A je to tu. V EU platí vyšší cla pro čínské elektromobily. Zatím se nezdražuje

  • EU zavádí cla na čínské elektromobily ve výši až 37,6 %
  • Důvodem je ochrana trhu před čínskými subvencemi
  • Mají se evropští výrobci obávat recipročních protiopatření?
BYD Seal U

Čínský elektromobil BYD Seal U, ilustrační | foto: BYD

Evropská unie se rozhodla reagovat na rostoucí dovoz čínských elektromobilů zavedením předběžných cel. Opatření vstupují v platnost právě od dnešního dne, tj. 5. července, a budou se týkat všech dovážených elektromobilů z Číny. Hlavním důvodem pro zavedení cel je narušení trhu způsobené čínskými subvencemi, které umožňují tamním výrobcům prodávat své vozy za výrazně nižší ceny.

Výše cel významně zvýší ceny čínských elektromobilů

Nově zavedená cla mohou dosáhnout až 37,6 %, což představuje významnou finanční zátěž pro dovozce. Cla budou vybírána nad rámec již existujícího desetiprocentního cla na dovoz automobilů do EU. Individuální sazby se liší podle konkrétní automobilky – například pro značku BYD bude clo činit 17,4 %, zatímco pro společnost SAIC bude sazba nejvyšší, a to 37,6 %.

Zavedení cel může mít významný dopad na expanzi čínských automobilových značek na evropský trh. Evropská komise tvrdí, že cílem daného kroku je ochrana domácích výrobců před nekalou konkurencí a snaha o vytvoření rovných podmínek na trhu. Očekává se, že vyšší ceny dovážených čínských elektromobilů budou spotřebitele motivovat k nákupu vozů od evropských výrobců.

Nio ET9

Nio ET9


Čtěte také: Šaškárna? Tesla hrozila zdražováním kvůli clům EU, nic se ale nestalo


O konečné podobě cel se rozhodne na podzim

V říjnu proběhne hlasování členských států o konečné podobě cel, která mohou být platná po dobu pěti let. Toto hlasování bude klíčové pro budoucnost čínských elektromobilů v Evropě. Pokud bude návrh schválen, mohou se cla stát trvalou součástí evropské obchodní politiky. Opatření mají za cíl nejen zajistit ochranu domácích výrobců, ale také zvýšit podporu evropského automobilového průmyslu ve světě.

Čínští výrobci situaci bedlivě sledují a hledají způsoby, jak dopady uvedených opatření minimalizovat. Některé společnosti zvažují přesunutí části své výroby do Evropy, aby se vyhnuly platbě vysokých cel. Čínská vláda s opatřeními nesouhlasí a nechala se slyšet, že pokud EU skutečně k zavedení cel přistoupí, bude uvažovat o podobných protiopatřeních, která se dotknou dovozu vozidel evropských značek do Číny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

A je to tu. V EU platí vyšší cla pro čínské elektromobily. Zatím se nezdražuje

  • EU zavádí cla na čínské elektromobily ve výši až 37,6 %
  • Důvodem je ochrana trhu před čínskými subvencemi
  • Mají se evropští výrobci obávat recipročních protiopatření?
BYD Seal U

Čínský elektromobil BYD Seal U, ilustrační | foto: BYD

Evropská unie se rozhodla reagovat na rostoucí dovoz čínských elektromobilů zavedením předběžných cel. Opatření vstupují v platnost právě od dnešního dne, tj. 5. července, a budou se týkat všech dovážených elektromobilů z Číny. Hlavním důvodem pro zavedení cel je narušení trhu způsobené čínskými subvencemi, které umožňují tamním výrobcům prodávat své vozy za výrazně nižší ceny.

Výše cel významně zvýší ceny čínských elektromobilů

Nově zavedená cla mohou dosáhnout až 37,6 %, což představuje významnou finanční zátěž pro dovozce. Cla budou vybírána nad rámec již existujícího desetiprocentního cla na dovoz automobilů do EU. Individuální sazby se liší podle konkrétní automobilky – například pro značku BYD bude clo činit 17,4 %, zatímco pro společnost SAIC bude sazba nejvyšší, a to 37,6 %.

Zavedení cel může mít významný dopad na expanzi čínských automobilových značek na evropský trh. Evropská komise tvrdí, že cílem daného kroku je ochrana domácích výrobců před nekalou konkurencí a snaha o vytvoření rovných podmínek na trhu. Očekává se, že vyšší ceny dovážených čínských elektromobilů budou spotřebitele motivovat k nákupu vozů od evropských výrobců.

Nio ET9

Nio ET9


Čtěte také: Šaškárna? Tesla hrozila zdražováním kvůli clům EU, nic se ale nestalo


O konečné podobě cel se rozhodne na podzim

V říjnu proběhne hlasování členských států o konečné podobě cel, která mohou být platná po dobu pěti let. Toto hlasování bude klíčové pro budoucnost čínských elektromobilů v Evropě. Pokud bude návrh schválen, mohou se cla stát trvalou součástí evropské obchodní politiky. Opatření mají za cíl nejen zajistit ochranu domácích výrobců, ale také zvýšit podporu evropského automobilového průmyslu ve světě.

Čínští výrobci situaci bedlivě sledují a hledají způsoby, jak dopady uvedených opatření minimalizovat. Některé společnosti zvažují přesunutí části své výroby do Evropy, aby se vyhnuly platbě vysokých cel. Čínská vláda s opatřeními nesouhlasí a nechala se slyšet, že pokud EU skutečně k zavedení cel přistoupí, bude uvažovat o podobných protiopatřeních, která se dotknou dovozu vozidel evropských značek do Číny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."