Automobilku Volvo zná jistě každý automobilový nadšenec. Vždyť nebýt Volva, těžko říci, co bychom ve vozech používali místo bezpečnostních pásu, jak jinak by případně vypadaly, pokud by s nimi přišly třeba německé automobilky. Možná méně lidí pak ví, že Volvo Cars patří do větší skupiny Volvo Group a že se pod značkou vyrábí i jiné produkty než osobní a nákladní vozidla. Pojďme se na pár takových faktů podívat!
I přesto, že je divize pro osobní automobily součástí Volvo Group, má své nezávislé vedení a operuje čistě sama za sebe. Po nějakou dobu měla skupina i divize vedení na stejném místě, to se ale nedlouho poté změnilo.
Část společnosti je dodnes umístěná v původní budově v Gotenburgu ve Švédsku. Toto malé městečko na severu Švédska získalo díky automobilce popularitu a spoustu pracovních míst.
Čtěte také: Zvoní spalovákům umíráček? Volvo prodává elektroauta jako rohlíky
Na konci devadesátých let byla divize osobních automobilů na prodej a zájem o ní projevil Ford. Automobily se ve Fordu i vyráběly, ale na silnicích stále jezdily pod značkou Volvo. O dalších deset let později byla značka opět na prodej. Tentokrát putovala do Číny do společnosti Geely. Ta Volvo stále vlastní a jen díky ní je tato značka stále na trhu. Nyní je Volvo opět na vzestupu a rozšiřuje sortiment i o čistě elektrické vozy.
Kromě bezpečných automobilů, dálkových autobusů a kamionů má Volvo přesah i do těžkých strojů, určených převážně pro stavební účely. Lidé jsou často překvapení, když na rameni rypadla čtou název automobilky Volvo. O jejich výrobu se stará odlišná divize.
Mezi další produkty pak patří i lodě, lodní motory a další „vodní” vybavení. Ani to však vedení společnosti nestačilo a vyrábí tak i zemědělské stroje.
Čtěte také: Baterie jsou cesta! Elektrický kamion Volvo FH Electric násobně předčil očekávání
Volvo je známé především svojí bezpečností a vývojem, který je na bezpečnost cílený a přináší na silnicích skvělý pocit pro řidiče i posádku. Není proto výjimkou, že si spoustu prvků chtějí přivlastnit, či použít i konkurenti.
Některé vynálezy Volvo poskytlo všem, jiné si ale pečlivě hlídá. Ve společnosti proto mají celé oddělení, které hlídá zneužívání patentů a porušování jejich zásad.
Čtěte také: Volvo a Polestar pracují na elektrickém SUV. Co všechno zatím víme?
Když v roce 1911 Assar Gabrielsson a Gustaf Larson společnost zakládali, výrobou automobilů se vůbec nezabývali. Jejich primárním produktem byla kuličková ložiska. Společnost nazvali Volvo, což v překladu z latiny znamená “válím”.
Když se v roce 1927 přeorientovali na produkci bezpečných automobilů, název si ponechali a jako logo použili chemický znak pro železo – coby symbol síly a výkonu automobilky.
Automobilku Volvo zná jistě každý automobilový nadšenec. Vždyť nebýt Volva, těžko říci, co bychom ve vozech používali místo bezpečnostních pásu, jak jinak by případně vypadaly, pokud by s nimi přišly třeba německé automobilky. Možná méně lidí pak ví, že Volvo Cars patří do větší skupiny Volvo Group a že se pod značkou vyrábí i jiné produkty než osobní a nákladní vozidla. Pojďme se na pár takových faktů podívat!
I přesto, že je divize pro osobní automobily součástí Volvo Group, má své nezávislé vedení a operuje čistě sama za sebe. Po nějakou dobu měla skupina i divize vedení na stejném místě, to se ale nedlouho poté změnilo.
Část společnosti je dodnes umístěná v původní budově v Gotenburgu ve Švédsku. Toto malé městečko na severu Švédska získalo díky automobilce popularitu a spoustu pracovních míst.
Čtěte také: Zvoní spalovákům umíráček? Volvo prodává elektroauta jako rohlíky
Na konci devadesátých let byla divize osobních automobilů na prodej a zájem o ní projevil Ford. Automobily se ve Fordu i vyráběly, ale na silnicích stále jezdily pod značkou Volvo. O dalších deset let později byla značka opět na prodej. Tentokrát putovala do Číny do společnosti Geely. Ta Volvo stále vlastní a jen díky ní je tato značka stále na trhu. Nyní je Volvo opět na vzestupu a rozšiřuje sortiment i o čistě elektrické vozy.
Kromě bezpečných automobilů, dálkových autobusů a kamionů má Volvo přesah i do těžkých strojů, určených převážně pro stavební účely. Lidé jsou často překvapení, když na rameni rypadla čtou název automobilky Volvo. O jejich výrobu se stará odlišná divize.
Mezi další produkty pak patří i lodě, lodní motory a další „vodní” vybavení. Ani to však vedení společnosti nestačilo a vyrábí tak i zemědělské stroje.
Čtěte také: Baterie jsou cesta! Elektrický kamion Volvo FH Electric násobně předčil očekávání
Volvo je známé především svojí bezpečností a vývojem, který je na bezpečnost cílený a přináší na silnicích skvělý pocit pro řidiče i posádku. Není proto výjimkou, že si spoustu prvků chtějí přivlastnit, či použít i konkurenti.
Některé vynálezy Volvo poskytlo všem, jiné si ale pečlivě hlídá. Ve společnosti proto mají celé oddělení, které hlídá zneužívání patentů a porušování jejich zásad.
Čtěte také: Volvo a Polestar pracují na elektrickém SUV. Co všechno zatím víme?
Když v roce 1911 Assar Gabrielsson a Gustaf Larson společnost zakládali, výrobou automobilů se vůbec nezabývali. Jejich primárním produktem byla kuličková ložiska. Společnost nazvali Volvo, což v překladu z latiny znamená “válím”.
Když se v roce 1927 přeorientovali na produkci bezpečných automobilů, název si ponechali a jako logo použili chemický znak pro železo – coby symbol síly a výkonu automobilky.