Už jste se prokousali záplavou nových elektromobilů a rozhodli jste se, že budete stejně nejšťastnější s domácí Škodovkou. Volba tedy padá na zatím stále jediný model značky, Enyaq. Jenže nyní začíná hledání zcela znovu.
Je pro vás vhodnější klasický model s karoserií SUV nebo sportovněji vyhlížející SUV Coupé? Jak se vyznat v záplavě čísel a jak výbava ovlivňuje dojezd? Přinášíme vám přehled aktuálních možností (a jejich specifikace, dojezd dle WLTP a také reálný dojezd za různých podmínek dle uznávaného serveru EV Database), které český výrobce zákazníkům nabízí.
Abyste neměli výběr výbavy a dojezdu jednoduchý, rozhodla se Škodovka nabídku skutečně zpestřit. Je výhodnější ubrat z výbavy a pořídit si pouze očesanou verzi Tour nebo se vyplatí si pár set tisíc přihodit a kromě sportovního paketu si lehce navýšit výkon motoru, kapacitu baterie a potenciální dojezd? Podívejte se na přehled verzí a jejich dojezdů. U čtyřkolky je potřeba počítat s lehce sníženým dojezdem.
Čtěte také: Škoda již testuje omlazený Enyaq. Stejnou techniku zabalí do líbivější karoserie
Jestliže pro vás není cena zásadní metrikou, určitě se vyplatí sáhnout po vyšším stupni výbavy, který kromě interiéru doplní i exteriér o zajímavé doplňky. Řada Enyaq Sportline nabízí atraktivní design při zajímavé úspoře financí oproti plnokrevnému sportovnímu RS. Bude na vás navíc hodnější a na jedno nabití ujede o pár kilometrů více. I když nejde o nic zásadního, připravte se, že RS budete nabíjet o malinko častěji. Navýšený výkon a výbava za to ale rozhodně stojí za to!
Jak je z dat poznat, samotné výbavové stupně nemají zásadní vliv na dojezd vozu. Pokud ovšem chcete, aby vozidlo mělo celkově ladnější tvary i za cenu ubraného komfortu v zadní řadě sedadel a mírně snížené kapacity zavazadlového prostoru, určitě se budete poohlížet o verzi Škoda Enyaq Coupé.
Díky lepšímu obtékání vzduchu se také mírně poupravily dojezdové hodnoty. Základní verzí je i zde verze Tour, ale pouze v silnější konfiguraci. Coupé tedy neseženete s menším motorem a baterií a vždy je tedy přítomný 77 kWh větší akumulátor. V nabídce samozřejmě nesmí chybět i vrcholná konfigurace Laurin & Klement. V provedení SUV Coupé navíc přeci jen působí o něco více reprezentativněji než klasické SUV. S reálným dojezdem 555 kilometrů (545 km ve čtyřkolce) jde navíc o oblíbenou volbu zákazníků.
Už jste se prokousali záplavou nových elektromobilů a rozhodli jste se, že budete stejně nejšťastnější s domácí Škodovkou. Volba tedy padá na zatím stále jediný model značky, Enyaq. Jenže nyní začíná hledání zcela znovu.
Je pro vás vhodnější klasický model s karoserií SUV nebo sportovněji vyhlížející SUV Coupé? Jak se vyznat v záplavě čísel a jak výbava ovlivňuje dojezd? Přinášíme vám přehled aktuálních možností (a jejich specifikace, dojezd dle WLTP a také reálný dojezd za různých podmínek dle uznávaného serveru EV Database), které český výrobce zákazníkům nabízí.
Abyste neměli výběr výbavy a dojezdu jednoduchý, rozhodla se Škodovka nabídku skutečně zpestřit. Je výhodnější ubrat z výbavy a pořídit si pouze očesanou verzi Tour nebo se vyplatí si pár set tisíc přihodit a kromě sportovního paketu si lehce navýšit výkon motoru, kapacitu baterie a potenciální dojezd? Podívejte se na přehled verzí a jejich dojezdů. U čtyřkolky je potřeba počítat s lehce sníženým dojezdem.
Čtěte také: Škoda již testuje omlazený Enyaq. Stejnou techniku zabalí do líbivější karoserie
Jestliže pro vás není cena zásadní metrikou, určitě se vyplatí sáhnout po vyšším stupni výbavy, který kromě interiéru doplní i exteriér o zajímavé doplňky. Řada Enyaq Sportline nabízí atraktivní design při zajímavé úspoře financí oproti plnokrevnému sportovnímu RS. Bude na vás navíc hodnější a na jedno nabití ujede o pár kilometrů více. I když nejde o nic zásadního, připravte se, že RS budete nabíjet o malinko častěji. Navýšený výkon a výbava za to ale rozhodně stojí za to!
Jak je z dat poznat, samotné výbavové stupně nemají zásadní vliv na dojezd vozu. Pokud ovšem chcete, aby vozidlo mělo celkově ladnější tvary i za cenu ubraného komfortu v zadní řadě sedadel a mírně snížené kapacity zavazadlového prostoru, určitě se budete poohlížet o verzi Škoda Enyaq Coupé.
Díky lepšímu obtékání vzduchu se také mírně poupravily dojezdové hodnoty. Základní verzí je i zde verze Tour, ale pouze v silnější konfiguraci. Coupé tedy neseženete s menším motorem a baterií a vždy je tedy přítomný 77 kWh větší akumulátor. V nabídce samozřejmě nesmí chybět i vrcholná konfigurace Laurin & Klement. V provedení SUV Coupé navíc přeci jen působí o něco více reprezentativněji než klasické SUV. S reálným dojezdem 555 kilometrů (545 km ve čtyřkolce) jde navíc o oblíbenou volbu zákazníků.