Vše nasvědčuje tomu, že se blíží konec Volkswagenu Arteon. Modelu, který byl uveden na trh v roce 2017 jako náhrada za Volkswagen CC, se obchodně příliš nevedlo. Například v USA se k dnešnímu dni prodalo jen něco málo přes sedm tisíc kusů.
Volkswagen přesto chce ve svém portfoliu zachovat vlajkový sedan a má v úmyslu uvést na trh elektrického nástupce. Informaci přinesl server Automotive News. Arteon bude nahrazen produkční verzi konceptu ID.Aero. Koncept vozu byl představen před několika měsíci, má teoretický dojezd 620 kilometrů a je poháněn baterií o kapacitě 77 kWh.
Produkční verze již byla spatřena při testování v Německu a má se začít vyrábět na konci roku 2023. V té době by měl být vůz k dispozici v Číně a v Evropě. Očekává se, že ve Spojených státech bude model k dispozici zřejmě od poloviny roku 2024.
Čtěte také: Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy
ID.Aero se tak stane po ID.4 a ID.Buzz třetím automobilem rodiny ID, prodávaným v Americe. Vzhledem k tomu, že bude Aero vlajkovým modelem, musíme počítat s cenou na úrovni minimálně 50 000 dolarů (zhruba 1,2 milionu korun). Očekává se, že automobil nabídne podstatně větší dojezd a prostor než Tesla Model 3, která je v současné době vozem ve stejné cenové kategorii.
Zásadní výzvou pro Volkswagen ale bude srovnání úrovně technologií Tesly a koncernu VW. Modely ID.3 a ID.4 se totiž v minulosti potýkaly s četnými softwarovými problémy.
Vše nasvědčuje tomu, že se blíží konec Volkswagenu Arteon. Modelu, který byl uveden na trh v roce 2017 jako náhrada za Volkswagen CC, se obchodně příliš nevedlo. Například v USA se k dnešnímu dni prodalo jen něco málo přes sedm tisíc kusů.
Volkswagen přesto chce ve svém portfoliu zachovat vlajkový sedan a má v úmyslu uvést na trh elektrického nástupce. Informaci přinesl server Automotive News. Arteon bude nahrazen produkční verzi konceptu ID.Aero. Koncept vozu byl představen před několika měsíci, má teoretický dojezd 620 kilometrů a je poháněn baterií o kapacitě 77 kWh.
Produkční verze již byla spatřena při testování v Německu a má se začít vyrábět na konci roku 2023. V té době by měl být vůz k dispozici v Číně a v Evropě. Očekává se, že ve Spojených státech bude model k dispozici zřejmě od poloviny roku 2024.
Čtěte také: Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy
ID.Aero se tak stane po ID.4 a ID.Buzz třetím automobilem rodiny ID, prodávaným v Americe. Vzhledem k tomu, že bude Aero vlajkovým modelem, musíme počítat s cenou na úrovni minimálně 50 000 dolarů (zhruba 1,2 milionu korun). Očekává se, že automobil nabídne podstatně větší dojezd a prostor než Tesla Model 3, která je v současné době vozem ve stejné cenové kategorii.
Zásadní výzvou pro Volkswagen ale bude srovnání úrovně technologií Tesly a koncernu VW. Modely ID.3 a ID.4 se totiž v minulosti potýkaly s četnými softwarovými problémy.