Japonská automobilka Toyota upřesnila svou strategii pohonu pro Evropu. Japonci se chtějí nadále spoléhat na mix pohonů. Umožnit by to měla nová platforma s názvem Toyota E3. Ta je zkratkou pro Emotion, Engagement and Energy.
Nová platforma je navržena tak, aby mohla vytvářet elektrické pohony s bateriemi nebo palivovými články, ale také hybridní nebo plug-in hybridními pohony. Technicky bude nová platforma E3 kombinovat prvky globální kompaktní platformy Toyota (GA-C) a platformy pro čisté elektromobily e-TNGA.
Ta slouží jako základ pro první plně elektrickou Toyotu bZ4X. Nová platforma je natolik flexibilní, že ji lze přizpůsobit poptávce zákazníků a dostupné nabíjecí infrastruktuře. Toyota je přesvědčena, že cesta ke klimatické neutralitě v sektoru mobility nepovede pouze přes čistě elektrické pohony. Proto chce mít k dispozici různé technologie.
Vozy na této nové platformě se budou v budoucnu vyrábět výhradně ve Velké Británii a Turecku. V obou lokalitách se již vyrábějí modely na platformě GA-C (Toyota C-HR a Corolla). Plně elektrická vozidla založená na e-TNGA jsou vyráběna v Japonsku a následně dovážena. Zahájení výroby prvních modelů na nové platformě E3 se očekává v druhé polovině tohoto desetiletí. Prvním modelem na něm bude příští generace C-HR.
Čtěte také: Toyota postaví obří fabriku, ve které ročně vyrobí baterie pro 1,2 milionu elektroaut
Toyota chce novou platformu E3 přinést do výroby v Evropě od roku 2025. Systém je vhodný pro elektrické, hybridní a plug-in hybridní pohony. Architektury, které mohou použít i spalovací motory, jsou v Evropě vzácné – alespoň od určité velikosti. „Nová třída“ (Neue Klasse – pozn. redakce) BMW je určena pouze pro elektrický pohon nebo palivový článek pro všechny modely od řady 2 výše, Daimler přináší tři čisté elektroplatformy pro větší segmenty.
Mercedes chce v roce 2025 přinést architekturu MMA pro třídu A. Ta má prostor pro spalovací motor v přední části vozu. U BMW umožňuje architektura pohonu předních kol UKL II použití spalovacích motorů, ale vůz může být i čistě elektrický (BMW iX, Mini Countryman). Pouze koncern VW důsledně odděluje moduly elektrického a konvenčního pohonu ve všech třídách.
Japonská automobilka Toyota upřesnila svou strategii pohonu pro Evropu. Japonci se chtějí nadále spoléhat na mix pohonů. Umožnit by to měla nová platforma s názvem Toyota E3. Ta je zkratkou pro Emotion, Engagement and Energy.
Nová platforma je navržena tak, aby mohla vytvářet elektrické pohony s bateriemi nebo palivovými články, ale také hybridní nebo plug-in hybridními pohony. Technicky bude nová platforma E3 kombinovat prvky globální kompaktní platformy Toyota (GA-C) a platformy pro čisté elektromobily e-TNGA.
Ta slouží jako základ pro první plně elektrickou Toyotu bZ4X. Nová platforma je natolik flexibilní, že ji lze přizpůsobit poptávce zákazníků a dostupné nabíjecí infrastruktuře. Toyota je přesvědčena, že cesta ke klimatické neutralitě v sektoru mobility nepovede pouze přes čistě elektrické pohony. Proto chce mít k dispozici různé technologie.
Vozy na této nové platformě se budou v budoucnu vyrábět výhradně ve Velké Británii a Turecku. V obou lokalitách se již vyrábějí modely na platformě GA-C (Toyota C-HR a Corolla). Plně elektrická vozidla založená na e-TNGA jsou vyráběna v Japonsku a následně dovážena. Zahájení výroby prvních modelů na nové platformě E3 se očekává v druhé polovině tohoto desetiletí. Prvním modelem na něm bude příští generace C-HR.
Čtěte také: Toyota postaví obří fabriku, ve které ročně vyrobí baterie pro 1,2 milionu elektroaut
Toyota chce novou platformu E3 přinést do výroby v Evropě od roku 2025. Systém je vhodný pro elektrické, hybridní a plug-in hybridní pohony. Architektury, které mohou použít i spalovací motory, jsou v Evropě vzácné – alespoň od určité velikosti. „Nová třída“ (Neue Klasse – pozn. redakce) BMW je určena pouze pro elektrický pohon nebo palivový článek pro všechny modely od řady 2 výše, Daimler přináší tři čisté elektroplatformy pro větší segmenty.
Mercedes chce v roce 2025 přinést architekturu MMA pro třídu A. Ta má prostor pro spalovací motor v přední části vozu. U BMW umožňuje architektura pohonu předních kol UKL II použití spalovacích motorů, ale vůz může být i čistě elektrický (BMW iX, Mini Countryman). Pouze koncern VW důsledně odděluje moduly elektrického a konvenčního pohonu ve všech třídách.