Tesla udává trendy v interiéru. V čem mají gigantické obrazovky takovou výhodu?
- Tesla udává trendy se svým ohromným displejem ve středu palubní desky
- Hned několik automobilek se u kalifornské značky inspirovalo
- Výhodou jsou i neustálé aktualizace rozhraní pomocí OTA updatů

Nevyhnutelný trend dnešní doby ve formě velkých dotykových obrazovek byli nuceni do svých vozů promítnout také inženýři většiny automobilek. Tesla se pravděpodobně řídila heslem „čím větší, tím lepší“ a na místo rozumně velkého infotainmentu, umístila displej o rozměru menší televize, kterou jste ovládali v podstatě celý vůz. Je pochopitelné, že mnohým tento styl nemusí vyhovovat, přesto má jednu obrovskou výhodu, kterou pochopili i jiní výrobci a od kalifornské automobilky se začali hojně inspirovat.
Tesla udává trend v interiérech vozů
Představte si, že váš multimediální systém vozu a ovládání klimatizace by byly modulární a vy byste tak mohli infotainment a další ovládací prvky co pár let měnit a modernizovat. Menší obrazovku vyměníte za větší a plynulejší, ovládání klimatizace za hezčí a přehlednější. Tak přesně na takovém principu fungují tyto ohromné obrazovky, které ve spojení s OTA updaty dokáží v podstatě to samé.
Výrobce může software uvnitř systému aktualizovat v podstatě do nekonečna. V průběhu vlastnictví se tak může zákazník těšit z neustálých aktualizací jeho vozu i po několika letech od nákupu. Na tento trik přišli v Tesle již v průběhu vývoje prvního Modelu S, který přišel v roce 2012 a od této chvíle kalifornská automobilka v této oblasti udává trendy, kterého se drží i ostatní značky.
- Renault Megane E-tech
- Ford Mustang Mach-E
- Volvo C40 Recharge
- Mercedes EQS
Čtěte také: Tesla dramaticky zlepšila bezpečnost svých vozů, stačila k tomu jediná aktualizace
Jaké automobilky šly s trendem?
Především v posledních dvou letech můžeme podobně uspořádané interiéry vidět i u dalších modelů nejrůznějších výrobců. Mezi první nám na mysl přijde třeba Ford Mustang Mach-E, velká většina modelů automobilky Volvo, nebo nově představený Renault Megane E-Tech. Tyto multimediální systémy mají jeden společný znak – jsou orientovány vertikálně a nejsou nijak rozděleny.
Velkých displejů jsme si nemohli nevšimnout také u nedávno testovaného Volkswagenu Touareg, který má však obrazovky umístěné horizontálně. Za zmínku stojí také velmi jedinečné rozmístění obrazovek u Mercedesu EQS, ve kterém jsou zakomponovány v pod jedním rozsáhlým sklem až tři displeje.