Baterie jsou cesta! Elektrický kamion Volvo FH Electric násobně předčil očekávání

  • Elektrický kamion Volvo FH Electric dvojnásobně překročil očekávaný dojezd
  • Na testovací trase si vedl dvakrát lépe než srovnatelný dieselový model
  • Elektrický motor má pro kamiony velké výhody, zvláště v plném naložení
Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks

Automobilka Volvo Trucks provedla v Německu první test plně naloženého elektrického kamionu. Svůj odhadovaný dojezd zvýšil o 50 % a spotřeboval polovinu energie než naftový model. Jednalo se o model Volvo FH Electric, kamion s nulovými emisemi, výkonem 490 kW a maximální užitnou hmotností 40 tun.

Kamion Volvo v jednotném testu

Test byl proveden německým automobilovým novinářem Janem Burgdorfem na Green Truck Route. Tato trasa měří 343 kilometrů a za tuto vzdálenost se na ní vystřídají dálnice, kopcovité terény i užší silnice nižších tříd. Lze tak na jedné trase vyzkoušet chování velmi podobné běžnému provozu.

„Musím přiznat, že řízení elektrického kamionu bylo mnohem hbitější než běžné dieselové provedení. Řidiči budou příjemně překvapení jeho lehkou řiditelností, tichým chodem a jakou má krásnou odezvu. Necítíte žádné vibrace,” svěřil se Jan Burgdorf.

Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks


Nepřehlédněte:Nikola začala dodávat své první elektrické kamiony. Větší zájem je však o ty vodíkové


Volvo FH Electric si po celou dobu testu držel průměrnou rychlost 80 kilometrů za hodinu. Stejné podmínky na takové trase měl i dieselový model s palivovým balíčkem I-Save. Vzhledem k průměrné spotřebě 1,1 kWh/km kamion zvládl ujet trasu dlouhou 345 km na jedno nabití.

Stačí kamionu denní nájezd 500 km?

„Výsledky tohoto testu naznačují, že při běžné každodenní práci lze ujet až 500 km s krátkou zastávkou na dobití baterií, například během obědové pauzy,“ vysvětluje Tobias Bergman, tiskový ředitel Volvo Trucks.

Na testovací trase spotřeboval elektrický kamion jen polovinu energie než model na dieselový pohon. „Elektrický pohon je velmi efektivní a velmi výkonný nástroj pro snížení produkce emisí CO2,” dodává Bergman. Volvo si dalo za cíl do roku 2030 nahradit polovinu svých prodejů elektrickými modely. O deset let později by pak měly být na trhu již pouze bezemisní vozy.

Kompletní informace o provedeném testu najdete i v tiskové zprávě Volvo Truck.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Baterie jsou cesta! Elektrický kamion Volvo FH Electric násobně předčil očekávání

  • Elektrický kamion Volvo FH Electric dvojnásobně překročil očekávaný dojezd
  • Na testovací trase si vedl dvakrát lépe než srovnatelný dieselový model
  • Elektrický motor má pro kamiony velké výhody, zvláště v plném naložení
Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks

Automobilka Volvo Trucks provedla v Německu první test plně naloženého elektrického kamionu. Svůj odhadovaný dojezd zvýšil o 50 % a spotřeboval polovinu energie než naftový model. Jednalo se o model Volvo FH Electric, kamion s nulovými emisemi, výkonem 490 kW a maximální užitnou hmotností 40 tun.

Kamion Volvo v jednotném testu

Test byl proveden německým automobilovým novinářem Janem Burgdorfem na Green Truck Route. Tato trasa měří 343 kilometrů a za tuto vzdálenost se na ní vystřídají dálnice, kopcovité terény i užší silnice nižších tříd. Lze tak na jedné trase vyzkoušet chování velmi podobné běžnému provozu.

„Musím přiznat, že řízení elektrického kamionu bylo mnohem hbitější než běžné dieselové provedení. Řidiči budou příjemně překvapení jeho lehkou řiditelností, tichým chodem a jakou má krásnou odezvu. Necítíte žádné vibrace,” svěřil se Jan Burgdorf.

Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks


Nepřehlédněte:Nikola začala dodávat své první elektrické kamiony. Větší zájem je však o ty vodíkové


Volvo FH Electric si po celou dobu testu držel průměrnou rychlost 80 kilometrů za hodinu. Stejné podmínky na takové trase měl i dieselový model s palivovým balíčkem I-Save. Vzhledem k průměrné spotřebě 1,1 kWh/km kamion zvládl ujet trasu dlouhou 345 km na jedno nabití.

Stačí kamionu denní nájezd 500 km?

„Výsledky tohoto testu naznačují, že při běžné každodenní práci lze ujet až 500 km s krátkou zastávkou na dobití baterií, například během obědové pauzy,“ vysvětluje Tobias Bergman, tiskový ředitel Volvo Trucks.

Na testovací trase spotřeboval elektrický kamion jen polovinu energie než model na dieselový pohon. „Elektrický pohon je velmi efektivní a velmi výkonný nástroj pro snížení produkce emisí CO2,” dodává Bergman. Volvo si dalo za cíl do roku 2030 nahradit polovinu svých prodejů elektrickými modely. O deset let později by pak měly být na trhu již pouze bezemisní vozy.

Kompletní informace o provedeném testu najdete i v tiskové zprávě Volvo Truck.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."