Číňané obejdou cla EU. Elektromobily budou vyrábět v nové megatovárně

  • Číňané expandují do Turecka
  • BYD zde postaví velkou továrnu do roku 2026
  • Z výrobní linky budou sjíždět elektromobily a plug-in hybridy
BYD Yuan Plus

Čínská automobilka BYD masivně investuje do výroby v Evropě

Jedna z největších čínských automobilek, BYD, se chystá expandovat do Evropy. Plánuje velkou investici na území Turecka, kde do roku 2026 vyroste továrna na elektromobily, která bude mít za úkol uspokojit rostoucí poptávku Evropanů po čínských elektromobilech.

Druhá evropská továrna automobilky BYD

V Turecku vyroste druhá továrna automobilky BYD. Ta první se v současnosti staví v Maďarsku a do provozu bude uvedena v roce 2025. Automobilka v Turecku zainvestuje celkem 920 milionů dolarů (21,4 miliardy korun). Po vybudování továrny vznikne celkem 5 000 nových pracovních míst, jak informuje web Electrive.

Kromě továrny na elektromobily a plug-in hybridy zde vznikne i vývojové a výzkumné centrum. Automobilka BYD nebude ztrácet čas a továrnu plánuje otevřít již v roce 2026, tedy rok po otevření té v Maďarsku. Zatím není jasné, kde přesně v Turecku továrna vznikne. Její plánovaná roční výrobní kapacita bude 150 tisíc vozů.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Číňané chystají auto, které má být bestsellerem. Vyzve Teslu Model Y


Jednodušší přístup na evropský trh

Evropská unie nedávno zavedla poměrně vysoká dovozní cla na čínské elektromobily. V případě automobilky BYD je toto dovozní clo ve výši 27,4 %. Postavením továren v Evropě by se tomuto clu úplně vyhnula, protože cla se vztahují pouze na elektromobily dovezené přímo z Číny.

V Turecku mimo jiné vyrábějí své vozy i další velké automobilky, jako je například Fiat, Renault, Ford, Toyota či Hyundai. Umístění Turecka je totiž strategicky výhodné. Nachází se poblíž lukrativní námořní trasy a z Turecka je blízko jak do Evropy, tak do Asie.

Turecko je přívětivé k Číně

Turecká vláda dříve plánovala, že uvalí 40% dovozní clo na všechny vozy dovezené z Číny. Z tohoto plánu nakonec sešlo, protože turecká vláda chce podpořit čínské investice. Tento krok je logický, protože Turecko se neustále nachází ve velké ekonomické krizi a každá velká zahraniční investice dokáže situaci trochu zlepšit. V Turecku je v současnosti obrovská inflace ve výši 71,6 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané obejdou cla EU. Elektromobily budou vyrábět v nové megatovárně

  • Číňané expandují do Turecka
  • BYD zde postaví velkou továrnu do roku 2026
  • Z výrobní linky budou sjíždět elektromobily a plug-in hybridy
BYD Yuan Plus

Čínská automobilka BYD masivně investuje do výroby v Evropě

Jedna z největších čínských automobilek, BYD, se chystá expandovat do Evropy. Plánuje velkou investici na území Turecka, kde do roku 2026 vyroste továrna na elektromobily, která bude mít za úkol uspokojit rostoucí poptávku Evropanů po čínských elektromobilech.

Druhá evropská továrna automobilky BYD

V Turecku vyroste druhá továrna automobilky BYD. Ta první se v současnosti staví v Maďarsku a do provozu bude uvedena v roce 2025. Automobilka v Turecku zainvestuje celkem 920 milionů dolarů (21,4 miliardy korun). Po vybudování továrny vznikne celkem 5 000 nových pracovních míst, jak informuje web Electrive.

Kromě továrny na elektromobily a plug-in hybridy zde vznikne i vývojové a výzkumné centrum. Automobilka BYD nebude ztrácet čas a továrnu plánuje otevřít již v roce 2026, tedy rok po otevření té v Maďarsku. Zatím není jasné, kde přesně v Turecku továrna vznikne. Její plánovaná roční výrobní kapacita bude 150 tisíc vozů.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Číňané chystají auto, které má být bestsellerem. Vyzve Teslu Model Y


Jednodušší přístup na evropský trh

Evropská unie nedávno zavedla poměrně vysoká dovozní cla na čínské elektromobily. V případě automobilky BYD je toto dovozní clo ve výši 27,4 %. Postavením továren v Evropě by se tomuto clu úplně vyhnula, protože cla se vztahují pouze na elektromobily dovezené přímo z Číny.

V Turecku mimo jiné vyrábějí své vozy i další velké automobilky, jako je například Fiat, Renault, Ford, Toyota či Hyundai. Umístění Turecka je totiž strategicky výhodné. Nachází se poblíž lukrativní námořní trasy a z Turecka je blízko jak do Evropy, tak do Asie.

Turecko je přívětivé k Číně

Turecká vláda dříve plánovala, že uvalí 40% dovozní clo na všechny vozy dovezené z Číny. Z tohoto plánu nakonec sešlo, protože turecká vláda chce podpořit čínské investice. Tento krok je logický, protože Turecko se neustále nachází ve velké ekonomické krizi a každá velká zahraniční investice dokáže situaci trochu zlepšit. V Turecku je v současnosti obrovská inflace ve výši 71,6 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."