Z konceptu Artemis se stane dechberoucí obývák na kolech Audi Q9 e-tron
- Koncept, který byl dříve známý jako Audi Artemis, by se mohl v roce 2025 vyrábět jako Audi Q9 e-tron
- Vůz využívá platformu vyvinutou společně s Porsche
- Ve výkonnější variantě bude mít vůz téměř 600 koní

Artemis, nebo Audi Q9 e-tron, chcete-li, je hozenou rukavicí pro konkurenci, která se již výrazně prosadila s luxusními elektromobily BMW iX nebo Mercedes EQS. S rozměry více než pět metrů na délku a s velmi mohutným vzhledem by ingolstadtský vůz s čistě elektrickým pohonem měl přesvědčit především asijské trhy, ale také prémiové zákazníky v USA a Evropě.
Technické parametry jsou samozřejmě luxusní
Jako technický základ slouží elektrická platforma „PPE“ (Premium Platform Electric), vyvinutá společně s partnerem koncernu Volkswagen, firmou Porsche. Tato modulární stavebnice pracuje s napětím 800 voltů a přibližnou kapacitou baterie 100 kWh.
Výkonově pohon vychází z již dostupného e-tronu GT, který je vybaven jedním elektromotorem na nápravu. Celkový výkon 350 kW (476 k) je stejně slušivý jako maximální točivý moment 800 Nm.
Pravděpodobná je i výroba výkonnější RS varianty Audi Q9 e-tron s výkonem 440 kW (598 k). Maximální elektrický dojezd se pravděpodobně bude pohybovat kolem 700 kilometrů, což je víc než dostatečná hodnota i na dlouhé vzdálenosti. Zejména proto, že obavy z nedostatečného dojezdu by měly klesat s postupně se zvyšujícím počtem rychlonabíjecích stanic.

Čtěte také: Audi unikly informace o novém e-tronu. Dostane facelift a řadu novinek
Studie Audi Grandsphere inspirací
Koncept interiéru Audi Q9 e-tron míří na maximální komfort. Inspirací v tomto směru je studie Audi Grandsphere. To značí velkorysý prostor a značně snížený počet ovládacích prvků. Audi sází na ovládání hlasem a gesty, a také na tzv. eye tracking, tedy sledování očí pomocí kamery. Vzhledem k přibývajícím možnostem autonomního řízení by si cestující ve velkém Audi Artemis měli v budoucnu najít více času na relaxaci, zábavu nebo práci.
S cílem urychlit zavádění technologie, která je přísně regulována zákonem, plánuje Audi klasifikovat systém na základě způsobu jeho používání. Zatímco na dálnici může vozidlo z velké části převzít řízení samostatně, v městském provozu bude řidič zapojen více.
Do jaké míry bude moct Audi Q9 e-tron, které bude připraveno k sériové výrobě v roce 2025, převzít řízení, je však v současnosti stále otevřené. Totéž platí o ceně, která by se mohla pohybovat na podobné úrovni jako u Audi e-tron GT, které jsme na webových stránkách Audi našli za cenu začínající na 2 785 000 korun.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".