Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy

  • Společnost Volkswagen zakládá novou divizi New Mobility
  • Zabývat se bude elektrickými a autonomními vozidly
  • V jejím čele bude firemní „veterán“ Thomas Ulbrich
Logo Volkswagenu

Logo Volkswagenu

Německý koncern Volkswagen vytvořil novou divizi, která se má soustředit na elektrické a autonomní vozy. Nese název New Mobility, přičemž má převzít odpovědnost za elektromobily spadající pod rodinu ID. Kromě toho se bude starat také o budoucí elektrické vozy, které budou založeny na nové modulární platformě SSP.

Nová divize Volkswagenu přebírá Trinity

Dle informací serveru Automotive News Europe se nová divize zhostí i projektu Trinity, který se soustředí na vývoj elektromobilů nové generace. Prvním takovým modelem by měl být sedan, jenž má být dostupný v roce 2026. Jednou z jeho předností pak má být podpora autonomního řízení 4.úrovně.

Nové oddělení povede Thomas Ulbrich, který je součástí značky Volkswagen již po dobu 30 let. Aktuálně je vedoucím vývoje společnosti, to se však již brzy změní. Řídící zaměstnanci koncernu si Thomase oblíbili, protože se mu podařilo vytáhnout model ID.3 ze softwarového maléru. Při uvedení byl totiž jeho systém plný chyb.

Volkswagen Trinity, elektromobil

Elektromobil Volkswagen Trinity | foto: Volkswagen


Čtěte také: Volkswagen ID. Xtreme se terénu nebojí. Tento koncept si zamilují především dobrodruzi


Dohlížet bude i na software

Nová pozice zavede Ulbricha i do správní rady firmy Cariad, která má na starosti právě software koncernu. Cílem by mělo být zlepšení propojení společnosti s vývojovým oddělením automobilky. To po Thomasovi převezme nově Kai Gruenitz, který byl předtím na podobné pozici v divizi komerčních vozidel značky VW. Měl tak na starosti například elektrickou minidodávku ID.Buzz.

Minulost firmy Cariad však není úplně nejúspěšnější, tudíž by se mohl Ulbrich pěkně spálit. Značka byla dříve obviněna například z nafukování jejího rozpočtu. Také muselo být prý odloženo uvedení některých zásadních modelů značek Audi, Bentley a Porsche. Důvodem mělo být to, že jejich software zkrátka nebyl včas připraven.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy

  • Společnost Volkswagen zakládá novou divizi New Mobility
  • Zabývat se bude elektrickými a autonomními vozidly
  • V jejím čele bude firemní „veterán“ Thomas Ulbrich
Logo Volkswagenu

Logo Volkswagenu

Německý koncern Volkswagen vytvořil novou divizi, která se má soustředit na elektrické a autonomní vozy. Nese název New Mobility, přičemž má převzít odpovědnost za elektromobily spadající pod rodinu ID. Kromě toho se bude starat také o budoucí elektrické vozy, které budou založeny na nové modulární platformě SSP.

Nová divize Volkswagenu přebírá Trinity

Dle informací serveru Automotive News Europe se nová divize zhostí i projektu Trinity, který se soustředí na vývoj elektromobilů nové generace. Prvním takovým modelem by měl být sedan, jenž má být dostupný v roce 2026. Jednou z jeho předností pak má být podpora autonomního řízení 4.úrovně.

Nové oddělení povede Thomas Ulbrich, který je součástí značky Volkswagen již po dobu 30 let. Aktuálně je vedoucím vývoje společnosti, to se však již brzy změní. Řídící zaměstnanci koncernu si Thomase oblíbili, protože se mu podařilo vytáhnout model ID.3 ze softwarového maléru. Při uvedení byl totiž jeho systém plný chyb.

Volkswagen Trinity, elektromobil

Elektromobil Volkswagen Trinity | foto: Volkswagen


Čtěte také: Volkswagen ID. Xtreme se terénu nebojí. Tento koncept si zamilují především dobrodruzi


Dohlížet bude i na software

Nová pozice zavede Ulbricha i do správní rady firmy Cariad, která má na starosti právě software koncernu. Cílem by mělo být zlepšení propojení společnosti s vývojovým oddělením automobilky. To po Thomasovi převezme nově Kai Gruenitz, který byl předtím na podobné pozici v divizi komerčních vozidel značky VW. Měl tak na starosti například elektrickou minidodávku ID.Buzz.

Minulost firmy Cariad však není úplně nejúspěšnější, tudíž by se mohl Ulbrich pěkně spálit. Značka byla dříve obviněna například z nafukování jejího rozpočtu. Také muselo být prý odloženo uvedení některých zásadních modelů značek Audi, Bentley a Porsche. Důvodem mělo být to, že jejich software zkrátka nebyl včas připraven.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."