Volvo se vrací do Evropy. Vysoké clo ukončí import elektromobilů z Číny

Matouš Vrchota
  • Aktuální kroky Evropské komise ztěžuje situaci i tradičním evropským výrobcům
  • Kvůli zvýšenému clu je Volvo nuceno přesunout výrobu do Belgie
  • Clo se má z 10 procent zvýšit až na trojnásobek
Elektrické Volvo EX30
Elektrické Volvo EX30

Tradiční evropské Volvo se v posledních týdnech dostává pod velký tlak ze strany Evropské unie. I jich se totiž bude týkat výrazné zvýšení importního cla. To se má týkat především vozů z Číny. Jelikož je většinovým vlastníkem skupina Geely a naprostá většina elektromobilů švédské značky se zde vyrábí, jde o vážné ohrožení.

Vysoké clo ohrožuje i evropské výrobce

Evropská komise podniká razantní kroky proti nízkým cenám čínským vozidlům, které již nyní velmi negativně zasahují do prodejů místních automobilek. Čínským výrobcům se stále velmi vyplatí vozy ve velkém importovat do Evropy. Zatím jsou ceny navýšeny o desetiprocentní clo. Jenže velmi rychle se může zvýšit na 25 %, v jednání je až 30% výše poplatku.

Velké asijské automobilky mohou stále být za tuto výši rády, vláda Spojených států připravuje mnohem razantnější podmínky, clo vzroste až na 100 %. Důvodem je podezření na nelegální dotace, které čínský stát automobilkám poskytuje. Celá záležitost je aktuálně na projednávání u Evropské komise.

Volvo EX90
Volvo EX90

Čtěte také: Volvo zavádí zajímavou inovaci do elektroaut. O baterii se dozvíte vše


Návrat na Starý kontinent

Volvo je tak z důvodů původu svého aktuálního vlastníka ve velkém ohrožení. Na evropském trhu je o jejich vozy stále velký zájem, import ale může velmi zamíchat kartami. V momentě, kdy k navýšení cel dojde, se tak může dokonce stát, že Volvo bude nuceno zastavit dovoz všech svých elektromobilů dovážených z Číny do Evropy. Řešením by tak mohlo být přesunutí výroby zpět na Starý kontinent.

To se také začíná dít. Aktuálně se část výroby u značky Volvo přesouvá do Belgie. Ta by kromě kontinentální Evropy měla být schopná obsloužit poptávku i na Britských ostrovech. Díky tomuto kroku by tak nemělo dojít k výraznému navýšení cen oproti současnosti. Změna výše cla ovšem může způsobit potíže i v opačném směru. Velké množství evropských automobilek je totiž závislá na čínských odběratelích.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články