Poté, co poslední Audi Q8 e-tron sjede příští rok z výrobní linky bruselské továrny Volkswagenu, hrozí, že téměř 3 000 zaměstnanců přijde kvůli jejímu uzavření o práci. Zachránit by ji však mohla čínská automobilka Nio, která podle informací čínského serveru CnEVPost zvažuje její koupi.
Automobilka Volkswagen aktuálně čelí krizi nadměrné kapacity uprostřed pomalého prodeje elektromobilů. Volkswagen již zrušil plány na nový závod na výrobu elektromobilů a odložil uvedení klíčových modelů. Vaz ji současně láme příliv spousty nových elektromobilů z Číny za konkurenceschopné ceny.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume již dříve varoval, že konkurenční výhoda Německa je ohrožena, protože průmysl se přesouvá k elektrickým vozidlům. Přesto by paradoxně jedna z továren Volkswagenu, které zlomila vaz čínská konkurence, mohla nakonec skončit v čínských rukách.
Podle belgických médií jedná o koupi továrny Volkswagenu v Bruselu jedná čínská automobilka Nio. Server De Tijd uvedl, že zástupci Nio nedávno navštívili továrnu a již pracují na své nabídce. Tu musí Volkswagenu předložit nejpozději do příštího pondělí. Přestože Nio čelí dodatečnému 20,8% clu na dovoz do EU, plánuje v regionu dále expandovat. Aktuálně své vozy prodává v Německu, Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku.
Čtěte také: Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně
Nio však není jediná čínská automobilka, která v současnosti hledá možnosti, jak přesunout část své výroby blíž do Evropy nebo přímo na evropský kontinent. Důvodem jsou dodatečná cla na čínské elektromobily, která letos v létě zavedla Evropská unie. Část výroby přesunulo do Belgie původně švédské Volvo, které dnes vlastní čínská skupina Geely. Automobilka BYD v současnosti buduje novou továrnu v Maďarsku, kde hodlá zahájit výrobu už v příštím roce, a další plánuje do roku 2026 postavit v Turecku. Zájem postavit továrnu v Evropě má údajně i MG a v jejím hledáčku se ocitlo i Česko.
Poté, co poslední Audi Q8 e-tron sjede příští rok z výrobní linky bruselské továrny Volkswagenu, hrozí, že téměř 3 000 zaměstnanců přijde kvůli jejímu uzavření o práci. Zachránit by ji však mohla čínská automobilka Nio, která podle informací čínského serveru CnEVPost zvažuje její koupi.
Automobilka Volkswagen aktuálně čelí krizi nadměrné kapacity uprostřed pomalého prodeje elektromobilů. Volkswagen již zrušil plány na nový závod na výrobu elektromobilů a odložil uvedení klíčových modelů. Vaz ji současně láme příliv spousty nových elektromobilů z Číny za konkurenceschopné ceny.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume již dříve varoval, že konkurenční výhoda Německa je ohrožena, protože průmysl se přesouvá k elektrickým vozidlům. Přesto by paradoxně jedna z továren Volkswagenu, které zlomila vaz čínská konkurence, mohla nakonec skončit v čínských rukách.
Podle belgických médií jedná o koupi továrny Volkswagenu v Bruselu jedná čínská automobilka Nio. Server De Tijd uvedl, že zástupci Nio nedávno navštívili továrnu a již pracují na své nabídce. Tu musí Volkswagenu předložit nejpozději do příštího pondělí. Přestože Nio čelí dodatečnému 20,8% clu na dovoz do EU, plánuje v regionu dále expandovat. Aktuálně své vozy prodává v Německu, Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku.
Čtěte také: Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně
Nio však není jediná čínská automobilka, která v současnosti hledá možnosti, jak přesunout část své výroby blíž do Evropy nebo přímo na evropský kontinent. Důvodem jsou dodatečná cla na čínské elektromobily, která letos v létě zavedla Evropská unie. Část výroby přesunulo do Belgie původně švédské Volvo, které dnes vlastní čínská skupina Geely. Automobilka BYD v současnosti buduje novou továrnu v Maďarsku, kde hodlá zahájit výrobu už v příštím roce, a další plánuje do roku 2026 postavit v Turecku. Zájem postavit továrnu v Evropě má údajně i MG a v jejím hledáčku se ocitlo i Česko.