Někteří vsázejí na univerzální platformu pro elektromobily, ale u Audi jdou přesně opačnou cestou.
TIP: Ford bude používat elektrickou platformu MEB od Volkswagenu
Značka Audi vstoupila do éry elektromobility s modelem e-tron (test). Ten se se svým rozvorem 2 928 milimetrů řadí mezi SUV Q5 a Q7 a jeho základem je rozsáhle adaptovaná varianta modulární platformy MLB evo (Modularer Längsbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu podélně. Nová karoserie obdržela velký počet inovativních strukturálních prvků v prostřední části podlahy a v oblasti střechy. V závěru roku 2019 byla představena druhá karosářská verze, e-tron Sportback, která už se také dá zakoupit.
Vysokonapěťová sada akumulátorů modelu e-tron pojme až 95 kWh elektrické energie. Toto množství vystačí k ujetí více než 400 kilometrů podle metodiky WLTP. Významnou roli přitom hraje inovativní rekuperační systém, který dokáže při zpomalování získávat zpět až 30 % spotřebované energie. SUV vyšší třídy je poháněno dvěma asynchronními elektromotory o celkovém výkonu 300 kW a jako první sériově vyráběný automobil umožňuje využívat nabíjecí výkon až 150 kW.
Návštěvníkům autosalonů v Los Angeles (2018) a v Ženevě (2019) nabídla expozice značky Audi výhled na budoucí vysokovýkonný model kategorie „gran turismo“. Studie s označením e-tron GT concept se již svým designem velmi podobá připravované sériové verzi. Audi e-tron GT je pro značku se čtyřmi kruhy vývěsním štítem, který atraktivním způsobem dokazuje, jak emocionální může být elektromobilita. Nadchne sportovním a výrazným designem a jeho nejmodernější technika zajistí fascinující zážitky. Technickým základem je společností Porsche vyvinutá platforma J1 pro vysokovýkonné automobily.
Dva synchronní elektromotory s permanentními magnety poskytují ve studii Audi e-tron GT concept nejvyšší celkový výkon 434 kW (590 k) a maximální točivý moment 830 N.m. Čtyřdveřové GT je katapultováno z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy a za méně než 12 sekund pokoří hranici 200 km/h. Další akcelerace končí až při 240 km/h. V případě potřeby trvá nabíjení studie Audi e-tron GT concept jen krátce. Vysokonapěťový systém je koncipován pro napětí 800 V. Po připojení ke stojanu pro stejnosměrné nabíjení výkonem 350 kW je 80% stavu nabití dosaženo za pouhých 20 minut. Sériová verze studie e-tron GT concept bude mít dojezd více než 400 kilometrů podle metodiky WLTP.
Stejnou roli, jakou plní modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) pro modely se spalovacím motorem uloženým vpředu napříč, bude hrát pro budoucí elektromobily Audi modulární platforma MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) koncipovaná pro automobily s elektrickým pohonem. MEB poskytne technický základ budoucím modelům Audi kompaktní a střední třídy. Tato platforma tak vytvoří vstupní bránu do světa elektromobilů s logem čtyř kruhů. Modulární platforma MEB je koncipována velmi mnohostranně a umožňuje realizaci široké škály variant – od SUV přes crossovery až po sedany.
V březnu 2019 oslavila v expozici značky Audi na autosalonu v Ženevě světovou premiéru sériové verzi blízká studie Q4 e-tron concept. Kompaktní SUV začne sjíždět z montážních linek na přelomu roku 2021 jako první Audi na základě platformy MEB. Nový model zamíří do segmentu konvenčně poháněných modelů Q3 a Q3 Sportback. Délkou interiéru se každý model na platformě MEB vyrovná současným automobilům se spalovacím motorem kategorie vždy o stupeň vyšší. Q4 e-tron concept tak nabízí vnější rozměry porovnatelné s modelem Q3, zatímco rozměry interiéru se mohou poměřovat s modelem Q5.
Čtvrtá platforma je určena pro modely Audi vyšší a luxusní třídy. Platforma PPE (Premium Plattform Electric) je vyvíjena v úzké spolupráci se společností Porsche. PPE bude hrát ve světě elektromobilů stejnou roli, jakou má platforma MLB mezi modely Audi poháněnými spalovacími motory. Specifické uspořádání platformy umožní používat velmi moderní, výkonnou techniku, která uspokojí požadavky náročných zákazníků v segmentech vyšší a luxusní třídy.
Audi vyvíjí na základě PPE různé modelové řady, které pokryjí karosářskými verzemi SUV, Sportback, Avant a crossover segmenty od vyšší střední třídy až po luxusní třídu. Značka tak rozšíří své aktuální portfolio modelů o velký počet elektromobilů i ve vyšší třídě a luxusním segmentu. Stejně jako u studie Audi e-tron GT concept bude systém elektrického pohonu pracovat s napětím 800 V a ve spojení s velmi účinným řízením teploty umožní vysoký nabíjecí výkon 350 kW.
