Cybertruck a Model 3 v crashtestu u IIHS. Výsledky nejsou úplně přesvědčivé

Pavel Škopek
Tesla Cybertruck | Zdroj: Unsplash
Tesla Cybertruck | Zdroj: Unsplash

Tesla v testech IIHS neuspěla. Cybertruck propadl kvůli světlům, Model 3 kvůli pásům. Prestižní ocenění Top Safety Pick jim uniklo.

Cybertruck oslnil… bohužel doslova

Nárazy zvládly, ale na vrchol to nestačilo. Tesla, která si roky budovala pověst lídra v bezpečnosti, tentokrát u amerického institutu IIHS nezazářila. Cybertruck i nová Model 3 sice získaly hodnocení „good“ (dobré), ale na prestižní titul „Top Safety Pick“ (Nejlepší volba v bezpečnosti) nedosáhly. Důvodem jsou detaily, které u takto hodnocených vozů rozhodují.

Americký Institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) zveřejnil v září 2025 výsledky nové série nárazových testů. Přestože obě vozidla splnila většinu základních bezpečnostních kritérií především v celkové strukturální odolnosti, drobné nedostatky ve specifických oblastech ovlivnily jejich celkové skóre. Testy probíhaly výhradně v USA a jejich výsledky se nevztahují na evropské podmínky ani metodiku Euro NCAP, která používá odlišná hodnoticí pravidla.

Cybertruck si odnesl převážně výborné známky za ochranu řidiče i zadních cestujících, ale zcela propadl u předních světlometů. Podle IIHS jeho potkávací světla způsobovala nadměrné oslnění. Výsledkem je hodnocení „poor“ (slabé) právě v této kategorii, která znemožnila získat vyšší celkové ocenění. Test platí pouze pro kusy vyrobené od dubna 2025, kdy Tesla změnila konstrukci podvozku v přední části vozu.

Tesla Model 3 | Zdroj: Unsplash
Tesla Model 3 | Zdroj: Unsplash

Model 3 má problém s bezpečnostními pásy

Nový Model 3 na tom nebyl o mnoho lépe. Zatímco ochrana řidiče zůstává na vysoké úrovni, testy ukázaly zvýšené riziko poranění hrudníku u zadních pasažérů. Důvodem jsou podle IIHS přílišné síly působící ze zadních bezpečnostních pásů. To vedlo k hodnocení „marginal“ (okrajové) u této části testu, která je klíčová pro celkový výsledek.

Ve srovnání s dřívějšími výsledky Tesly jde o citelné zhoršení. Automobilka je dlouhodobě zvyklá na nejvyšší bezpečnostní ocenění. Tentokrát ale doplatila na detaily, které rozhodují právě v americkém systému hodnocení a jsou často přísnější než evropská kritéria.

Výsledky IIHS tak přinášejí důležitý signál. I značky se silnou bezpečnostní reputací musí neustále ladit každý prvek výbavy. Pro Teslu jde spíše o varování než selhání, ale cesta zpět na vrchol nebude automatická a bude vyžadovat důsledné technické úpravy.

Zdroj: IIHS


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články