Nový Volkswagen ID.Buzz oficiálně! Nabídne rychlé dobíjení a nevšední design

  • Dlouho očekávaný Volkswagen ID.Buzz byl oficiálně odhalen
  • Vůz uveze pět až sedm osob, užitková verze dvě europalety
  • Designem se Volkswagen vrací ke kořenům řady T
Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen právě představil světu své první dlouho očekávané MPV s označením ID.Buzz. Přijíždí jak v osobní verzi pro rodinu, tak v užitkové ID.Buzz Cargo. Jedná se tak o první velkoprostorový elektromobil na platformě MEB. Podobně jako vozy na této platformě se bude i Buzz prezentovat podobnými vnějšími rysy.

Volkswagen ID.Buzz je první MPV na platformě MEB

Designově se ID.Buzz snaží obnovit vzhled legendární řady první dodávky Volkswagenu. Tak, jak byl před sedmdesáti lety model T1 přelomový ve třídě prostorných vozidel, chce ID.Buzz být stejnou ikonou, jen na poli moderních elektromobilů. Dalším prvenstvím řady je, že bude vyráběna kompletně uhlíkově neutrálně. Většina dílů z interiéru je vyrobena z recyklovaných materiálů a veškerá kůže je vyrobena synteticky.

První zájemci se vozidel dočkají ve vybraných evropských zemích již na podzim letošního roku. Objednávky bude Volkswagen přijímat již od června. Jako první se na trh dostanou vozy s bateriemi o využitelné kapacitě 77 kW. Energii pak zpracovává motor o výkonu 150 kW. Standardně je poháněná zadní náprava.

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz


Čtěte také: Volkswagen plánuje výstavbu nové továrny, která se postará o budoucnost značky


Rychlost nabíjení až 170 kW

AC nabíjecí výkon může dosahovat hodnot až 11 kW. Mnohem zajímavější je ale hodnota DC nabíjení při použití CCS konektoru. Maximální výkon se pak vyšplhá až na 170 kW. Volkswagen na takové nabíječce slibuje dobití z 5 na 80 % za pouhých 30 minut. Platformu sdílí Buzz stejnou jako všechny modely ID, tedy modulární MEB.

Technologicky je pak model na samotné špičce toho, co můžete od moderního elektromobilu očekávat. Odpadá například nutnost cestovat do servisu, kvůli nové verzi softwaru, díky možnosti stažení aktualizací přes internet.


Čtěte také: Tohle že má být elektromobilová revoluce? Volkswagen překvapivě oživuje zastaralý e-Up!


ID. Buzz nabídne pět až sedm míst a obrovský kufr

Cestující pak mají uvnitř pocit, jako by seděli v mnohem větším vozidle. Může za to nová koncepce jednoduchého vnitřního prostoru, který Volkswagen nazývá “open space”. Lokty by tedy o sebe pasažéři narážet neměli. Osobní verze vozu nabízí pocit luxusního cestovního salónku.

Zavazadlový prostor pak nabídne až 1 121 litrů, a to stále se zachováním dvou řad pro cestující. Pokud rádi cestujete ve dvou, prostor pro náklad vroste až na dvojnásobek, tedy na 2 205 litrů. První kusy se budou nabízet jako pětimístné, postupně přibudou i šesti a sedmimístná uspořádání vnitřního prostoru. Užitková verze Cargo nabídne v základním uspořádání tři sedadla v první řadě. Jako všechny dosavadní generace modelu Transporter se bude ID.Buzz vyrábět i s prodlouženým rozvorem kol.

Interier Volkswagenu ID:Buzz

Interiér Volkswagenu ID.Buzz


Čtěte také: Snaha Volkswagenu postavit levný elektromobil končí naprostým fiaskem


Továrna v Hannoveru je na elektromobily připravena

Modelová řada se bude vyrábět v hlavním závodě automobilky v německém Hannoveru. Místní výrobní linky již byly přizpůsobeny na výrobu elektromobilů a většina procesů výroby je již plně automatizovaná. Až 90 % procesů výroby tak zajišťují stroje. Zaměstnanci se více specializují na seznamování se s náročnými softwarovými procesy, které modernizace vyžaduje. Souběžně se na výrobních linkách bude vyrábět i plug-in hybridní verze nového Multivanu.

