5 věcí, které rozhodně musíte vědět o automobilce Audi
- Audi za dobu své existence výrazně zasáhlo do celého automobilového průmyslu
- Právem drží několik zásadních „prvních“ nasazení funkcí a technologií
- Součástí koncernu Volkswagen je Audi dlouhé roky, k plnému převzetí došlo teprve v roce 1996

Zakladatel August Horch se celý svůj život řídil heslem svého nejúspěšnějšího projektu: „Náskok díky technice.“ Původně byl vyučen jako kovář. To mu ale nestačilo a po ukončení inženýrských studiích pracoval i pod Karlem Benzem, zakladatelem později konkurenční automobilky Mercedes-Benz. Kdyby věděl, co se s jeho výtvorem děje dlouhé roky po jeho smrti, byl by jistě právem pyšný. A motto společnosti je stále tak plně platné.
Audi – Čtyři kruhy, čtyři společnosti
Před tím, než vzniklo Audi, založil Horch první automobilku pod svým jménem. Po chvíli mu ale bylo zakázáno vyrábět vozy pod svým jménem, a tak to zkusil znovu. Spojil síly své firmy Horch s DKW a Wanderer. Vzniklo tak společenství automobilek pod hlavičkou Audi. Ta samotná tvoří čtvrtou firmu, a proto vzniklo logo se čtyřmi kruhy, reprezentující tyto značky.
Každá z nich se soustředila na svůj segment. Audi pro přepychová auta, Horch pro lehce nižší třídu, Wanderer vyráběl auta střední třídy a DKW se soustředilo na malá vozidla a motocykly. Název vznikl volnějším překladem jeho jména do latiny. V latině „audi“ znamená „poslech“.

Čtěte také: Audi míří za stoprocentní elektrifikací. Investuje do ní neuvěřitelnou částku
Audi Quattro jako revoluce v rallye
Když v roce 1980 šampionát WRC zvažoval možnost představit v závodech auta s pohonem čtyř kol, Audi zrovna dokončovalo svůj pohon Quattro. Dnes si pod názvem Quattro spousta lidí představí velmi schopná vozidla SUV.
V letech 1981 až 1986 ale Quattro znamenalo revoluci v závodech rallye. Díky tomu si Audi odneslo i vítězný titul v letech 1983 a 1984. Mezi další velké úspěchy patří výhry na obtížném Pikes Peak Hill Climb mezi roky 1982 – 1987.

Automobilka mnoha “poprvé”
Audi se od dob svého založení může právem pyšnit velkým přínosem pro automobilový průmysl. Jako první přišli s dvouspojkovou automatickou převodovkou, kterou uvedli poprvé v rallye prototypu Quattro S1 E2.
Když se řekne bezpečnost ve vozech, většině se vybaví Volvo se všemi svými vychytávkami. Ve skutečnosti to ale bylo Audi, které jako první přišlo s bezpečnostními crash testy. První z nich provedli již před osmdesáti lety.
Audi se chystá do vesmíru
Není tajemstvím, že se Audi snaží být napřed před konkurencí. Mnoho modelů i jejich technologie tomu nasvědčuje. A aby tomu tak bylo i nadále, vydává se Audi směrem, kam se snad ještě žádná automobilka nevydala. Směrem nahoru, konkrétně na Měsíc.
Audi ve spolupráci s týmem vědců Part-Time Scientists pracuje na vývoji lunárního modulu Audi Lunar Quattro. Je jisté, že i pro takové čistě účelové vozítko bude Audi chtít využít svých znalostí a zkušeností s aerodynamikou, lehkou konstrukcí a v neposlední řadě i vlastních elektrických komponent z řady vozů e-tron.

Čtěte také: Audi vyvinulo speciální e-tron pro brutální závody. Posvětil ho i slavný Ken Block
Miliónové Audi
Mnoho z vás si nyní jistě říká, které Audi dnes není ohodnoceno cenovkou přes jeden milion korun. To je pravda. Pokud chcete pěkně vybavené Audi, tak si jej také řádně zaplatíte. Zde ale není řeč o českých korunách, nýbrž o dolarech.
Za nejdražší vyrobené Audi se dnes pokládá koncept Audi Le Mans z roku 2003. Nejnižší odhady začínají na 5 milionech dolarů, což je přes 107 milionů korun. Závodní stroj se představil na frankfurtské Motor Show v roce 2003. Vůz je vybaven desetiválcovým motorem s 610 koňskými silami. Jeho rychlost může dosáhnout až 345 km/h. Při tomto výkonu je to velmi zajímavé číslo.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.