Ukořistí Česko první Gigafactory? Zájem má velice perspektivní čínský výrobce

Petr Bergmann
  • V Česku by mohla vyrůst první Gigafactory
  • Zájem má prý čínská společnost MG
  • Důvodem výstavby jsou vysoká cla na čínské automobily
Výroba auta
Výroba auta

Čínská automobilka MG, která se na evropském trhu těší značnému zájmu, se chystá otevřít novou výrobní továrnu v Evropě. Tento krok je motivován snahou vyhnout se vysokým celním sazbám, které byly firmě uloženy Evropskou komisí. Hlavními kandidáty na umístění nové továrny jsou Česká republika, Španělsko a Maďarsko.

Čínské firmy se chtějí vyhnout vysokým celním poplatkům

Mateřská společnost automobilky MG, společnost SAIC, čelí výraznému zvýšení celních poplatků na své automobily, dovážené do Evropské unie. K základnímu desetiprocentnímu clu se přidává dodatečných 37,6 %, což je jednak důsledkem státních subvencí poskytovaných čínskou vládou a také důsledkem neschopnosti firmy SAIC adekvátně reagovat na požadavky ze strany komise. Nepříznivý vývoj přiměl čínské automobilky k plánování výroby přímo v Evropě, aby se vyhnuly dalšímu finančnímu zatížení.

Rozhodnutí o umístění nové továrny by mělo být oznámeno do konce září. I v případě rychlého zahájení výstavby by se však nový výrobní závod neotevřel dříve než v roce 2027. Do té doby bude MG muset čelit dodatečným celním nákladům.

MG4 Electric XPower
MG4 Electric XPower

Čtěte také: Levné čínské auto za 399 tisíc. Má moderní technologie a uveze i rodinu


Kdo nabídne MG nejlepší podmínky?

Čínské MG zvažuje pro svou novou továrnu tři možné lokace. Jednou je i Česká republika, která je známá jako tradiční výrobce automobilů a může se pochlubit vyspělým průmyslovým sektorem, který přispívá přibližně 9 % k hrubému domácímu produktu a 26 % k průmyslové výrobě. Na druhé straně, pracovní trh v Česku je aktuálně nasycený a země se potýká s nízkou nezaměstnaností.

Španělsko, které je dalším z možných kandidátů, čelí vysoké nezaměstnanosti, což by mohlo být pro MG výhoda. Zemi hrají do karet také nižší náklady na pracovní sílu v porovnání s Českem. V úzkém výběru je také Maďarsko, kde už probíhá výstavba výrobního závodu firmy BYD. Největším trumfem této lokality jsou stejně jako ve Španělsku nižší náklady na pracovní sílu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články