Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
- Tesla pokračuje ve svém pilotním programu Superchargerů pro vozidla cizích značek
- Službu uvolňuje pro pár stanic v Norsku a Francii
- Využít programu mohou i občané Německa a Belgie

Tesla rozšiřuje svůj program Superchargerů pro cizí značky. Nyní je služba v pilotním provozu dostupná pouze v Nizozemí a na velmi omezeném počtu stanic. Testovat mohou pouze místní občané na deseti stanicích. Nyní se služba dostává do Norska a Francie.
Tesla otevírá více Superchargerů ostatním značkám
Norové a Francouzi mohou vyzkoušet, jak se jim jejich konkurent Tesly nabíjí na Superchargeru. Není to ale tak, že byste mohli na nabíječku s každým elektromobilem. Nejprve musíte mít aplikaci Tesly a vůz, který podporuje nabíjecí standard CCS.
V Norsku se jedná o 15 stanic, ve Francii o 16. Primárně je služba určena pouze pro obyvatele v dané zemi. Tesla ale umožní přihlášení do pilotního provozu i uživatelům z Německa a Belgie. Před plným spuštěním se očekává, že Tesla pilotní provoz vyzkouší ještě v dalších zemích. O jaké země se bude jednat, a zda mezi nimi bude i Česká republika, není známé.

Čtěte také: V Číně mají problém s nabíječkami Tesla Supercharger. Vandalové je ničí a kabely prodávají
Levnější tarif s měsíčním předplatným
Uživatel se může pilotního provozu zúčastnit buď jednorázově, nebo na bází předplatného. Druhá varianta pak nabízí levnější cenu za kilowattu. Jelikož není cena zafixovaná, nelze jednoznačně určit cenu dopředu. Podle jednoho norského testera platí za členství 12,91 eur, v přepočtu kolem 314 korun. Za jednu kilowattu pak zaplatil 6,50 Kč. Ceny jsou tak v porovnání s konkurencí vcelku atraktivní.
Síť Superchargerů v Evropě je už dnes velmi kvalitní a početná. Jakmile Tesla uvolní svojí celou sít i pro vozy cizích značek, stane se rázem jednou z největších na kontinentu. I pro konkurenční vozy se tak zkvalitní možnost nabíjení na jejich dlouhých cestách.
Tesla již nové stanice staví tak, aby tyto vozy nebyly znevýhodněné pozicí a délkou nabíjecího kabelu. První verze Superchargeru s takovou možností nepočítaly, a tak nebylo vůbec jednoduché, s cizím vozem u stojanu rozumně zaparkovat. U nabíječek generace V3 a V4 již tento problém Tesla odstranila. Je jisté, že uvolněním Superchargerů ostatním vozům značně navýší své příjmy.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.