Volkswagen a Bosch vyvíjí „německého autopilota“. Dokáže porazit Teslu?

Petr Bergmann
  • Dceřiná společnost Volkswagenu Cariad a firma Bosch úzce spolupracují
  • Firmy společně pracují na vývoji softwaru pro autonomní řízení 
  • Rodí se spolupráce i s jinými automobilkami
Volkswagen Travel Assist
Volkswagen Travel Assist

Při vývoji technologií pro automobily budoucnosti sází Volkswagen na spolupráci s firmou Bosch. Obě společnosti neplánují pouze společný podnik na vybavení továren na baterie. Kromě toho spolupracuje dceřiná společnost Volkswagenu Cariad, nedávno vyčleněná jako samostatný subjekt, se společností Bosch v oblasti automatizovaného řízení.

Autopilot nejen od Tesly

Stanoveným cílem je „poskytnout vozidlům Volkswagen Group funkce, které řidičům umožní občas sundat ruce z volantu“, jak říkají oba partneři. V závislosti na právním základu je potom na dálnici možné autonomní řízení úrovně 3. První funkce mají být instalovány do aut již v roce 2023.

Technický základ by měla tvořit jedna softwarová platforma, která je vyvíjena společně. Kromě vozů koncernových značek by technologie měly být k dispozici i dalším výrobcům. Otevření koncernu Volkswagen novým kooperacím se již odráží ve smlouvě s Fordem. Americký výrobce použije elektrickou platformu MEB pro připravované elektromobily.


Čtěte také: Další krok k plné elektrifikaci! Volkswagen odstartoval výrobu modelu ID.5


Výroba Volkswagenu ID.5 v závodě Cvikov
Výroba Volkswagenu ID.5 v závodě Cvikov

Němci se snaží dohnat náskok Američanů

Na vývoji autonomního řízení bude pracovat až 1 000 specialistů na různých místech, především však ve Stuttgartu a Ingolstadtu. Hlavní důraz je kladen na počítačovou technologii pro rychlý sběr, analýzu a zpracování dat, která mohou dodávat senzory a kamery. Zde by mělo pomoci i využití umělé inteligence.

Budoucí systémy pro autonomní řízení se budou neustále učit nové věci. Data, shromážděná v reálném provozu, mohou nepřetržitě proudit do datových úložišť a ovlivňovat vývoj softwaru. Znamená to, že bude možné mapovat stále více dopravních situací, na základě kterých lze odvodit akční sekvence funkcí vozidel.

Volkswagen Travel Assist
Volkswagen Travel Assist

Čtěte také: Přímý konkurent Tesly Model 3 od Volkswagenu znovu na scéně. Líbí se vám?


Kdo již může vyzkoušet „německého autopilota“

Bosch a Cariad si nestanovily jako cílovou hranici pouhé dosažení autonomního řízení na úrovni 3. Dohoda o spolupráci zahrnuje plány na další rozvoj systémů pro úroveň 4. Na této úrovni automatizace zasahuje řidič do řízení pouze v nouzových situacích. Volant a pedály je možné sklopit a zasunout pro dosažení většího vnitřního prostoru a používat je pouze v případě potřeby.

Asistenční balíček pro řidiče „Travel Assist“ lze do současných vozidel koncernu Volkswagen objednat již dnes jako volitelnou součást. Když je systém aktivován, vozidlo udržuje svůj jízdní pruh, rychlost a také vzdálenost od vozidla vpředu.

S informacemi z navigačního systému a kamer jsou také rozpoznávány rychlostní limity nebo topografické podmínky a automaticky dochází k přizpůsobení rychlosti, například při vjezdu do města nebo v zatáčkách.

Na to, jak se nám Travel Assist osvědčil v testovaném Volkswagenu Arteon, se můžete podívat do našeho dřívějšího článku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články