Někteří vsázejí na univerzální platformu pro elektromobily, ale u Audi jdou přesně opačnou cestou.
TIP: Ford bude používat elektrickou platformu MEB od Volkswagenu
Značka Audi vstoupila do éry elektromobility s modelem e-tron (test). Ten se se svým rozvorem 2 928 milimetrů řadí mezi SUV Q5 a Q7 a jeho základem je rozsáhle adaptovaná varianta modulární platformy MLB evo (Modularer Längsbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu podélně. Nová karoserie obdržela velký počet inovativních strukturálních prvků v prostřední části podlahy a v oblasti střechy. V závěru roku 2019 byla představena druhá karosářská verze, e-tron Sportback, která už se také dá zakoupit.
Vysokonapěťová sada akumulátorů modelu e-tron pojme až 95 kWh elektrické energie. Toto množství vystačí k ujetí více než 400 kilometrů podle metodiky WLTP. Významnou roli přitom hraje inovativní rekuperační systém, který dokáže při zpomalování získávat zpět až 30 % spotřebované energie. SUV vyšší třídy je poháněno dvěma asynchronními elektromotory o celkovém výkonu 300 kW a jako první sériově vyráběný automobil umožňuje využívat nabíjecí výkon až 150 kW.
Návštěvníkům autosalonů v Los Angeles (2018) a v Ženevě (2019) nabídla expozice značky Audi výhled na budoucí vysokovýkonný model kategorie „gran turismo“. Studie s označením e-tron GT concept se již svým designem velmi podobá připravované sériové verzi. Audi e-tron GT je pro značku se čtyřmi kruhy vývěsním štítem, který atraktivním způsobem dokazuje, jak emocionální může být elektromobilita. Nadchne sportovním a výrazným designem a jeho nejmodernější technika zajistí fascinující zážitky. Technickým základem je společností Porsche vyvinutá platforma J1 pro vysokovýkonné automobily.
Dva synchronní elektromotory s permanentními magnety poskytují ve studii Audi e-tron GT concept nejvyšší celkový výkon 434 kW (590 k) a maximální točivý moment 830 N.m. Čtyřdveřové GT je katapultováno z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy a za méně než 12 sekund pokoří hranici 200 km/h. Další akcelerace končí až při 240 km/h. V případě potřeby trvá nabíjení studie Audi e-tron GT concept jen krátce. Vysokonapěťový systém je koncipován pro napětí 800 V. Po připojení ke stojanu pro stejnosměrné nabíjení výkonem 350 kW je 80% stavu nabití dosaženo za pouhých 20 minut. Sériová verze studie e-tron GT concept bude mít dojezd více než 400 kilometrů podle metodiky WLTP.
Stejnou roli, jakou plní modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) pro modely se spalovacím motorem uloženým vpředu napříč, bude hrát pro budoucí elektromobily Audi modulární platforma MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) koncipovaná pro automobily s elektrickým pohonem. MEB poskytne technický základ budoucím modelům Audi kompaktní a střední třídy. Tato platforma tak vytvoří vstupní bránu do světa elektromobilů s logem čtyř kruhů. Modulární platforma MEB je koncipována velmi mnohostranně a umožňuje realizaci široké škály variant – od SUV přes crossovery až po sedany.
V březnu 2019 oslavila v expozici značky Audi na autosalonu v Ženevě světovou premiéru sériové verzi blízká studie Q4 e-tron concept. Kompaktní SUV začne sjíždět z montážních linek na přelomu roku 2021 jako první Audi na základě platformy MEB. Nový model zamíří do segmentu konvenčně poháněných modelů Q3 a Q3 Sportback. Délkou interiéru se každý model na platformě MEB vyrovná současným automobilům se spalovacím motorem kategorie vždy o stupeň vyšší. Q4 e-tron concept tak nabízí vnější rozměry porovnatelné s modelem Q3, zatímco rozměry interiéru se mohou poměřovat s modelem Q5.
Čtvrtá platforma je určena pro modely Audi vyšší a luxusní třídy. Platforma PPE (Premium Plattform Electric) je vyvíjena v úzké spolupráci se společností Porsche. PPE bude hrát ve světě elektromobilů stejnou roli, jakou má platforma MLB mezi modely Audi poháněnými spalovacími motory. Specifické uspořádání platformy umožní používat velmi moderní, výkonnou techniku, která uspokojí požadavky náročných zákazníků v segmentech vyšší a luxusní třídy.
Audi vyvíjí na základě PPE různé modelové řady, které pokryjí karosářskými verzemi SUV, Sportback, Avant a crossover segmenty od vyšší střední třídy až po luxusní třídu. Značka tak rozšíří své aktuální portfolio modelů o velký počet elektromobilů i ve vyšší třídě a luxusním segmentu. Stejně jako u studie Audi e-tron GT concept bude systém elektrického pohonu pracovat s napětím 800 V a ve spojení s velmi účinným řízením teploty umožní vysoký nabíjecí výkon 350 kW.