Celý svět postupně brojí proti spalovacím vozům, a tak zavedení výrobci musí na novou situaci pružně reagovat. Zatímco někteří na to jdou velmi pomalu, tak jiní naopak vynakládají obrovské finanční prostředky do aut, která mají jednou plně nahradit portfolio spalovacích motorů. Příkladem za všechny budiž německé automobilky, které sice mají povedené elektromobily, ale v určitých případech na čínskou konkurenci nestačí.
Tohoto trendu si lze všimnout nejen u nových startupů jako Nio či Xpeng, ale také u výrobců, kteří citelně ovlivňují automobilový trh v Číně. Podívejte se třeba na horkou novinku BYD Dolphin, která může jednoho dne zlomit vaz drahému a dlouhému vývoji koncernových značek. A ano, opravdu si značka vybrala takové jméno zcela dobrovolně.
Nadšenec do elektromobilů, Wheelsboy, natáčí videa na populární platformu YouTube. Naposled si vzal do parády statický Dolphin, aby zjistil, co na něm vlastně všichni vidí. Hned na úvod vysvětluje, proč tento vůz může být budoucím hitem. Útočí totiž nejen použitou technologií či kompaktním vzhledem, ale zároveň až neuvěřitelnou cenou.
Lidový BYD Dolphin vypadá na první pohled zatraceně dobře, když uvážíme, že jde o velice levný vůz. Ve své podstatě jde o takovou vysněnou verzi Volkswagenu ID.3, kdyby inženýři nastavili laťku výš. Zaujme tvarem, LED světlomety nebo třeba extrémně krátkými převisy karoserie. Na první dobrou jde vidět, že tento vůz je koncipován od začátku jako elektromobil.
Wheelsboy si dále pochvaluje velmi moderní interiér, který je doplněn o velkou obrazovku infotainmentu. Pod ním nachází sadu unikátních tlačítek, která ovládají krom směru jízdy například klimatizaci nebo výstražná světla. Příjemným detailem je pak prolnutí oranžové barvy z exteriéru do interiéru.
Největším prodejním argumentem ovšem nebude samotný design, který je navíc velice subjektivní záležitostí. BYD Dolphin vyniká zejména v tom, jakou hodnotu dokáže za svou cenu majiteli přinést. Se základní cenou (poníženou o tamní dotace) 96 800 juanů, tedy asi 324 000 korun, dostane zákazník elektrický vůz s 30,7kWh baterií, který reálně urazí na jedno nabití kolem 200 kilometrů. O pohon se stará elektromotor o výkonu 70 kW.
Pokud bude čínský zákazník si ochoten připlatit, tak za cenu zhruba 418 000 korun si může polepšit na variantu s baterií o kapacitě 44,9 kWh. Díky tomu urazí v reálném provozu okolo 250 kilometrů. Samozřejmostí je pak i silnější elektromotor, který hlásí výkon solidních 130 kW.
Až čas ovšem ukáže, zda se tento model na lokálním trhu uchytí. Vzhledem k síle výrobce BYD jsme si jisti, že produkční čísla budou více než slibná. Pokud by značka v budoucnu začala exportovat své vozy i k nám do Evropy, mohlo by se jednat o zabijáka snů koncernových elektromobilů. Velkou výhodou je i použitá baterie typu Blade, která za svou výrobní cenu nabízí výborné vlastnosti. Té jsme se věnovali pár dní zpátky v souvislosti s Teslou Model 2.
Jak se Vám líbí nový elektrovůz BYD Dolphin? Podělte se o názor v diskuzi!
Celý svět postupně brojí proti spalovacím vozům, a tak zavedení výrobci musí na novou situaci pružně reagovat. Zatímco někteří na to jdou velmi pomalu, tak jiní naopak vynakládají obrovské finanční prostředky do aut, která mají jednou plně nahradit portfolio spalovacích motorů. Příkladem za všechny budiž německé automobilky, které sice mají povedené elektromobily, ale v určitých případech na čínskou konkurenci nestačí.
Tohoto trendu si lze všimnout nejen u nových startupů jako Nio či Xpeng, ale také u výrobců, kteří citelně ovlivňují automobilový trh v Číně. Podívejte se třeba na horkou novinku BYD Dolphin, která může jednoho dne zlomit vaz drahému a dlouhému vývoji koncernových značek. A ano, opravdu si značka vybrala takové jméno zcela dobrovolně.
Nadšenec do elektromobilů, Wheelsboy, natáčí videa na populární platformu YouTube. Naposled si vzal do parády statický Dolphin, aby zjistil, co na něm vlastně všichni vidí. Hned na úvod vysvětluje, proč tento vůz může být budoucím hitem. Útočí totiž nejen použitou technologií či kompaktním vzhledem, ale zároveň až neuvěřitelnou cenou.
Lidový BYD Dolphin vypadá na první pohled zatraceně dobře, když uvážíme, že jde o velice levný vůz. Ve své podstatě jde o takovou vysněnou verzi Volkswagenu ID.3, kdyby inženýři nastavili laťku výš. Zaujme tvarem, LED světlomety nebo třeba extrémně krátkými převisy karoserie. Na první dobrou jde vidět, že tento vůz je koncipován od začátku jako elektromobil.
Wheelsboy si dále pochvaluje velmi moderní interiér, který je doplněn o velkou obrazovku infotainmentu. Pod ním nachází sadu unikátních tlačítek, která ovládají krom směru jízdy například klimatizaci nebo výstražná světla. Příjemným detailem je pak prolnutí oranžové barvy z exteriéru do interiéru.
Největším prodejním argumentem ovšem nebude samotný design, který je navíc velice subjektivní záležitostí. BYD Dolphin vyniká zejména v tom, jakou hodnotu dokáže za svou cenu majiteli přinést. Se základní cenou (poníženou o tamní dotace) 96 800 juanů, tedy asi 324 000 korun, dostane zákazník elektrický vůz s 30,7kWh baterií, který reálně urazí na jedno nabití kolem 200 kilometrů. O pohon se stará elektromotor o výkonu 70 kW.
Pokud bude čínský zákazník si ochoten připlatit, tak za cenu zhruba 418 000 korun si může polepšit na variantu s baterií o kapacitě 44,9 kWh. Díky tomu urazí v reálném provozu okolo 250 kilometrů. Samozřejmostí je pak i silnější elektromotor, který hlásí výkon solidních 130 kW.
Až čas ovšem ukáže, zda se tento model na lokálním trhu uchytí. Vzhledem k síle výrobce BYD jsme si jisti, že produkční čísla budou více než slibná. Pokud by značka v budoucnu začala exportovat své vozy i k nám do Evropy, mohlo by se jednat o zabijáka snů koncernových elektromobilů. Velkou výhodou je i použitá baterie typu Blade, která za svou výrobní cenu nabízí výborné vlastnosti. Té jsme se věnovali pár dní zpátky v souvislosti s Teslou Model 2.
Jak se Vám líbí nový elektrovůz BYD Dolphin? Podělte se o názor v diskuzi!