V Číně mají problém s nabíječkami Tesla Supercharger. Vandalové je ničí a kabely prodávají
- Zloději v Číně ničí Superchargery
- Stříhají nabíjecí kabely, které se následně snaží prodat
- Výdělek je zlomkový v porovnání se vzniklou škodou

V Číně se v posledních dnech rozmáhá nešvar, kdy neznámí vandalové ničí nabíjecí stanice Superchargerů od Tesly. Cílem jsou tlusté nabíjecí kabely, které se pak vandalové snaží prodávat.
Škoda obrovská, výdělek nuzný
Podle jedné z reportáží bylo již několik Superchargerů nalezeno s chybějícím kabelem. Podle zveřejněných fotografií to vypadá, že vandalové uříznou co nejdelší kus kabelu a později se jej snaží prodat, především díky velkému množství měděného drátu. Jiný úmysl v tom zřejmě nebude, protože zbytek stanic zůstává v neporušeném stavu.
Současná cena za kilogram mědi se v Číně pohybuje okolo 70 jüanů, v přepočtu se jedná zhruba o 240 korun za kilogram. Jeden odcizený kabel tak může znamenat výdělek okolo 100 jüanů, tedy 345 korun.
Těžko říci, zda takový výdělek vandalům pomůže, při větším množství kabelů se může jednat o vyšší částky. I tak nejspíš po takovém úsilí odchází vandalové zklamaní. Jisté ovšem je, že Tesle vzniká škoda mnohonásobně vyšší.

Čtěte také: Tesla našla jednoduchý způsob, jak zaručeně odradíte zloděje od krádeže vozu
Zloději způsobují Tesle statisícové škody
Cena jednoho nabíjecího kabelu je vyčíslena na desítky tisíc čínských jüanů. Když k tomu přidáme náklady na opravu, dopravu i samotnou práci, šplhá se ztráta do vysokých statisíců jüanů. V přepočtu se tak pohybujeme nad 300 tisíci korunami.
A kdo další bude tímto poškozováním ovlivněn? Budou to samozřejmě zákaznici Tesly. Nelze s jistotou říct, zda Superchargery umí nahlásit takový způsob nefunkčnosti na centrálu bez povšimnutí zklamaných a mnohdy i naštvaných majitelů elektromobilů.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.