Minulý měsíc se na síti objevily spekulace, že by Volkswagen mohl oživit svůj první elektromobil, malý městský model e-Up!. Nyní společnost oficiálně potvrdila, že k tomuto kroku skutečně dojde. V Německu již začali přijímat objednávky pro elektrické mini auto po 14 měsících odmlky.
Volkswagen na konci roku 2020 přestal přijímat nové objednávky pro tento malý populární model. Vždyť i jeho sesterská Škoda Citigo a Seat Mii byla především ve větších městech oblíbená, a to nejen u rozvozových společností. Poptávka byla tak velká, že Volkswagen jednoduše nestíhal všechny objednávky vykrýt. V nejnáročnějším období byla čekací doba na dodání i 16 měsíců.
Produkce modelu se nezastavila, pokračovala i v minulém roce, který nebyl pro automobilový průmysl příliš přívětivý, nejen kvůli nedostatku čipů. Nyní je výrobce opět v pozici, kdy může začít přijímat další objednávky. Prozatím v Německu, postupně se ale dostane i na ostatní země Evropy.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru – Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)
Model e-Up! se bude zatím nabízet jen ve výbavě Style Plus, ve které, kromě 15palcových litých kol, dostanete automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant, a dokonce asistent pro vedení v jízdním pruhu. Motor o síle 61 kW a 210 Nm vás ve spojení s baterií o kapacitě 32,2 kWh dopraví na vzdálenost 260 kilometrů na jedno nabití. Díky podpoře 40kW DC nabíjení nebudete na nabíječkách trávit příliš mnoho času.
Cena pro německý trh je nyní stanovena na necelých 27 tisíc euro, v přepočtu se jedná o 658 tisíc korun. V případě Německa se ale zájemci mohou dostat i na částku 420 tisíc, pokud požádají o dotace. Jedná se tak o nejlevnější elektromobil od Volkswagenu. V Německu se ale pod hranicí 24 tisíc euro nabízí například Fiat 500, Smart EQ fortwo a nejlevnějším zástupcem nyní je i Dacia Spring.
Volkswagen od počátku výroby elektrické verze v roce 2013 prodal více než 80 tisíc kusů. V roce 2016 vůz dostal facelift a v 2019 i novou baterii, která zvedla dojezd ze 160 na 260 kilometrů. Nejvíce modelů zůstává na domácím trhu. Model e-Up! by měl v nabídce automobilky zůstat do momentu uvedení jeho nástupce, modelu ID.2. Jeho příchod se očekává v roce 2025.
Minulý měsíc se na síti objevily spekulace, že by Volkswagen mohl oživit svůj první elektromobil, malý městský model e-Up!. Nyní společnost oficiálně potvrdila, že k tomuto kroku skutečně dojde. V Německu již začali přijímat objednávky pro elektrické mini auto po 14 měsících odmlky.
Volkswagen na konci roku 2020 přestal přijímat nové objednávky pro tento malý populární model. Vždyť i jeho sesterská Škoda Citigo a Seat Mii byla především ve větších městech oblíbená, a to nejen u rozvozových společností. Poptávka byla tak velká, že Volkswagen jednoduše nestíhal všechny objednávky vykrýt. V nejnáročnějším období byla čekací doba na dodání i 16 měsíců.
Produkce modelu se nezastavila, pokračovala i v minulém roce, který nebyl pro automobilový průmysl příliš přívětivý, nejen kvůli nedostatku čipů. Nyní je výrobce opět v pozici, kdy může začít přijímat další objednávky. Prozatím v Německu, postupně se ale dostane i na ostatní země Evropy.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru – Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)
Model e-Up! se bude zatím nabízet jen ve výbavě Style Plus, ve které, kromě 15palcových litých kol, dostanete automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant, a dokonce asistent pro vedení v jízdním pruhu. Motor o síle 61 kW a 210 Nm vás ve spojení s baterií o kapacitě 32,2 kWh dopraví na vzdálenost 260 kilometrů na jedno nabití. Díky podpoře 40kW DC nabíjení nebudete na nabíječkách trávit příliš mnoho času.
Cena pro německý trh je nyní stanovena na necelých 27 tisíc euro, v přepočtu se jedná o 658 tisíc korun. V případě Německa se ale zájemci mohou dostat i na částku 420 tisíc, pokud požádají o dotace. Jedná se tak o nejlevnější elektromobil od Volkswagenu. V Německu se ale pod hranicí 24 tisíc euro nabízí například Fiat 500, Smart EQ fortwo a nejlevnějším zástupcem nyní je i Dacia Spring.
Volkswagen od počátku výroby elektrické verze v roce 2013 prodal více než 80 tisíc kusů. V roce 2016 vůz dostal facelift a v 2019 i novou baterii, která zvedla dojezd ze 160 na 260 kilometrů. Nejvíce modelů zůstává na domácím trhu. Model e-Up! by měl v nabídce automobilky zůstat do momentu uvedení jeho nástupce, modelu ID.2. Jeho příchod se očekává v roce 2025.