Tesla vyslyšela zákazníky. Model 3 v ČR dostane páčku na blinkry a přední kameru

Pavel Škopek
Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb
Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb

Tesla Model 3 v Evropě, tedy včetně českého trhu, přinese blinkrovou páčku a čelní kameru, která odstraní slepý bod při parkování.

Model 3 jde ve stopách Modelu Y

Volant bez páček vypadal futuristicky, ale pro řidiče byl často spíš hlavolamem než pokrokem. Minimalismus šel na úkor použitelnosti a každodenní komfort trpěl. Teď Tesla otáčí směr. Model 3 určený pro evropský trh čekají dvě výrazné změny. Jednu z nich si řidiči přáli celé roky, druhou považovali za zbytečný experiment, který neprošel praxí. Výsledkem je návrat k osvědčeným řešením, ale v moderním provedení.

Podle aktuální homologace v EU dostane Model 3 čelní kameru v nárazníku a navíc i klasickou páčku na blinkry. Kamera doplní chybějící výhled těsně před vozidlem, což dosud zhoršovalo parkování a manévrování. Páčka pak nahradí kontroverzní dotyková tlačítka, která Tesla přidala při modernizaci Modelu 3 v roce 2024. Obě změny se přitom shodují s tím, co už dříve přinesla modernizovaná verze Modelu Y.

Kamera umístěná v nárazníku řeší nedostatek systému Tesla Vision, který nevidí oblast těsně před vozem. To představuje problém hlavně při pomalé jízdě nebo při parkování u obrubníku. Díky nové kameře se tento slepý bod výrazně zmenší. To ocení nejen řidiči, ale i autonomní systém FSD, který tak získá lepší přehled o vzdálenosti k překážkám.

Tesla Model 3 | foto: Unsplash
Tesla Model 3 | foto: Unsplash

Krok zpět, který dává smysl

Návrat páček na blinkry je přímou reakcí na kritiku dotykového ovládání. To sice odpovídá minimalistické filozofii Tesly, ale v praxi často znamenalo zbytečné komplikace. Nové páčky budou jednoduché, s jedinou funkcí nahoru a dolů. Ostatní prvky jako stěrače nebo dálková světla zůstanou na volantu, volba směru jízdy pak nadále probíhá přes displej.

Změny přibližují Model 3 nejen uživatelsky přívětivějšímu řešení, ale také sjednocují výbavu v rámci portfolia Tesly. Páčky teď budou mít Model 3 i Model Y, zatímco Model S, X a Cybertruck si ponechávají dotyková tlačítka. Výjimkou zůstává Cybertruck, kde je jejich použití optimalizováno díky systému Steer-by-Wire.

Otázkou zůstává, zda Tesla umožní i dodatečné úpravy pro starší Modely 3. V Číně už retrofit blinkrové páčky stojí zhruba 350 dolarů (7200 korun) pro vozy vyrobené po únoru 2025. Do budoucna by se podpora mohla rozšířit i na starší kusy. Přesné plány pro Evropu ale zatím zveřejněny nebyly.

Zdroj: Not a Tesla App


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články