Škoda již testuje omlazený Enyaq. Stejnou techniku zabalí do líbivější karoserie

Matouš Vrchota
  • Škoda chystá facelift populárního elektromobilu
  • Enyaq dostane nové světlomety a grafický podpis omladí celkový vzhled vozu
  • Vyplatí se čekat do příštího roku?
Škoda Enyaq (2025)
Škoda Enyaq (2025)

Po silnicích se začíná prohánět omlazená verze prvního dospělého elektromobilu naší domácí automobilky. Že jste jej zatím neviděli? Má to rozumné opodstatnění. V plné kráse jej zatím mohli spatřit pouze pracovníci značky, veřejnosti se zatím prezentuje v kamuflážním kabátku.

První facelift pro elektrický Enyaq

To jen dokazuje to, že se životní cyklus tohoto modelu přehoupl do své druhé poloviny. Co od nového Enyaqu vůbec očekáváme? Podle míry zahalení nepůjde o žádné zásadní změny. Počítá se s úpravou vzhledu přední masky, ta by měla dostat dravější vzhled po vzoru nejnovější generace Kodiaqu a Superbu. Ti, kteří měli možnost nahlédnout pod sukni, tvrdí, že úpravy vozu velmi sluší.

Zadní část vozu není příliš zahalená, to buď značí velmi dobrou práci kamufláže a nebo se i podle ohlasů zde tolik změn neodehraje. To je škoda, protože v komunitě se o zadním víku hovoří jako nepovedeném až nudném. Jelikož víme, že Škoda své vozy umí designově vyšperkovat, o to více zamrzí, že se tak neděje i u elektrického modelu. Vylepšení se prý dočkáme u grafiky světlometů.


Čtěte také: Škoda Elroq odhaluje svou tvář. Začne být elektromobilita pro Čechy sexy?


Stejný dojezd, stejný motor

Po technické stránce se chystají pouze drobná vylepšení a to především na pozadí operačního systému. Předpokládá se příchod páté generace infotainmentu. Ten by mohl pomoci vyřešit pár neustále přítomných chyb, na které si majitelé tak často stěžují. Motorizace i velikosti baterií se měnit nebudou, stále tak budou majitelé pracovat s úložištěm baterie o kapacitě 77 kWh.

Pro zájemci o Enyaq se tak nyní otevírá otázka, zda si pořídit ještě stávající model nebo si počkat na novinku. A jak dlouho se bude čekat? Objednávky by se měly spustit během čtvrtého čtvrtletí s dodávkami od počátku roku 2025. Je tedy pravděpodobné, že bude Škoda krátce před uvedením snižovat ceny nejméně u skladových vozidel. Nač ale čekat, když si můžete nyní pořídit verzi Tour s menší baterií již od 699 tisíc korun? Ano, čtete správně. Při žádosti o dotaci můžete cenu Enyaqu stlačit na úroveň středně vybavené Octavie.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články