Když před 50 lety byla představena druhá generace vozu s označením T2, přivezl Volkswagen na veletrh verzi poháněnou elektromotorem na zadní nápravě. Již tehdy se dokázali dostat na čistě elektrický dojezd 85 kilometrů. Taková vzdálenost je pro takový vůz samozřejmě velmi malá, ale již tehdy Volkswagen zasadil důležité kořeny pro budoucí elektrický pohon. V té době ještě netušili, jak důležitý elektro pohon za padesát let bude.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový Volkswagen ID.Buzz oficiálně! Nabídne rychlé dobíjení a nevšední design

  • Dlouho očekávaný Volkswagen ID.Buzz byl oficiálně odhalen
  • Vůz uveze pět až sedm osob, užitková verze dvě europalety
  • Designem se Volkswagen vrací ke kořenům řady T
Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen právě představil světu své první dlouho očekávané MPV s označením ID.Buzz. Přijíždí jak v osobní verzi pro rodinu, tak v užitkové ID.Buzz Cargo. Jedná se tak o první velkoprostorový elektromobil na platformě MEB. Podobně jako vozy na této platformě se bude i Buzz prezentovat podobnými vnějšími rysy.

Volkswagen ID.Buzz je první MPV na platformě MEB

Designově se ID.Buzz snaží obnovit vzhled legendární řady první dodávky Volkswagenu. Tak, jak byl před sedmdesáti lety model T1 přelomový ve třídě prostorných vozidel, chce ID.Buzz být stejnou ikonou, jen na poli moderních elektromobilů. Dalším prvenstvím řady je, že bude vyráběna kompletně uhlíkově neutrálně. Většina dílů z interiéru je vyrobena z recyklovaných materiálů a veškerá kůže je vyrobena synteticky.

První zájemci se vozidel dočkají ve vybraných evropských zemích již na podzim letošního roku. Objednávky bude Volkswagen přijímat již od června. Jako první se na trh dostanou vozy s bateriemi o využitelné kapacitě 77 kW. Energii pak zpracovává motor o výkonu 150 kW. Standardně je poháněná zadní náprava.

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz


Čtěte také: Volkswagen plánuje výstavbu nové továrny, která se postará o budoucnost značky


Rychlost nabíjení až 170 kW

AC nabíjecí výkon může dosahovat hodnot až 11 kW. Mnohem zajímavější je ale hodnota DC nabíjení při použití CCS konektoru. Maximální výkon se pak vyšplhá až na 170 kW. Volkswagen na takové nabíječce slibuje dobití z 5 na 80 % za pouhých 30 minut. Platformu sdílí Buzz stejnou jako všechny modely ID, tedy modulární MEB.

Technologicky je pak model na samotné špičce toho, co můžete od moderního elektromobilu očekávat. Odpadá například nutnost cestovat do servisu, kvůli nové verzi softwaru, díky možnosti stažení aktualizací přes internet.


Čtěte také: Tohle že má být elektromobilová revoluce? Volkswagen překvapivě oživuje zastaralý e-Up!


ID. Buzz nabídne pět až sedm míst a obrovský kufr

Cestující pak mají uvnitř pocit, jako by seděli v mnohem větším vozidle. Může za to nová koncepce jednoduchého vnitřního prostoru, který Volkswagen nazývá “open space”. Lokty by tedy o sebe pasažéři narážet neměli. Osobní verze vozu nabízí pocit luxusního cestovního salónku.

Zavazadlový prostor pak nabídne až 1 121 litrů, a to stále se zachováním dvou řad pro cestující. Pokud rádi cestujete ve dvou, prostor pro náklad vroste až na dvojnásobek, tedy na 2 205 litrů. První kusy se budou nabízet jako pětimístné, postupně přibudou i šesti a sedmimístná uspořádání vnitřního prostoru. Užitková verze Cargo nabídne v základním uspořádání tři sedadla v první řadě. Jako všechny dosavadní generace modelu Transporter se bude ID.Buzz vyrábět i s prodlouženým rozvorem kol.

Interier Volkswagenu ID:Buzz

Interiér Volkswagenu ID.Buzz


Čtěte také: Snaha Volkswagenu postavit levný elektromobil končí naprostým fiaskem


Továrna v Hannoveru je na elektromobily připravena

Modelová řada se bude vyrábět v hlavním závodě automobilky v německém Hannoveru. Místní výrobní linky již byly přizpůsobeny na výrobu elektromobilů a většina procesů výroby je již plně automatizovaná. Až 90 % procesů výroby tak zajišťují stroje. Zaměstnanci se více specializují na seznamování se s náročnými softwarovými procesy, které modernizace vyžaduje. Souběžně se na výrobních linkách bude vyrábět i plug-in hybridní verze nového Multivanu.

Když před 50 lety byla představena druhá generace vozu s označením T2, přivezl Volkswagen na veletrh verzi poháněnou elektromotorem na zadní nápravě. Již tehdy se dokázali dostat na čistě elektrický dojezd 85 kilometrů. Taková vzdálenost je pro takový vůz samozřejmě velmi malá, ale již tehdy Volkswagen zasadil důležité kořeny pro budoucí elektrický pohon. V té době ještě netušili, jak důležitý elektro pohon za padesát let bude.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."