ale právě tato luxusní nálepka je to, co vozu nakonec velmi škodí. SUV Audi e-tron má sice výkonu na rozdávání, ale vír v „nádrži“ vám udělá stejný jako jeho spalovací verze.

350 kW spojených s téměř 100 kW baterií budete nabíjet až příliš často. Ve spojení s cenovkou na těsné hranici třech milionů korun jednoduše nedostanete to, co byste za takovou sumu očekávali. Audi nicméně dělá výborné kroky vpřed se svými dalšími modely. e-tron si tak bohužel odnáší cenu za špatnou efektivitu především kvůli svému prvenství mezi elektrickými modely značky.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback

Které elektromobily podle vás nestojí za to, za kolik se prodávají s ohledem na svoje vlastnosti a specifikace? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."