Ukořistí Česko první Gigafactory? Zájem má velice perspektivní čínský výrobce

  • V Česku by mohla vyrůst první Gigafactory
  • Zájem má prý čínská společnost MG
  • Důvodem výstavby jsou vysoká cla na čínské automobily
Výroba auta

Výroba aut v evropské továrně BMW, ilustrační

Čínská automobilka MG, která se na evropském trhu těší značnému zájmu, se chystá otevřít novou výrobní továrnu v Evropě. Tento krok je motivován snahou vyhnout se vysokým celním sazbám, které byly firmě uloženy Evropskou komisí. Hlavními kandidáty na umístění nové továrny jsou Česká republika, Španělsko a Maďarsko.

Čínské firmy se chtějí vyhnout vysokým celním poplatkům

Mateřská společnost automobilky MG, společnost SAIC, čelí výraznému zvýšení celních poplatků na své automobily, dovážené do Evropské unie. K základnímu desetiprocentnímu clu se přidává dodatečných 37,6 %, což je jednak důsledkem státních subvencí poskytovaných čínskou vládou a také důsledkem neschopnosti firmy SAIC adekvátně reagovat na požadavky ze strany komise. Nepříznivý vývoj přiměl čínské automobilky k plánování výroby přímo v Evropě, aby se vyhnuly dalšímu finančnímu zatížení.

Rozhodnutí o umístění nové továrny by mělo být oznámeno do konce září. I v případě rychlého zahájení výstavby by se však nový výrobní závod neotevřel dříve než v roce 2027. Do té doby bude MG muset čelit dodatečným celním nákladům.

MG4 Electric XPower

MG4 Electric XPower


Čtěte také: Levné čínské auto za 399 tisíc. Má moderní technologie a uveze i rodinu


Kdo nabídne MG nejlepší podmínky?

Čínské MG zvažuje pro svou novou továrnu tři možné lokace. Jednou je i Česká republika, která je známá jako tradiční výrobce automobilů a může se pochlubit vyspělým průmyslovým sektorem, který přispívá přibližně 9 % k hrubému domácímu produktu a 26 % k průmyslové výrobě. Na druhé straně, pracovní trh v Česku je aktuálně nasycený a země se potýká s nízkou nezaměstnaností.

Španělsko, které je dalším z možných kandidátů, čelí vysoké nezaměstnanosti, což by mohlo být pro MG výhoda. Zemi hrají do karet také nižší náklady na pracovní sílu v porovnání s Českem. V úzkém výběru je také Maďarsko, kde už probíhá výstavba výrobního závodu firmy BYD. Největším trumfem této lokality jsou stejně jako ve Španělsku nižší náklady na pracovní sílu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ukořistí Česko první Gigafactory? Zájem má velice perspektivní čínský výrobce

  • V Česku by mohla vyrůst první Gigafactory
  • Zájem má prý čínská společnost MG
  • Důvodem výstavby jsou vysoká cla na čínské automobily
Výroba auta

Výroba aut v evropské továrně BMW, ilustrační

Čínská automobilka MG, která se na evropském trhu těší značnému zájmu, se chystá otevřít novou výrobní továrnu v Evropě. Tento krok je motivován snahou vyhnout se vysokým celním sazbám, které byly firmě uloženy Evropskou komisí. Hlavními kandidáty na umístění nové továrny jsou Česká republika, Španělsko a Maďarsko.

Čínské firmy se chtějí vyhnout vysokým celním poplatkům

Mateřská společnost automobilky MG, společnost SAIC, čelí výraznému zvýšení celních poplatků na své automobily, dovážené do Evropské unie. K základnímu desetiprocentnímu clu se přidává dodatečných 37,6 %, což je jednak důsledkem státních subvencí poskytovaných čínskou vládou a také důsledkem neschopnosti firmy SAIC adekvátně reagovat na požadavky ze strany komise. Nepříznivý vývoj přiměl čínské automobilky k plánování výroby přímo v Evropě, aby se vyhnuly dalšímu finančnímu zatížení.

Rozhodnutí o umístění nové továrny by mělo být oznámeno do konce září. I v případě rychlého zahájení výstavby by se však nový výrobní závod neotevřel dříve než v roce 2027. Do té doby bude MG muset čelit dodatečným celním nákladům.

MG4 Electric XPower

MG4 Electric XPower


Čtěte také: Levné čínské auto za 399 tisíc. Má moderní technologie a uveze i rodinu


Kdo nabídne MG nejlepší podmínky?

Čínské MG zvažuje pro svou novou továrnu tři možné lokace. Jednou je i Česká republika, která je známá jako tradiční výrobce automobilů a může se pochlubit vyspělým průmyslovým sektorem, který přispívá přibližně 9 % k hrubému domácímu produktu a 26 % k průmyslové výrobě. Na druhé straně, pracovní trh v Česku je aktuálně nasycený a země se potýká s nízkou nezaměstnaností.

Španělsko, které je dalším z možných kandidátů, čelí vysoké nezaměstnanosti, což by mohlo být pro MG výhoda. Zemi hrají do karet také nižší náklady na pracovní sílu v porovnání s Českem. V úzkém výběru je také Maďarsko, kde už probíhá výstavba výrobního závodu firmy BYD. Největším trumfem této lokality jsou stejně jako ve Španělsku nižší náklady na pracovní sílu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."