Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně

  • Škoda Enyaq vás doveze až 568 kilometrů na jedno nabití
  • Nejnižší cena začíná pod hranicí 900 tisíc Kč
  • Zaručeně nejvíce parády uděláte se sportovní verzí Enyaq Coupé RS
Škoda Enyaq 2024

Jaký elektromobil Škoda Enyaq vybrat? Poradíme vám, pokud vám jde o délku dojezdu | foto: Škoda Auto

Už jste se prokousali záplavou nových elektromobilů a rozhodli jste se, že budete stejně nejšťastnější s domácí Škodovkou. Volba tedy padá na zatím stále jediný model značky, Enyaq. Jenže nyní začíná hledání zcela znovu.

Je pro vás vhodnější klasický model s karoserií SUV nebo sportovněji vyhlížející SUV Coupé? Jak se vyznat v záplavě čísel a jak výbava ovlivňuje dojezd? Přinášíme vám přehled aktuálních možností (a jejich specifikace, dojezd dle WLTP a také reálný dojezd za různých podmínek dle uznávaného serveru EV Database), které český výrobce zákazníkům nabízí.

Tři motorizace, dvě baterie a nespočet variant výbavy

Abyste neměli výběr výbavy a dojezdu jednoduchý, rozhodla se Škodovka nabídku skutečně zpestřit. Je výhodnější ubrat z výbavy a pořídit si pouze očesanou verzi Tour nebo se vyplatí si pár set tisíc přihodit a kromě sportovního paketu si lehce navýšit výkon motoru, kapacitu baterie a potenciální dojezd? Podívejte se na přehled verzí a jejich dojezdů. U čtyřkolky je potřeba počítat s lehce sníženým dojezdem.

Škoda Enyaq (řada Tour 50)

  • výkon 125 kW
  • baterie 55 kWh (využitelných 52 kWh)
  • dojezd 373 – 377 km (WLTP)
  • reálný dojezd 360 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 260 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq (řada Tour 85, Clever 85, Sportline 85, L&K 85)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 547 – 566 km (WLTP)
  • reálný dojezd 520 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 380 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq (řada Tour 85x, Clever 85x, Sportline 85x, L&K 85x)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 522 – 539 km (WLTP)
  • reálný dojezd 505 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 370 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq RS iV, první dojmy

Škoda Enyaq RS iV | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda již testuje omlazený Enyaq. Stejnou techniku zabalí do líbivější karoserie


Standardem je baterie 77 kWh a dojezd 440 km+

Jestliže pro vás není cena zásadní metrikou, určitě se vyplatí sáhnout po vyšším stupni výbavy, který kromě interiéru doplní i exteriér o zajímavé doplňky. Řada Enyaq Sportline nabízí atraktivní design při zajímavé úspoře financí oproti plnokrevnému sportovnímu RS. Bude na vás navíc hodnější a na jedno nabití ujede o pár kilometrů více. I když nejde o nic zásadního, připravte se, že RS budete nabíjet o malinko častěji. Navýšený výkon a výbava za to ale rozhodně stojí za to!

Škoda Enyaq (řada RS)

  • výkon 250 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 521 – 542 km (WLTP)
  • reálný dojezd 500 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 365 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq RS iV test

Škoda Enyaq RS iV zezadu | foto: vlastní

Líbivější Coupé má zatím nabídku omezenou

Jak je z dat poznat, samotné výbavové stupně nemají zásadní vliv na dojezd vozu. Pokud ovšem chcete, aby vozidlo mělo celkově ladnější tvary i za cenu ubraného komfortu v zadní řadě sedadel a mírně snížené kapacity zavazadlového prostoru, určitě se budete poohlížet o verzi Škoda Enyaq Coupé.

Díky lepšímu obtékání vzduchu se také mírně poupravily dojezdové hodnoty. Základní verzí je i zde verze Tour, ale pouze v silnější konfiguraci. Coupé tedy neseženete s menším motorem a baterií a vždy je tedy přítomný 77 kWh větší akumulátor. V nabídce samozřejmě nesmí chybět i vrcholná konfigurace Laurin & Klement. V provedení SUV Coupé navíc přeci jen působí o něco více reprezentativněji než klasické SUV. S reálným dojezdem 555 kilometrů (545 km ve čtyřkolce) jde navíc o oblíbenou volbu zákazníků.

Škoda Enyaq Coupé (řada Tour 85, Clever 85, Sportline 85, L&K 85)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 552 – 577 km (WLTP)
  • reálný dojezd 555 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 400 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq Coupé (řada Tour 85x, Clever 85x, Sportline 85x, L&K 85x)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 527 – 548 km (WLTP)
  • reálný dojezd 545 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 395 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq Coupé (řada RS)

  • výkon 250 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 532 – 548 km (WLTP)
  • reálný dojezd 530 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 385 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq Coupé L&K

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaký dojezd má Škoda Enyaq? Zvládne až 568 km, levnější verze o něco méně

  • Škoda Enyaq vás doveze až 568 kilometrů na jedno nabití
  • Nejnižší cena začíná pod hranicí 900 tisíc Kč
  • Zaručeně nejvíce parády uděláte se sportovní verzí Enyaq Coupé RS
Škoda Enyaq 2024

Jaký elektromobil Škoda Enyaq vybrat? Poradíme vám, pokud vám jde o délku dojezdu | foto: Škoda Auto

Už jste se prokousali záplavou nových elektromobilů a rozhodli jste se, že budete stejně nejšťastnější s domácí Škodovkou. Volba tedy padá na zatím stále jediný model značky, Enyaq. Jenže nyní začíná hledání zcela znovu.

