V lednu letošního roku se v Norsku prodalo více vozů Porsche Taycan než automobilů se spalovacími motory. Taycan dokonce překonal prodej takových vozidel, jako jsou Toyota Corolla a Honda Civic.
Porsche v Norsku za minulý měsíc prodalo celkem 185 vozů. V lednu 2022 našlo nového majitele 181 vozů Porsche Taycan, které tvořily 98 % prodejů tohoto výrobce sportovních vozů v Norsku. Pro srovnání, v této severské zemi bylo minulý měsíc celkem registrováno pouze 175 spalovacích vozidel! Nejprodávanější automobilovou značkou ledna 2022 bylo Audi s 952 registracemi. Počet lednových přihlášek modelu Audi Q4 e-tron s 643 prodanými vozy současně překonal rekord značky.
V loňském roce začal prodej elektrických vozidel v Norsku převyšovat počty prodejů spalovacích a hybridních vozidel. Do června 2021 tvořily prodeje elektrických vozidel víc než polovinu prodejů automobilů. V lednu 2022 bylo 9 z 10 nově registrovaných osobních automobilů na bateriový pohon.
Čtěte také: První Enyaq iV v diplomatických službách! Norská ambasáda sází na elektromobilitu
Jediným jiným než čistě elektrickým vozidlem byla Toyota RAV4 hybrid. Celkově v Norsku klesly meziroční registrace osobních automobilů z 10 301 v lednu 2021 na 7 957 za minulý měsíc. Tržní podíl elektromobilů se ale zvýšil o téměř 31 % na celkových 83,7 %. Plug-in hybridy měly na trhu podíl 6,8 %.
Podle zpráv, které zveřejnila Norská silniční federace, do Norska v lednu nedorazily po moři žádné velké dodávky s novými auty, což vedlo k 30% poklesu registrací ve srovnání se stejným měsícem loňského roku.
Norská silniční federace také poznamenala, že nedostatek lodních dodávek ovlivnil statistiky registrací, jak ukazuje prudký pokles registrací Tesly v lednu 2022. Tesla Model 3 byla v roce 2021 nejoblíbenějším vozidlem a minulý měsíc klesla na 48. místo v registračních statistikách.
Přesto Tesla v Norsku učinila několik významných kroků. Kalifornská automobilka spustila na konci ledna svůj pilotní program sdílení Superchargerů pro jiné značky elektromobilů, čímž rozšířila svojí zákaznickou základnu na nabíjecích stanicích. S nárůstem prodejů elektrických vozidel stojí teď před Norskem zásadní úkol, vybudovat robustní nabíjecí infrastrukturu a zdá se, že Tesla učinila první krok pomoci této výzvě.
V lednu letošního roku se v Norsku prodalo více vozů Porsche Taycan než automobilů se spalovacími motory. Taycan dokonce překonal prodej takových vozidel, jako jsou Toyota Corolla a Honda Civic.
Porsche v Norsku za minulý měsíc prodalo celkem 185 vozů. V lednu 2022 našlo nového majitele 181 vozů Porsche Taycan, které tvořily 98 % prodejů tohoto výrobce sportovních vozů v Norsku. Pro srovnání, v této severské zemi bylo minulý měsíc celkem registrováno pouze 175 spalovacích vozidel! Nejprodávanější automobilovou značkou ledna 2022 bylo Audi s 952 registracemi. Počet lednových přihlášek modelu Audi Q4 e-tron s 643 prodanými vozy současně překonal rekord značky.
V loňském roce začal prodej elektrických vozidel v Norsku převyšovat počty prodejů spalovacích a hybridních vozidel. Do června 2021 tvořily prodeje elektrických vozidel víc než polovinu prodejů automobilů. V lednu 2022 bylo 9 z 10 nově registrovaných osobních automobilů na bateriový pohon.
Čtěte také: První Enyaq iV v diplomatických službách! Norská ambasáda sází na elektromobilitu
Jediným jiným než čistě elektrickým vozidlem byla Toyota RAV4 hybrid. Celkově v Norsku klesly meziroční registrace osobních automobilů z 10 301 v lednu 2021 na 7 957 za minulý měsíc. Tržní podíl elektromobilů se ale zvýšil o téměř 31 % na celkových 83,7 %. Plug-in hybridy měly na trhu podíl 6,8 %.
Podle zpráv, které zveřejnila Norská silniční federace, do Norska v lednu nedorazily po moři žádné velké dodávky s novými auty, což vedlo k 30% poklesu registrací ve srovnání se stejným měsícem loňského roku.
Norská silniční federace také poznamenala, že nedostatek lodních dodávek ovlivnil statistiky registrací, jak ukazuje prudký pokles registrací Tesly v lednu 2022. Tesla Model 3 byla v roce 2021 nejoblíbenějším vozidlem a minulý měsíc klesla na 48. místo v registračních statistikách.
Přesto Tesla v Norsku učinila několik významných kroků. Kalifornská automobilka spustila na konci ledna svůj pilotní program sdílení Superchargerů pro jiné značky elektromobilů, čímž rozšířila svojí zákaznickou základnu na nabíjecích stanicích. S nárůstem prodejů elektrických vozidel stojí teď před Norskem zásadní úkol, vybudovat robustní nabíjecí infrastrukturu a zdá se, že Tesla učinila první krok pomoci této výzvě.