Jak si vede Tesla Model 3 po 3 letech a 160 tisících kilometrech? Nejspíš budete překvapeni!
- Tesla Model 3 na kontrole stavu po třech letech a 160 tisících kilometrech
- Má vůz adekvátní míru opotřebení? Majitel o vůz nijak zvlášť nepečuje
- Výsledek kontroly může spoustě lidem posloužit jako vodítko při výběru elektromobilu

Tesly jsou často mezi vozy, které se podrobně zkoumají po větším nájezdu a většinou jsou stavěny do pozice hlavního rivala pro srovnání s ostatními vozy. I to je úděl automobilky, které si za dobu své existence vydobyla pozici leadera a snaží se nastavovat vysoké milníky a standardy na poli s elektromobily. Dnes se podíváme na kondici tři roky starého Modelu 3, který má za sebou 160 000 kilometrů.
Tesla Model 3 to rozhodně neměla jednoduché
Tato vzdálenost ale nebyla ujeta pouze klidnou dálniční jízdou, bavíme se o naprosto běžném denním užívání po městě, o rychlejších cestách stejně tak jako o těch delších. Tento vůz ve výbavě Performance patří jistému Kylu Connerovi. Pokud jej neznáte, vězte, že vlastní youtubový kanál, kde se věnuje nejen Tesle, ale i testování dalších vozidel nezávisle na typu pohonu a energii.
A v rukavičkách s nimi příliš nejedná. Shlédnutím některých z videí si můžete o jeho stylu řízení udělat obrázek a pochopíte, že jeho Model 3 není vůz na krásu. Mělo by tedy vlastně po nájezdu půl druhé stovky tisíc kilometrů být na voze něco zvláštního? Nejspíše ne a je to vlastně dobře. Kontrola po třech letech by měla sloužit především jako vodítko pro zájemce o podobné elektromobily. A že je určitě nezajímá pouze fakt, jak si po třech letech stojí baterie.

Čtěte také: Tesla si uřízla ostudu! Žena dostala Model 3 Performance bez brzdové destičky
Zrovna Tesla není pověstná přílišnou stabilitou co se výdrže baterií týče u různých modelů nebo i jednotlivých vozů. Pokud si vůz vede dobře po prvním roce, kdo vám zaručí, že bude stejně dobře jezdit po třech nebo pěti letech? Nikdo, každý model je svým způsobem unikátní a stejný problém řeší i majitelé spalovací vozidel. Čím více ale bude spokojených majitelů, tím se i zvyšuje šance, že na takový kus narazíte i vy.
Jakékoliv jiné auto by si nevedlo lépe
Tato Tesla, konkrétně po třech letech a 160 tisících kilometrech, jeví běžné známky opotřebení. Na karoserii sem tam najdete tečku od štěrku, bohužel se letící kamínky nevyhnuly ani čelnímu sklu. Po pár cestách mimo asfaltové silnice jsou lehce poničené plasty na podvozku.
Kožený interiér ze syntetických materiálů stále dobře drží. A to i přes přiznání Kyla, že se o kůži velmi málo stará. Při cestování navíc často sebou bere i psy, takže interiér dostává zabrat. Ikonická dotyková obrazovka stále funguje výborně. V interiéru je jediná nefunkční součást, a to vzpěra přihrádky spolujezdce.
Z pohledu běžného uživatele se skutečně jedná o rozumné opotřebení, které bychom čekali u každého vozu s takovým nájezdem bez rozdílu pohonu. A že to skutečně není vůz, který by se udržoval ve výstavním stavu. O to více jsou tyto poznatky autentické. Pokud vás zajímá více konkrétních informací o stavu této Tesly, určitě se podívejte na celé video.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.