Volkswagen plánuje výstavbu nové továrny, která se postará o budoucnost značky

  • Ve Wolfsburgu plánují novou budoucnost značky Volkswagen
  • Její součástí je také zcela nová společná platforma SSP
  • Koncern se všemi silami snaží dohnat americkou Teslu
Nový elektromobil Volkswagen ID.5 GTX

Pohled na nejvýkonnější verzi elektromobilu Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen plánuje postavit v oblasti Wolfsburgu zcela nový závod, který by měl splňovat podmínky budoucí výroby automobilů. Rozhodnutí o výstavbě, a také o umístění nového závodu, by mělo padnout již velmi brzy. Volkswagen stále častěji hovoří o čtvrti Warmenau.

Volkswagen sází na novou platformu

Nový závod se bude následně starat o budoucnost Volkswagenu, kterou je nová platforma SSP. Jde o Scalable Systems Platform, která podle Volkswagenu kombinuje vlastnosti současných platforem MEB a PPE a v budoucnosti je zcela nahradí.

SSP se stane základem všech značek a modelů Volkswagen a počítá se s ní také u projektu Trinity, elektromobilu budoucnosti, který by měl spatřit světlo světa v roce 2026. Podle známých informací by měla platforma využívat 800V architekturu.

Volkswagen Trinity Concept

Návrh vnitřního prostoru konceptu Volkswagen Trinity


Čtěte také: Volkswagen zastavuje výrobu elektromobilů, může za to válka na Ukrajině


Více, lépe a rychleji!

Díky nové platformě se mají nejenom snížit náklady na výrobu, ale mělo by dojít také k jejímu výraznému zrychlení. Cílem je výroba jednoho vozidla za 10 hodin. Herbert Diess by se tímto způsobem chtěl dotáhnout na výrobní parametry automobilky Tesla.

Také se očekává výrazné omezení času, potřebného pro vývoj budoucích projektů nových modelů, který by se měl snížit z dnešních 54 na 40 měsíců. Jinými slovy, nové modely budou místo současných 4 až 5 let přicházet přibližně každé 3 roky. Nové heslo Volkswagenu zní: “Více, lépe, rychleji, ale za méně peněz.”

Současný vývoj automobilkám příliš nenahrává

Volkswagen čeká ještě jeden těžký úkol. Pokud se má firma stát technologickou společností, bude třeba rozšířit práce na vývoji automobilového softwaru. Automobilka už připravuje mnohem komplexnější systém, jehož kód bude v porovnání se současným trojnásobný.

Celý automobilový průmysl v Evropě nyní čelí možná nejtěžší době ve své historii. Pandemie, čipová krize, změny v oboru i válka v Evropě budou vyžadovat ještě hodně peněz i nervů. Věříme, že se Volkswagen ubírá správným směrem a těšíme se na první vize a koncepty projektu Trinity. Možná, že se dočkáme již letos.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen plánuje výstavbu nové továrny, která se postará o budoucnost značky

  • Ve Wolfsburgu plánují novou budoucnost značky Volkswagen
  • Její součástí je také zcela nová společná platforma SSP
  • Koncern se všemi silami snaží dohnat americkou Teslu
Nový elektromobil Volkswagen ID.5 GTX

Pohled na nejvýkonnější verzi elektromobilu Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen plánuje postavit v oblasti Wolfsburgu zcela nový závod, který by měl splňovat podmínky budoucí výroby automobilů. Rozhodnutí o výstavbě, a také o umístění nového závodu, by mělo padnout již velmi brzy. Volkswagen stále častěji hovoří o čtvrti Warmenau.

Volkswagen sází na novou platformu

Nový závod se bude následně starat o budoucnost Volkswagenu, kterou je nová platforma SSP. Jde o Scalable Systems Platform, která podle Volkswagenu kombinuje vlastnosti současných platforem MEB a PPE a v budoucnosti je zcela nahradí.

SSP se stane základem všech značek a modelů Volkswagen a počítá se s ní také u projektu Trinity, elektromobilu budoucnosti, který by měl spatřit světlo světa v roce 2026. Podle známých informací by měla platforma využívat 800V architekturu.

Volkswagen Trinity Concept

Návrh vnitřního prostoru konceptu Volkswagen Trinity


Čtěte také: Volkswagen zastavuje výrobu elektromobilů, může za to válka na Ukrajině


Více, lépe a rychleji!

Díky nové platformě se mají nejenom snížit náklady na výrobu, ale mělo by dojít také k jejímu výraznému zrychlení. Cílem je výroba jednoho vozidla za 10 hodin. Herbert Diess by se tímto způsobem chtěl dotáhnout na výrobní parametry automobilky Tesla.

Také se očekává výrazné omezení času, potřebného pro vývoj budoucích projektů nových modelů, který by se měl snížit z dnešních 54 na 40 měsíců. Jinými slovy, nové modely budou místo současných 4 až 5 let přicházet přibližně každé 3 roky. Nové heslo Volkswagenu zní: “Více, lépe, rychleji, ale za méně peněz.”

Současný vývoj automobilkám příliš nenahrává

Volkswagen čeká ještě jeden těžký úkol. Pokud se má firma stát technologickou společností, bude třeba rozšířit práce na vývoji automobilového softwaru. Automobilka už připravuje mnohem komplexnější systém, jehož kód bude v porovnání se současným trojnásobný.

Celý automobilový průmysl v Evropě nyní čelí možná nejtěžší době ve své historii. Pandemie, čipová krize, změny v oboru i válka v Evropě budou vyžadovat ještě hodně peněz i nervů. Věříme, že se Volkswagen ubírá správným směrem a těšíme se na první vize a koncepty projektu Trinity. Možná, že se dočkáme již letos.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."