Nikola začala dodávat své první elektrické kamiony. Větší zájem je však o ty vodíkové

  • Nákladní vozy značky Nikola budou používány především v přístavech v Los Angeles a Long Beach
  • Zatím se vyrábí v Německu, americká továrna čeká na zahájení výroby
  • Automobilka používá platformu italského výrobce Iveco
Výroba kamionu Nikola Tre

Výroba elektrických kamionů Nikola Tre v německém Ulmu | foto: Nikola

Výrobce elektromobilů Nikola Corporation dodala dne 17. prosince první kusy elektrických kamionů Nikola Tre do užívání Total Transportation Services Inc. Tato společnost provozuje v kalifornských přístavech logistické služby. Nově předaná vozidla by měla sloužit v přístavech v Los Angeles a na Long Beach.

Kamiony do zásuvky i na vodíkový pohon

Pro automobilku Nikola se jedná o velký milník. Po dlouhé době se posunula z vývoje do stádia produkce a prodeje plně elektrických nákladních vozidel. Mezitím stále pracuje na vývoji vozidel poháněných palivovými články. Ty by měly být uvedeny do prodeje v průběhu roku 2023.

Total Transportation Services by chtěly nakoupit až 100 elektrických kamionů značky Nikola. Třicet z nich má být na bateriový pohon a sedmdesát na vodík. Zmíněných 30 bateriových by mělo být předáno do užívání během roku 2022. Vodíkové by pak měly následovat od roku 2023. Celá dodávka bude závislá na výsledcích pilotního provozu a financích.


Nepřehlédněte: Scania slibuje elektrický tahač, který nadchne působivým dojezdem


Elektrický tahač Nikola Tre | foto: Nikola

Technologii využije i Iveco

Společnost Nikola se spojila ve vývoji se známým výrobcem kamionů a nákladních vozidel Iveco. Výroba probíhá ve spojeném závodě v německém Ulmu. Obě varianty – jak bateriová, tak vodíková – se vyrábí přímo zde. Modely vozidel Nikola jsou postavené na platformě Iveco S-Way. Podle tiskové zprávy se i první kusy pro amerického klienta staví v německém závodě.

Americká společnost není jediným zájemcem o elektřinou poháněné kamiony. Zájem o nákupu až 25 vozů Nikola Tre zveřejnil i hamburský přístav. Pro americký trh by však do budoucna měla sloužit především továrna Nikoly v Coolidge v Arizoně. Nyní zde zahajují předprodukční fázi výroby. Cílem je vyrobit 2 400 kamionů ve dvousměnném provozu během následujícího roku. V další fázi rozvoje je pak cílem 20 tisíc vozů. Ta by měla vejít v platnost začátkem roku 2023.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nikola začala dodávat své první elektrické kamiony. Větší zájem je však o ty vodíkové

  • Nákladní vozy značky Nikola budou používány především v přístavech v Los Angeles a Long Beach
  • Zatím se vyrábí v Německu, americká továrna čeká na zahájení výroby
  • Automobilka používá platformu italského výrobce Iveco
Výroba kamionu Nikola Tre

Výroba elektrických kamionů Nikola Tre v německém Ulmu | foto: Nikola

Výrobce elektromobilů Nikola Corporation dodala dne 17. prosince první kusy elektrických kamionů Nikola Tre do užívání Total Transportation Services Inc. Tato společnost provozuje v kalifornských přístavech logistické služby. Nově předaná vozidla by měla sloužit v přístavech v Los Angeles a na Long Beach.

Kamiony do zásuvky i na vodíkový pohon

Pro automobilku Nikola se jedná o velký milník. Po dlouhé době se posunula z vývoje do stádia produkce a prodeje plně elektrických nákladních vozidel. Mezitím stále pracuje na vývoji vozidel poháněných palivovými články. Ty by měly být uvedeny do prodeje v průběhu roku 2023.

Total Transportation Services by chtěly nakoupit až 100 elektrických kamionů značky Nikola. Třicet z nich má být na bateriový pohon a sedmdesát na vodík. Zmíněných 30 bateriových by mělo být předáno do užívání během roku 2022. Vodíkové by pak měly následovat od roku 2023. Celá dodávka bude závislá na výsledcích pilotního provozu a financích.


Nepřehlédněte: Scania slibuje elektrický tahač, který nadchne působivým dojezdem


Elektrický tahač Nikola Tre | foto: Nikola

Technologii využije i Iveco

Společnost Nikola se spojila ve vývoji se známým výrobcem kamionů a nákladních vozidel Iveco. Výroba probíhá ve spojeném závodě v německém Ulmu. Obě varianty – jak bateriová, tak vodíková – se vyrábí přímo zde. Modely vozidel Nikola jsou postavené na platformě Iveco S-Way. Podle tiskové zprávy se i první kusy pro amerického klienta staví v německém závodě.

Americká společnost není jediným zájemcem o elektřinou poháněné kamiony. Zájem o nákupu až 25 vozů Nikola Tre zveřejnil i hamburský přístav. Pro americký trh by však do budoucna měla sloužit především továrna Nikoly v Coolidge v Arizoně. Nyní zde zahajují předprodukční fázi výroby. Cílem je vyrobit 2 400 kamionů ve dvousměnném provozu během následujícího roku. V další fázi rozvoje je pak cílem 20 tisíc vozů. Ta by měla vejít v platnost začátkem roku 2023.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."