Nová doba? Evropská továrna koncernu VW možná padne do rukou Číňanů

  • Automobilka Nio má zájem o továrnu Volkswagenu v Bruselu
  • V současnosti se zde vyrábí elektromobily Audi
  • Volkswagen údajně plánuje její uzavření kvůli malé poptávce
Nio ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Poté, co poslední Audi Q8 e-tron sjede příští rok z výrobní linky bruselské továrny Volkswagenu, hrozí, že téměř 3 000 zaměstnanců přijde kvůli jejímu uzavření o práci. Zachránit by ji však mohla čínská automobilka Nio, která podle informací čínského serveru CnEVPost zvažuje její koupi.

Němcům se s elektromobily nedaří

Automobilka Volkswagen aktuálně čelí krizi nadměrné kapacity uprostřed pomalého prodeje elektromobilů. Volkswagen již zrušil plány na nový závod na výrobu elektromobilů a odložil uvedení klíčových modelů. Vaz ji současně láme příliv spousty nových elektromobilů z Číny za konkurenceschopné ceny.

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume již dříve varoval, že konkurenční výhoda Německa je ohrožena, protože průmysl se přesouvá k elektrickým vozidlům. Přesto by paradoxně jedna z továren Volkswagenu, které zlomila vaz čínská konkurence, mohla nakonec skončit v čínských rukách.

Podle belgických médií jedná o koupi továrny Volkswagenu v Bruselu jedná čínská automobilka Nio. Server De Tijd uvedl, že zástupci Nio nedávno navštívili továrnu a již pracují na své nabídce. Tu musí Volkswagenu předložit nejpozději do příštího pondělí. Přestože Nio čelí dodatečnému 20,8% clu na dovoz do EU, plánuje v regionu dále expandovat. Aktuálně své vozy prodává v Německu, Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku.

Onvo L60

Elektrické SUV Onvo L60 má být konkurentem Tesly Model Y | foto: Onvo


Čtěte také: Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně


Čínské automobilky přesouvají výrobu

Nio však není jediná čínská automobilka, která v současnosti hledá možnosti, jak přesunout část své výroby blíž do Evropy nebo přímo na evropský kontinent. Důvodem jsou dodatečná cla na čínské elektromobily, která letos v létě zavedla Evropská unie. Část výroby přesunulo do Belgie původně švédské Volvo, které dnes vlastní čínská skupina Geely. Automobilka BYD v současnosti buduje novou továrnu v Maďarsku, kde hodlá zahájit výrobu už v příštím roce, a další plánuje do roku 2026 postavit v Turecku. Zájem postavit továrnu v Evropě má údajně i MG a v jejím hledáčku se ocitlo i Česko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nová doba? Evropská továrna koncernu VW možná padne do rukou Číňanů

  • Automobilka Nio má zájem o továrnu Volkswagenu v Bruselu
  • V současnosti se zde vyrábí elektromobily Audi
  • Volkswagen údajně plánuje její uzavření kvůli malé poptávce
Nio ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Poté, co poslední Audi Q8 e-tron sjede příští rok z výrobní linky bruselské továrny Volkswagenu, hrozí, že téměř 3 000 zaměstnanců přijde kvůli jejímu uzavření o práci. Zachránit by ji však mohla čínská automobilka Nio, která podle informací čínského serveru CnEVPost zvažuje její koupi.

Němcům se s elektromobily nedaří

Automobilka Volkswagen aktuálně čelí krizi nadměrné kapacity uprostřed pomalého prodeje elektromobilů. Volkswagen již zrušil plány na nový závod na výrobu elektromobilů a odložil uvedení klíčových modelů. Vaz ji současně láme příliv spousty nových elektromobilů z Číny za konkurenceschopné ceny.

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume již dříve varoval, že konkurenční výhoda Německa je ohrožena, protože průmysl se přesouvá k elektrickým vozidlům. Přesto by paradoxně jedna z továren Volkswagenu, které zlomila vaz čínská konkurence, mohla nakonec skončit v čínských rukách.

Podle belgických médií jedná o koupi továrny Volkswagenu v Bruselu jedná čínská automobilka Nio. Server De Tijd uvedl, že zástupci Nio nedávno navštívili továrnu a již pracují na své nabídce. Tu musí Volkswagenu předložit nejpozději do příštího pondělí. Přestože Nio čelí dodatečnému 20,8% clu na dovoz do EU, plánuje v regionu dále expandovat. Aktuálně své vozy prodává v Německu, Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku.

Onvo L60

Elektrické SUV Onvo L60 má být konkurentem Tesly Model Y | foto: Onvo


Čtěte také: Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně


Čínské automobilky přesouvají výrobu

Nio však není jediná čínská automobilka, která v současnosti hledá možnosti, jak přesunout část své výroby blíž do Evropy nebo přímo na evropský kontinent. Důvodem jsou dodatečná cla na čínské elektromobily, která letos v létě zavedla Evropská unie. Část výroby přesunulo do Belgie původně švédské Volvo, které dnes vlastní čínská skupina Geely. Automobilka BYD v současnosti buduje novou továrnu v Maďarsku, kde hodlá zahájit výrobu už v příštím roce, a další plánuje do roku 2026 postavit v Turecku. Zájem postavit továrnu v Evropě má údajně i MG a v jejím hledáčku se ocitlo i Česko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."