Tak jsme se dočkali i posledního dílu elektrické skládačky. Poslední nejelegantnější model z řady ID. se dostal do výroby. Volkswagen zahájením výroby modelů ID.5 a ID.5 GTX zároveň kompletně dokončil transformaci montážního závodu Cvikov, kde se od nynějška budou zaměřovat výhradně na elektromobily. Automobilka tak do puntíku plní svou strategii Accelerate, která Volkswagen na jejím konci dovede ke 100% uhlíkové neutralitě.
Dle oznámení Volkswagenu montážní závod Cvikov úspěšně spustil výrobu modelů ID. 5 a ID.5 GTX. Závod s dlouhou tradicí v západním Sasku je celosvětově prvním provozem pro velkosériovou produkci mainstreamového výrobce, který byl kompletně přestavěn z výroby vozidel se spalovacími motory na produkci elektromobilů. V tamním závodě se vyrábí také vozy značky Audi a Cupra stojící na platformě MEB.
“Ukázalo se, že přechod na elektromobilitu byl pro výrobní závod Cvikov trefou do černého. Poptávka po našich modelech prudce roste, zaměstnanost našeho týmu je pro nadcházející roky zajištěna. Transformaci jsme tvrdě prosazovali a nyní jsme splatili důvěru koncernu. To je v první řadě velká zásluha našich zaměstnanců,” řekl předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Saschen, Jens Rothe.
Nepřehlédněte: Bude mít nová generace Volkswagen Tiguan elektrickou verzi? Smysl by to dávalo
Dr. Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za výrobu dodal: “Volkswagen v roce 2022 znovu urychlí přechod na elektromobilitu strategií Accelerate a rozšiřováním produktové řady. Zahájením výroby šesti modelů tří značek za pouhých 26 měsíců, odvedl výrobní závod Cvikov pro koncern důležitou práci. Získané poznatky a zkušenosti nám pomohou při rychlé a efektivní elektrifikaci naší výrobní sítě.”
Ačkoliv se tedy výroba lehce zpozdila, nakonec přeci jen odstartovala. Narozdíl od modelu ID.4, která musela na svou sportovnější variantu čekat přibližně půl roku, se u modelu ID.5 dostala dynamičtější varianta do výroby ihned po uvedení základní varianty.
Tak jsme se dočkali i posledního dílu elektrické skládačky. Poslední nejelegantnější model z řady ID. se dostal do výroby. Volkswagen zahájením výroby modelů ID.5 a ID.5 GTX zároveň kompletně dokončil transformaci montážního závodu Cvikov, kde se od nynějška budou zaměřovat výhradně na elektromobily. Automobilka tak do puntíku plní svou strategii Accelerate, která Volkswagen na jejím konci dovede ke 100% uhlíkové neutralitě.
Dle oznámení Volkswagenu montážní závod Cvikov úspěšně spustil výrobu modelů ID. 5 a ID.5 GTX. Závod s dlouhou tradicí v západním Sasku je celosvětově prvním provozem pro velkosériovou produkci mainstreamového výrobce, který byl kompletně přestavěn z výroby vozidel se spalovacími motory na produkci elektromobilů. V tamním závodě se vyrábí také vozy značky Audi a Cupra stojící na platformě MEB.
“Ukázalo se, že přechod na elektromobilitu byl pro výrobní závod Cvikov trefou do černého. Poptávka po našich modelech prudce roste, zaměstnanost našeho týmu je pro nadcházející roky zajištěna. Transformaci jsme tvrdě prosazovali a nyní jsme splatili důvěru koncernu. To je v první řadě velká zásluha našich zaměstnanců,” řekl předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Saschen, Jens Rothe.
Nepřehlédněte: Bude mít nová generace Volkswagen Tiguan elektrickou verzi? Smysl by to dávalo
Dr. Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za výrobu dodal: “Volkswagen v roce 2022 znovu urychlí přechod na elektromobilitu strategií Accelerate a rozšiřováním produktové řady. Zahájením výroby šesti modelů tří značek za pouhých 26 měsíců, odvedl výrobní závod Cvikov pro koncern důležitou práci. Získané poznatky a zkušenosti nám pomohou při rychlé a efektivní elektrifikaci naší výrobní sítě.”
Ačkoliv se tedy výroba lehce zpozdila, nakonec přeci jen odstartovala. Narozdíl od modelu ID.4, která musela na svou sportovnější variantu čekat přibližně půl roku, se u modelu ID.5 dostala dynamičtější varianta do výroby ihned po uvedení základní varianty.