„Elektrická Qé čtyřka“ měla být představena už v loňském roce, ovšem Audi nestíhalo, a tak jsme se třetího modelu v podobě kompaktního SUV postaveného na koncernové platformě MEB dočkali oficiálně se všemi těmi nudnými formalitami až nyní. I když postupné poodhalování Audi Q4 e-tron nám řeklo více než dost.
Audi Q4 e-tron je konečně první elektromobil se čtyřmi kruhy, který má věhlasnou nálepku „Made in Germany“. Vyrábí se po boku Volkswagenu ID.4 v továrně ve Cvikově, a to již od března letošního roku. K odmaskování finálního designu (tedy jen exteriéru, protože interiér Q4 e-tron nám již Audi ukázalo před více než měsícem) však došlo až právě dnes.
Plně elektrické kompaktní SUV od Audi přináší design, který čerpá z původního většího SUV Audi e-tron. Rozměrově jde o zmenšený model, který velikostně odpovídá zhruba Modelu Y od Tesly. Nabízený však bude i ve sportovnějším provedení SUV-kupé, které je o něco méně prostorné.
Čtěte také: Audi jde jinou cestou, než konkurence. Má hned čtyři elektromobilové platformy
Audi Q4 e-tron je postavený na ryze elektrické platformě MEB, ze které vychází předem dané specifikace. Nabízené jsou celkem tři výbavové varianty. V nejvyšší variantě je k dispozici 83kWh battery-pack, se kterým slibuje nový elektromobil dojezd až 520 km dle WLTP, ovšem jen s pohonem zadních kol.
Verze s pohonem všech kol a stejně velkou baterií má dojezd maximálně 488 km dle WLTP, ovšem může se pochlubit vyšším výkonem až 220 kW/460 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku v nejvyšší výbavě za 6,2 sekundy. V základu je pak model Q4 e-tron nabízen s pohonem zadních kol a menším 55kWh battery-packem slibujícím dojezd maximálně 341 km dle WLTP.
Výkon u cenově nejdostupnější verze s pohonem zadních kol činí 125 kW/310 Nm, díky čemuž na stovku zrychlí za 9 sekund. Omezeno je i nabíjení, v případě rychlonabíječky zvládne max 100 kW oproti 125 kW u dvou vyšších verzí a v případě palubní nabíječky jde o 7,4 kW místo 11 kW, ovšem přes noc by nemělo být problém nabít doma v garáži všechny varianty.
Nové elektrické Audi Q4 se bude chtít odlišit především interiérem, ve kterém najdeme samé prémiové materiály, velký dotykový displej prakticky natočený k řidiči, dále digitální přístrojový panel s Head-up displejem včetně rozšířené reality, což nabízí i sesterské modely od Volkswagenu a Škodovky, či volant s dotykovými tlačítky po vzoru nové Tesly Modelu S.
Nové Audi Q4 e-tron dorazí v červenci, varianta Sportback pak až v srpnu. Cena elektromobilu začne na českém trhu od 1 150 000 korun včetně DPH, nicméně v případě vyšších variant s delším dojezdem, vyšším výkonem, rychlejším nabíjením a obecně lepší výbavou se vyšplhá o stovky tisíc výše.
Konstrukce | kompaktní SUV, rozměry: 4590 x 1865 x 1613 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol/pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 220 kW, točivý moment až 460 Nm |
Baterie | Li-Ion, 83 kWh (využitelných 77 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 125 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 520 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 1 150 00 Kč, červenec/srpen 2021 |
Konstrukce | SUV-kupé, rozměry: 4590 x 1865 x 1613 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol/pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 220 kW, točivý moment až 460 Nm |
Baterie | Li-Ion, 83 kWh (využitelných 77 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 125 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 520 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 1 150 00 Kč, červenec/srpen 2021 |
„Elektrická Qé čtyřka“ měla být představena už v loňském roce, ovšem Audi nestíhalo, a tak jsme se třetího modelu v podobě kompaktního SUV postaveného na koncernové platformě MEB dočkali oficiálně se všemi těmi nudnými formalitami až nyní. I když postupné poodhalování Audi Q4 e-tron nám řeklo více než dost.
Audi Q4 e-tron je konečně první elektromobil se čtyřmi kruhy, který má věhlasnou nálepku „Made in Germany“. Vyrábí se po boku Volkswagenu ID.4 v továrně ve Cvikově, a to již od března letošního roku. K odmaskování finálního designu (tedy jen exteriéru, protože interiér Q4 e-tron nám již Audi ukázalo před více než měsícem) však došlo až právě dnes.
Plně elektrické kompaktní SUV od Audi přináší design, který čerpá z původního většího SUV Audi e-tron. Rozměrově jde o zmenšený model, který velikostně odpovídá zhruba Modelu Y od Tesly. Nabízený však bude i ve sportovnějším provedení SUV-kupé, které je o něco méně prostorné.
Čtěte také: Audi jde jinou cestou, než konkurence. Má hned čtyři elektromobilové platformy
Audi Q4 e-tron je postavený na ryze elektrické platformě MEB, ze které vychází předem dané specifikace. Nabízené jsou celkem tři výbavové varianty. V nejvyšší variantě je k dispozici 83kWh battery-pack, se kterým slibuje nový elektromobil dojezd až 520 km dle WLTP, ovšem jen s pohonem zadních kol.
Verze s pohonem všech kol a stejně velkou baterií má dojezd maximálně 488 km dle WLTP, ovšem může se pochlubit vyšším výkonem až 220 kW/460 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku v nejvyšší výbavě za 6,2 sekundy. V základu je pak model Q4 e-tron nabízen s pohonem zadních kol a menším 55kWh battery-packem slibujícím dojezd maximálně 341 km dle WLTP.
Výkon u cenově nejdostupnější verze s pohonem zadních kol činí 125 kW/310 Nm, díky čemuž na stovku zrychlí za 9 sekund. Omezeno je i nabíjení, v případě rychlonabíječky zvládne max 100 kW oproti 125 kW u dvou vyšších verzí a v případě palubní nabíječky jde o 7,4 kW místo 11 kW, ovšem přes noc by nemělo být problém nabít doma v garáži všechny varianty.
Nové elektrické Audi Q4 se bude chtít odlišit především interiérem, ve kterém najdeme samé prémiové materiály, velký dotykový displej prakticky natočený k řidiči, dále digitální přístrojový panel s Head-up displejem včetně rozšířené reality, což nabízí i sesterské modely od Volkswagenu a Škodovky, či volant s dotykovými tlačítky po vzoru nové Tesly Modelu S.
Nové Audi Q4 e-tron dorazí v červenci, varianta Sportback pak až v srpnu. Cena elektromobilu začne na českém trhu od 1 150 000 korun včetně DPH, nicméně v případě vyšších variant s delším dojezdem, vyšším výkonem, rychlejším nabíjením a obecně lepší výbavou se vyšplhá o stovky tisíc výše.
Konstrukce | kompaktní SUV, rozměry: 4590 x 1865 x 1613 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol/pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 220 kW, točivý moment až 460 Nm |
Baterie | Li-Ion, 83 kWh (využitelných 77 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 125 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 520 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 1 150 00 Kč, červenec/srpen 2021 |
Konstrukce | SUV-kupé, rozměry: 4590 x 1865 x 1613 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol/pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 220 kW, točivý moment až 460 Nm |
Baterie | Li-Ion, 83 kWh (využitelných 77 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 125 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 520 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 1 150 00 Kč, červenec/srpen 2021 |