Elektrické SUV Volkswagen ID.4 se začalo vyrábět v zámoří ve výrobním závodě v Chattanooga ve státě Tennessee. Jedná se o první elektromobil německé automobilky vyráběný v USA a Volkswagen se již nechal slyšet, že na obzoru je cenově dostupnější verze stejného modelu.
VW ještě letos ve svém americkém závodě plánuje zvýšení výroby na 7 tisíc vozidel měsíčně s cílem dalšího zvýšení výroby v dalších letech. První dodávky vozů konečným zákazníkům se očekávají v říjnu 2022. Model ID.4 je v současnosti nejoblíbenějším elektromobilem Volkswagenu, který byl od svého uvedení na trh v roce 2021 dodán již 190 tisícům zákazníků na celém světě. Generální ředitel automobilky Herbert Diess, který v září svou funkci opustí, letos v květnu uvedl, že společnost vyprodala svá elektrická vozidla pro evropský a americký trh na rok dopředu.
Volkswagen počítá s tím, že zahájení výroby ID.4 v Tennessee by mělo pomoci ulehčit problémy s dodávkami vozidel. „Společnost má v současné době velký počet rezervací modelu ID.4 a montáž na místním trhu by měla pomoci tyto objednávky splnit,“ řekl mluvčí automobilky.
Čtěte také: Zlevnění elektromobilů? Volkswagen našel lék, který se nemusí všem líbit
Další věcí, přidávající dané zprávě na významu, je cena. Když byly v roce 2020 zveřejněny první informace o modelu ID.4, základní cena měla začínat na 40 tisících dolarech, tedy v přepočtu zhruba 970 tisíc korun. V reálu tato hodnota později narostla na 41 230 dolarů (zhruba milion korun).
Automobilka uvedla, že chce, aby její modely ID.4 vyrobené v USA začínaly na 35 tisících dolarech (zhruba 850 tisíc korun), respektive na 27 500 dolarech (zhruba 660 tisíc korun) po uplatnění federálního daňového zvýhodnění. Momentálně tato informace není potvrzena a automobilka slovy svého mluvčího pouze sdělila, že cena bude brzy oznámena.
Levnější Volkswagen ID.4 bude dodáván s 62kWh baterií, zatímco dražší verze, dodávané s pohonem zadních nebo všech kol, budou mít baterii o kapacitě 82 kWh. Zpočátku byla baterie ID.4, která se skládá z 288 pouzdrových článků ve 12 modulech, vyráběna jihokorejským výrobcem LG Chem. V současnosti VW používá baterie dodávané společností SK Innovation, další jihokorejskou společností, která nedávno otevřela továrnu v hodnotě 2 miliard dolarů poblíž výrobního závodu automobilky.
Továrna Volkswagenu v Chattanooga zaměstnává více než 4 tisíce lidí a do roku 2022 aktivně najímá více než tisíc nových pracovníků, což podle VW pomůže uspokojit vysokou poptávku zákazníků po modelech ID.4 a Atlas.
Elektrické SUV Volkswagen ID.4 se začalo vyrábět v zámoří ve výrobním závodě v Chattanooga ve státě Tennessee. Jedná se o první elektromobil německé automobilky vyráběný v USA a Volkswagen se již nechal slyšet, že na obzoru je cenově dostupnější verze stejného modelu.
VW ještě letos ve svém americkém závodě plánuje zvýšení výroby na 7 tisíc vozidel měsíčně s cílem dalšího zvýšení výroby v dalších letech. První dodávky vozů konečným zákazníkům se očekávají v říjnu 2022. Model ID.4 je v současnosti nejoblíbenějším elektromobilem Volkswagenu, který byl od svého uvedení na trh v roce 2021 dodán již 190 tisícům zákazníků na celém světě. Generální ředitel automobilky Herbert Diess, který v září svou funkci opustí, letos v květnu uvedl, že společnost vyprodala svá elektrická vozidla pro evropský a americký trh na rok dopředu.
Volkswagen počítá s tím, že zahájení výroby ID.4 v Tennessee by mělo pomoci ulehčit problémy s dodávkami vozidel. „Společnost má v současné době velký počet rezervací modelu ID.4 a montáž na místním trhu by měla pomoci tyto objednávky splnit,“ řekl mluvčí automobilky.
Čtěte také: Zlevnění elektromobilů? Volkswagen našel lék, který se nemusí všem líbit
Další věcí, přidávající dané zprávě na významu, je cena. Když byly v roce 2020 zveřejněny první informace o modelu ID.4, základní cena měla začínat na 40 tisících dolarech, tedy v přepočtu zhruba 970 tisíc korun. V reálu tato hodnota později narostla na 41 230 dolarů (zhruba milion korun).
Automobilka uvedla, že chce, aby její modely ID.4 vyrobené v USA začínaly na 35 tisících dolarech (zhruba 850 tisíc korun), respektive na 27 500 dolarech (zhruba 660 tisíc korun) po uplatnění federálního daňového zvýhodnění. Momentálně tato informace není potvrzena a automobilka slovy svého mluvčího pouze sdělila, že cena bude brzy oznámena.
Levnější Volkswagen ID.4 bude dodáván s 62kWh baterií, zatímco dražší verze, dodávané s pohonem zadních nebo všech kol, budou mít baterii o kapacitě 82 kWh. Zpočátku byla baterie ID.4, která se skládá z 288 pouzdrových článků ve 12 modulech, vyráběna jihokorejským výrobcem LG Chem. V současnosti VW používá baterie dodávané společností SK Innovation, další jihokorejskou společností, která nedávno otevřela továrnu v hodnotě 2 miliard dolarů poblíž výrobního závodu automobilky.
Továrna Volkswagenu v Chattanooga zaměstnává více než 4 tisíce lidí a do roku 2022 aktivně najímá více než tisíc nových pracovníků, což podle VW pomůže uspokojit vysokou poptávku zákazníků po modelech ID.4 a Atlas.