Audi míří za stoprocentní elektrifikací. Investuje do ní neuvěřitelnou částku

Petr Bergmann
  • Audi zvýší investice do elektromobilů a hybridů na 18 miliard euro do roku 2026
  • V roce 2033 bude automobilka plně elektrická
  • Souběžně se pracuje na rozsáhlé nabíjecí infrastruktuře
Audi e-tron Sportback
Audi e-tron Sportback

Pokud jde o elektromobilitu, byl rok 2021 pro Audi velmi úspěšný. Německý výrobce prémiových automobilů totiž zdvojnásobil své produktové portfolio čistě elektrických modelů. Na začátku roku dorazily modely e-tron GT a RS e-tron GT, na jaře poté Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback a přidaly se k již existujícím e-tron/e-tron Sportback a e-tron S/e-tron S Sportback.

Audi chystá stamiliardové investice

Je zajímavé, že Audi v letošním roce uvedlo na trh více elektromobilů než modelů se spalovacím motorem. V příštích pěti letech chce Audi urychlit přechod k udržitelné prémiové mobilitě a tomu také odpovídají plánované investice.

Společnost se zavázala navýšit zálohové platby na budoucí projekty na celkovou částku 37 miliard euro (zhruba 934 miliard korun). Z této částky je 18 miliard euro (zhruba 455  miliard korun) vyčleněno pouze na elektrifikaci a hybridizaci a to je dalším znamením přechodu Audi k elektromobilitě.

Do roku 2025 chce mít Audi ve svém portfoliu víc než 20 plně elektrických modelů což je víc, než kolik dosud oficiálně oznámila jakákoliv jiná značka. Od roku 2026 bude Audi uvádět na globální trhy pouze nové modely, které jsou plně elektrické a postupně plánuje ukončit výrobu svých spalovacích motorů. V roce 2033 se Audi stane plně elektrickou značkou. Automobilka na základě prognózy trhu odhaduje, že od roku 2030 bude dodávat 3 miliony e-vozů ročně.

Budou takto v budoucnu vypadat všechny rychlonabíječky?
Budou takto v budoucnu vypadat všechny rychlonabíječky?

Čtěte také: Potvrzeno! Audi Q8 e-tron se představí za pár let a odstartuje tím novou éru


Současně se masivně rozšiřuje infrastruktura

Společně s rostoucím tempem uvádění elektrických vozidel na trh Audi také urychluje rozšiřování své nabíjecí infrastruktury. Nový nabíjecí hub, otevřený v Norimberku 23. prosince, je jedním z příkladů. V současné době je také k dispozici vlastní nabíjecí služba Audi, která zahrnuje přibližně 290 tisíc nabíjecích míst ve 26 evropských zemích.

Další služba e-tron Charging Service je orientovaná na Ionity, největší evropskou vysokovýkonnou nabíjecí síť. Ionity, jejímž zakládajícím členem je také Audi, se zavázala k investici 700 milionů euro (zhruba 17,5 miliardy korun) do své sítě pro rychlé nabíjení elektromobilů ve 24 zemích. Společnost se zavázala zvýšit do roku 2025 počet vysoce výkonných 350kW nabíjecích bodů ze současných 1 500 na přibližně 7 000.

Co si o plánech a počínání Audi myslíte vy? Má šanci na to, aby rostla tak, jak si vysnila?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články