Volkswagen vypustil ukázku modelu ID. Aero. Jak bude elektrická limuzína vypadat?
- Elektrický nástupce Volkswagenu Passat se začíná odhalovat
- K představení designové studie dojde v pondělí 27. června
- Koncem příštího roku by měl model ID. Aero přijít i na evropský trh

Volkswagen se nás už nějakou dobu snaží nalákat na nový elektrický sedan, který by měl plně nahradit klasický a léty ověřený model Passat. Nejbližší prezentace se má uskutečnit 27. června a veřejnosti se ukáže designová studie vozu.
Nahradí ID. Aero model Passat?
Podle vyjádření Volkswagenu se má jednat o vysokonákladový vůz vyšší střední třídy. Elektromobil se bude nejdříve nabízet na čínském trhu, a to již od poloviny příštího roku. V závěru roku 2023 se pak vůz dostane i na severoamerický a evropský trh. Bližší informace o tomto uvedení ale máme očekávat až později.
Jelikož má být vůz plně elektrický, jeho základy stojí na koncernové platformě MEB. Nejen tu, ale i výrazné designové prvky bude vůz sdílet s dalšími vozy řady ID. Určité rysy se prý najdou i z modelu ID.Buzz. Dostupné grafické skicy dávají možnost nahlédnout do myšlenek designérů. Zadní skupinové svítilny budou linkou spojeny do jednoho širokého bloku.

Čtěte také: Test Volkswagen Multivan eHybrid – Je to stále dodávka nebo nafouklý osobák?
Konkurenci hledá o třídu výše
V těchto návrhových fázích nejsou vozy zpracovány do nejmenších detailů, proto zde třeba nevidíme ani jaké typy klik by měl vůz mít. Nicméně jako dominantní jsou zde zobrazeny veliká nízkoprofilová kola. Ta by vozu zaručeně slušela, je ale nadmíru jasné, že pokud má být elektromobil úsporný po všech stranách, většina exemplářů dostane menší kola s vyšším profilem a nízkým valivým odporem.
Koncept v současné podobě měří 4 870 mm, což je hodnota typická nejen pro současnou generaci Volkswagenu Passat. S touto délkou se zařadí i mezi konkurenty prémiových značek jako je například BMW řady 5. Jen pro srovnání, tento model je jen o pouhých 70 mm delší.

Čtěte také: Volkswagen i Mercedes se elektrické budoucnosti nebojí. Zákaz spalováků podporují
Parametry typické pro MEB?
Technické specifikace jsou stále tajné, a tak se snad nějaké základní informace dozvíme již příští týden na prezentaci. Díky použití MEB platformy lze ale očekávat baterii o kapacitě 84 kWh s teoretickým dojezdem kolem 700 kilometrů. Nabízena by mohla být jak verze s pohonem zadních, tak všech čtyřech kol. Tím by měla být zaručena kompatibilita se současnou škálou motorů pro řadu ID.
V posledních měsících bylo možné několikrát spatřit i testovací modely s kamufláží v barvě karoserie. Vůz s nimi vypadá mnohem více umírněný a zdaleka nemá tak zajímavý design jako na skicách. Je ale nad míru jasné, že takhle přesně produkční veze vypadat nebude. Vzhledem ke karoserii typu liftback se spíš než verze kombi očekává verze shooting brake. Kdyby byl vůz o něco vyšší, skoro by se dalo hovořit o konkurentu pro Škodu Enyaq. Ten už ale konkurenci má v modelu ID.4 a ID.5.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.