Toyota chce uvést na trh elektrický sedan, jehož cena potěší i zaryté odpůrce
- Japonská automobilka Toyota potichu pracuje na dostupném elektromobilu
- Aby byla cena co nejnižší, vstupuje do projektu i čínská firma BYD
- Mezi největší benefity spolupráce patří integrace LFP baterie

Toyota před časem oznámila spolupráci s čínskou automobilkou BYD na vývoji společného elektromobilu. Do prodeje by měl přijít již příští rok. Japonský výrobce automobilů je známý svou zdrženlivostí k přechodu na čistě elektrický pohon. Toyota už několik let sází na vývoj hybridů a vodíkových palivových článků. Proto dnes na poli s vývojem baterií ztrácí.
Toyota chce vyrábět levný elektromobil
Automobilka teprve nedávno začala uvádět na trh čisté elektromobily. I přes to proti nim neustále zbrojí. Na drudou stranu každý elektromobil uvedený na trh pomáhá celkové elektrifikaci nezávisle na politice výrobce.
Nyní se ale schyluje k představení elektromobilu Toyoty ve spolupráci a BYD. Bude se jednat o elektrický sedan určený pro čínský trh. Vůz bude poháněn bateriovým systémem od BYD používající metodu LFP. Chemické procesy LFP se v posledních letech velmi posunuly kupředu a přesouvají své primární působiště z elektrických autobusů do osobních vozů. Tento bateriový systém tudíž přitahuje hodně pozornosti.

Čtěte také: Podezřele levný elektromobil z Číny, kterého se začnou děsit i největší automobilky
Technologie putují až z Číny
Mluvčí Toyoty pro agenturu Reuters uvedl, že baterie od BYD jim umožní uvést na trh první dostupné elektrické vozidlo. Vůz bude lehce větší než Toyota Corolla a prodávat se bude kolem 200 tisíc čínských juanů. V přepočtu jde o částku kolem 700 tisíc korun. Zatím není jisté, zda Toyota plánuje vůz uvolnit i mimo čínský trh.
Nový elektromobil od Toyoty by měl být představen v dubnu 2022 na pekingském autosalonu a měl by se tak stát druhým elektrickým vozem po SUV bZ4X. Ten se bude příští rok nabízet na americkém trhu.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.