Čínská automobilka MG, která se na evropském trhu těší značnému zájmu, se chystá otevřít novou výrobní továrnu v Evropě. Tento krok je motivován snahou vyhnout se vysokým celním sazbám, které byly firmě uloženy Evropskou komisí. Hlavními kandidáty na umístění nové továrny jsou Česká republika, Španělsko a Maďarsko.
Mateřská společnost automobilky MG, společnost SAIC, čelí výraznému zvýšení celních poplatků na své automobily, dovážené do Evropské unie. K základnímu desetiprocentnímu clu se přidává dodatečných 37,6 %, což je jednak důsledkem státních subvencí poskytovaných čínskou vládou a také důsledkem neschopnosti firmy SAIC adekvátně reagovat na požadavky ze strany komise. Nepříznivý vývoj přiměl čínské automobilky k plánování výroby přímo v Evropě, aby se vyhnuly dalšímu finančnímu zatížení.
Rozhodnutí o umístění nové továrny by mělo být oznámeno do konce září. I v případě rychlého zahájení výstavby by se však nový výrobní závod neotevřel dříve než v roce 2027. Do té doby bude MG muset čelit dodatečným celním nákladům.
Čtěte také: Levné čínské auto za 399 tisíc. Má moderní technologie a uveze i rodinu
Čínské MG zvažuje pro svou novou továrnu tři možné lokace. Jednou je i Česká republika, která je známá jako tradiční výrobce automobilů a může se pochlubit vyspělým průmyslovým sektorem, který přispívá přibližně 9 % k hrubému domácímu produktu a 26 % k průmyslové výrobě. Na druhé straně, pracovní trh v Česku je aktuálně nasycený a země se potýká s nízkou nezaměstnaností.
Španělsko, které je dalším z možných kandidátů, čelí vysoké nezaměstnanosti, což by mohlo být pro MG výhoda. Zemi hrají do karet také nižší náklady na pracovní sílu v porovnání s Českem. V úzkém výběru je také Maďarsko, kde už probíhá výstavba výrobního závodu firmy BYD. Největším trumfem této lokality jsou stejně jako ve Španělsku nižší náklady na pracovní sílu.
Čínská automobilka MG, která se na evropském trhu těší značnému zájmu, se chystá otevřít novou výrobní továrnu v Evropě. Tento krok je motivován snahou vyhnout se vysokým celním sazbám, které byly firmě uloženy Evropskou komisí. Hlavními kandidáty na umístění nové továrny jsou Česká republika, Španělsko a Maďarsko.
Mateřská společnost automobilky MG, společnost SAIC, čelí výraznému zvýšení celních poplatků na své automobily, dovážené do Evropské unie. K základnímu desetiprocentnímu clu se přidává dodatečných 37,6 %, což je jednak důsledkem státních subvencí poskytovaných čínskou vládou a také důsledkem neschopnosti firmy SAIC adekvátně reagovat na požadavky ze strany komise. Nepříznivý vývoj přiměl čínské automobilky k plánování výroby přímo v Evropě, aby se vyhnuly dalšímu finančnímu zatížení.
Rozhodnutí o umístění nové továrny by mělo být oznámeno do konce září. I v případě rychlého zahájení výstavby by se však nový výrobní závod neotevřel dříve než v roce 2027. Do té doby bude MG muset čelit dodatečným celním nákladům.
Čtěte také: Levné čínské auto za 399 tisíc. Má moderní technologie a uveze i rodinu
Čínské MG zvažuje pro svou novou továrnu tři možné lokace. Jednou je i Česká republika, která je známá jako tradiční výrobce automobilů a může se pochlubit vyspělým průmyslovým sektorem, který přispívá přibližně 9 % k hrubému domácímu produktu a 26 % k průmyslové výrobě. Na druhé straně, pracovní trh v Česku je aktuálně nasycený a země se potýká s nízkou nezaměstnaností.
Španělsko, které je dalším z možných kandidátů, čelí vysoké nezaměstnanosti, což by mohlo být pro MG výhoda. Zemi hrají do karet také nižší náklady na pracovní sílu v porovnání s Českem. V úzkém výběru je také Maďarsko, kde už probíhá výstavba výrobního závodu firmy BYD. Největším trumfem této lokality jsou stejně jako ve Španělsku nižší náklady na pracovní sílu.