Tesla udává trendy v interiéru. V čem mají gigantické obrazovky takovou výhodu?

Matyáš Kunst
  • Tesla udává trendy se svým ohromným displejem ve středu palubní desky
  • Hned několik automobilek se u kalifornské značky inspirovalo
  • Výhodou jsou i neustálé aktualizace rozhraní pomocí OTA updatů
Tesla Model S 2021, redesign interiéru
Tesla Model S 2021, redesign interiéru

Nevyhnutelný trend dnešní doby ve formě velkých dotykových obrazovek byli nuceni do svých vozů promítnout také inženýři většiny automobilek. Tesla se pravděpodobně řídila heslem „čím větší, tím lepší“ a na místo rozumně velkého infotainmentu, umístila displej o rozměru menší televize, kterou jste ovládali v podstatě celý vůz. Je pochopitelné, že mnohým tento styl nemusí vyhovovat, přesto má jednu obrovskou výhodu, kterou pochopili i jiní výrobci a od kalifornské automobilky se začali hojně inspirovat.

Tesla udává trend v interiérech vozů

Představte si, že váš multimediální systém vozu a ovládání klimatizace by byly modulární a vy byste tak mohli infotainment a další ovládací prvky co pár let měnit a modernizovat. Menší obrazovku vyměníte za větší a plynulejší, ovládání klimatizace za hezčí a přehlednější. Tak přesně na takovém principu fungují tyto ohromné obrazovky, které ve spojení s OTA updaty dokáží v podstatě to samé.

Výrobce může software uvnitř systému aktualizovat v podstatě do nekonečna. V průběhu vlastnictví se tak může zákazník těšit z neustálých aktualizací jeho vozu i po několika letech od nákupu. Na tento trik přišli v Tesle již v průběhu vývoje prvního Modelu S, který přišel v roce 2012 a od této chvíle kalifornská automobilka v této oblasti udává trendy, kterého se drží i ostatní značky.


Čtěte také: Tesla dramaticky zlepšila bezpečnost svých vozů, stačila k tomu jediná aktualizace


Jaké automobilky šly s trendem?

Především v posledních dvou letech můžeme podobně uspořádané interiéry vidět i u dalších modelů nejrůznějších výrobců. Mezi první nám na mysl přijde třeba Ford Mustang Mach-E, velká většina modelů automobilky Volvo, nebo nově představený Renault Megane E-Tech. Tyto multimediální systémy mají jeden společný znak – jsou orientovány vertikálně a nejsou nijak rozděleny.

Velkých displejů jsme si nemohli nevšimnout také u nedávno testovaného Volkswagenu Touareg, který má však obrazovky umístěné horizontálně. Za zmínku stojí také velmi jedinečné rozmístění obrazovek u Mercedesu EQS, ve kterém jsou zakomponovány v pod jedním rozsáhlým sklem až tři displeje.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články