Je pro vás vhodnější klasický model s karoserií SUV nebo sportovněji vyhlížející SUV Coupé? Jak se vyznat v záplavě čísel a jak výbava ovlivňuje dojezd? Přinášíme vám přehled aktuálních možností (a jejich specifikace, dojezd dle WLTP a také reálný dojezd za různých podmínek dle uznávaného serveru EV Database), které český výrobce zákazníkům nabízí.

Tři motorizace, dvě baterie a nespočet variant výbavy

Abyste neměli výběr výbavy a dojezdu jednoduchý, rozhodla se Škodovka nabídku skutečně zpestřit. Je výhodnější ubrat z výbavy a pořídit si pouze očesanou verzi Tour nebo se vyplatí si pár set tisíc přihodit a kromě sportovního paketu si lehce navýšit výkon motoru, kapacitu baterie a potenciální dojezd? Podívejte se na přehled verzí a jejich dojezdů. U čtyřkolky je potřeba počítat s lehce sníženým dojezdem.

Škoda Enyaq (řada Tour 50)

  • výkon 125 kW
  • baterie 55 kWh (využitelných 52 kWh)
  • dojezd 373 – 377 km (WLTP)
  • reálný dojezd 360 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 260 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq (řada Tour 85, Clever 85, Sportline 85, L&K 85)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 547 – 566 km (WLTP)
  • reálný dojezd 520 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 380 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq (řada Tour 85x, Clever 85x, Sportline 85x, L&K 85x)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 522 – 539 km (WLTP)
  • reálný dojezd 505 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 370 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq RS iV, první dojmy

Škoda Enyaq RS iV | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda již testuje omlazený Enyaq. Stejnou techniku zabalí do líbivější karoserie


Standardem je baterie 77 kWh a dojezd 440 km+

Jestliže pro vás není cena zásadní metrikou, určitě se vyplatí sáhnout po vyšším stupni výbavy, který kromě interiéru doplní i exteriér o zajímavé doplňky. Řada Enyaq Sportline nabízí atraktivní design při zajímavé úspoře financí oproti plnokrevnému sportovnímu RS. Bude na vás navíc hodnější a na jedno nabití ujede o pár kilometrů více. I když nejde o nic zásadního, připravte se, že RS budete nabíjet o malinko častěji. Navýšený výkon a výbava za to ale rozhodně stojí za to!

Škoda Enyaq (řada RS)

  • výkon 250 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 521 – 542 km (WLTP)
  • reálný dojezd 500 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 365 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq RS iV test

Škoda Enyaq RS iV zezadu | foto: vlastní

Líbivější Coupé má zatím nabídku omezenou

Jak je z dat poznat, samotné výbavové stupně nemají zásadní vliv na dojezd vozu. Pokud ovšem chcete, aby vozidlo mělo celkově ladnější tvary i za cenu ubraného komfortu v zadní řadě sedadel a mírně snížené kapacity zavazadlového prostoru, určitě se budete poohlížet o verzi Škoda Enyaq Coupé.

Díky lepšímu obtékání vzduchu se také mírně poupravily dojezdové hodnoty. Základní verzí je i zde verze Tour, ale pouze v silnější konfiguraci. Coupé tedy neseženete s menším motorem a baterií a vždy je tedy přítomný 77 kWh větší akumulátor. V nabídce samozřejmě nesmí chybět i vrcholná konfigurace Laurin & Klement. V provedení SUV Coupé navíc přeci jen působí o něco více reprezentativněji než klasické SUV. S reálným dojezdem 555 kilometrů (545 km ve čtyřkolce) jde navíc o oblíbenou volbu zákazníků.

Škoda Enyaq Coupé (řada Tour 85, Clever 85, Sportline 85, L&K 85)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 552 – 577 km (WLTP)
  • reálný dojezd 555 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 400 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq Coupé (řada Tour 85x, Clever 85x, Sportline 85x, L&K 85x)

  • výkon 210 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 527 – 548 km (WLTP)
  • reálný dojezd 545 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 395 km (kombinovaný, chladné období)

Škoda Enyaq Coupé (řada RS)

  • výkon 250 kW
  • baterie 82 kWh (využitelných 77 kWh)
  • dojezd 532 – 548 km (WLTP)
  • reálný dojezd 530 km (kombinovaný, teplejší období)
  • reálný dojezd 385 km (kombinovaný, chladné období)
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq Coupé L&K

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."