Japonský automobilový výrobce oznámil finální umístění své vůbec první továrny, ve které bude vyrábět bateriové články do svých vozů. Samotná továrna se má nacházet ve státu Severní Karolína. Výstavba nové továrny by měla stát přes miliardu dolarů, což je asi 22,5 miliardy korun.
I přes velikost částky jde však jen o část z celkových investic značky do výroby baterií v Americe. Zbylé 2 miliardy by mohly pravděpodobně být využity na výstavbu bateriové továrny ve spolupráci s firmou Panasonic.
Ke spuštění výroby v továrně má dojít v roce 2025, přičemž již od začátku má mít otevřené rovnou 4 výrobní linky. Ty mají za rok vyrobit dostatek lithium-iontových baterií až pro 200 tisíc vozidel. Zároveň zde dojde k vytvoření nových pracovních pozic až pro 1750 Američanů.
Později se plánuje rozšíření o alespoň dalších 6 výrobních linek, což má zajistit roční výrobu baterií pro 1,2 milionu vozidel. Nutno však podotknout, že se bude jednat pravděpodobně hlavně o baterie pro hybridní vozy. Třeba nás však Toyota překvapí s novým elektrovozem, to ukáže až čas.
Čtěte také: Toyota chce uvést na trh elektrický sedan, jehož cena potěší i zaryté odpůrce
„Budoucnost mobility je v elektrifikaci a Greensboro-Randolph Megasite je ideální místo pro její realizaci. Severní Karolína pro nás a pro tuto investici přináší vhodné podmínky jako je třeba potřebná infrastruktura či vysoce kvalitní vzdělávací systém. Dneškem oficiálně začíná naše cesta vstříc uhlíkově neutrální budoucnosti,” prohlásil Ted Ogawa, šéf značky v Severní Americe.
Japonský automobilový výrobce oznámil finální umístění své vůbec první továrny, ve které bude vyrábět bateriové články do svých vozů. Samotná továrna se má nacházet ve státu Severní Karolína. Výstavba nové továrny by měla stát přes miliardu dolarů, což je asi 22,5 miliardy korun.
I přes velikost částky jde však jen o část z celkových investic značky do výroby baterií v Americe. Zbylé 2 miliardy by mohly pravděpodobně být využity na výstavbu bateriové továrny ve spolupráci s firmou Panasonic.
Ke spuštění výroby v továrně má dojít v roce 2025, přičemž již od začátku má mít otevřené rovnou 4 výrobní linky. Ty mají za rok vyrobit dostatek lithium-iontových baterií až pro 200 tisíc vozidel. Zároveň zde dojde k vytvoření nových pracovních pozic až pro 1750 Američanů.
Později se plánuje rozšíření o alespoň dalších 6 výrobních linek, což má zajistit roční výrobu baterií pro 1,2 milionu vozidel. Nutno však podotknout, že se bude jednat pravděpodobně hlavně o baterie pro hybridní vozy. Třeba nás však Toyota překvapí s novým elektrovozem, to ukáže až čas.
Čtěte také: Toyota chce uvést na trh elektrický sedan, jehož cena potěší i zaryté odpůrce
„Budoucnost mobility je v elektrifikaci a Greensboro-Randolph Megasite je ideální místo pro její realizaci. Severní Karolína pro nás a pro tuto investici přináší vhodné podmínky jako je třeba potřebná infrastruktura či vysoce kvalitní vzdělávací systém. Dneškem oficiálně začíná naše cesta vstříc uhlíkově neutrální budoucnosti,” prohlásil Ted Ogawa, šéf značky v Severní Americe.