Dceřiná společnost Volkswagenu Cariad a firma Bosch úzce spolupracují
Firmy společně pracují na vývoji softwaru pro autonomní řízení
Rodí se spolupráce i s jinými automobilkami
Při vývoji technologií pro automobily budoucnosti sází Volkswagen na spolupráci s firmou Bosch. Obě společnosti neplánují pouze společný podnik na vybavení továren na baterie. Kromě toho spolupracuje dceřiná společnost Volkswagenu Cariad, nedávno vyčleněná jako samostatný subjekt, se společností Bosch v oblasti automatizovaného řízení.
Autopilot nejen od Tesly
Stanoveným cílem je „poskytnout vozidlům Volkswagen Group funkce, které řidičům umožní občas sundat ruce z volantu“, jak říkají oba partneři. V závislosti na právním základu je potom na dálnici možné autonomní řízení úrovně 3. První funkce mají být instalovány do aut již v roce 2023.
Technický základ by měla tvořit jedna softwarová platforma, která je vyvíjena společně. Kromě vozů koncernových značek by technologie měly být k dispozici i dalším výrobcům. Otevření koncernu Volkswagen novým kooperacím se již odráží ve smlouvě s Fordem. Americký výrobce použije elektrickou platformu MEB pro připravované elektromobily.
Na vývoji autonomního řízení bude pracovat až 1 000 specialistů na různých místech, především však ve Stuttgartu a Ingolstadtu. Hlavní důraz je kladen na počítačovou technologii pro rychlý sběr, analýzu a zpracování dat, která mohou dodávat senzory a kamery. Zde by mělo pomoci i využití umělé inteligence.
Budoucí systémy pro autonomní řízení se budou neustále učit nové věci. Data, shromážděná v reálném provozu, mohou nepřetržitě proudit do datových úložišť a ovlivňovat vývoj softwaru. Znamená to, že bude možné mapovat stále více dopravních situací, na základě kterých lze odvodit akční sekvence funkcí vozidel.
Bosch a Cariad si nestanovily jako cílovou hranici pouhé dosažení autonomního řízení na úrovni 3. Dohoda o spolupráci zahrnuje plány na další rozvoj systémů pro úroveň 4. Na této úrovni automatizace zasahuje řidič do řízení pouze v nouzových situacích. Volant a pedály je možné sklopit a zasunout pro dosažení většího vnitřního prostoru a používat je pouze v případě potřeby.
Asistenční balíček pro řidiče „Travel Assist“ lze do současných vozidel koncernu Volkswagen objednat již dnes jako volitelnou součást. Když je systém aktivován, vozidlo udržuje svůj jízdní pruh, rychlost a také vzdálenost od vozidla vpředu.
S informacemi z navigačního systému a kamer jsou také rozpoznávány rychlostní limity nebo topografické podmínky a automaticky dochází k přizpůsobení rychlosti, například při vjezdu do města nebo v zatáčkách.
Na to, jak se nám Travel Assist osvědčil v testovaném Volkswagenu Arteon, se můžete podívat do našeho dřívějšího článku.
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".