Čínský výrobce popírá budoucí spolupráci s Teslou, na nejlevnějším modelu nepracuje
Původní článek byl vydaný 6.8.2021. Aktualizováno 12.8.2021.
- Kalifornská automobilka právě vyvíjí svůj vůbec nejlevnější elektromobil
 - K dosažení bezkonkurenční cenovky může pomoci i baterie
 - Tu by Tesla mohla nakupovat od čínského výrobce BYD
 

Aktualizováno 12.8.
Nadšení ze spojení dvou automobilových gigantů netrvalo příliš dlouho. Čínský výrobce BYD popírá jakékoliv zvěsti o spolupráci na výrobě baterií pro nejlevnější Model 2 nebo dokonce na čínské verzi Modelu Y.
Původní článek z 6.8.
Tak se zdá, že kalifornská automobilka Tesla je zase o krok blíž v rámci zatím utajovaného projektu. Společnost chce vytvořit vůbec nejdostupnější vůz ve své nabídce, a tak musí otáčet doslova každou korunu. K extrémně nízké cenovce by dle dostupných informací mohla přispět baterie od čínského výrobce BYD.
Tesla pracuje na nejlevnějším elektromobilu
Tamní deník CLS informuje o potencionální spolupráci gigantické automobilky BYD. Ta totiž vyrábí levnější baterie s označením Blade, které jsou svým složením nejblíže klasickým LFP bateriím. Systém uložení je pak ve voze podobný strukturálnímu designu Tesly, díky čemuž Číňané dokázali zlepšit celkovou bytelnost elektromobilu.
Tesla v minulosti již LFP baterie používala pro modely 3 a Y, jenž byly vyrobeny v Číně. V tu dobu byl výhradním dodavatelem dlouholetý partner CATL. Nástup automobilky BYD jen podpořil zvěsti o levném Modelu 2, a to hlavně díky agresivnější cenové politice čínské firmy. Nejlevnější Tesla by měla startovat na hranici 25 tisíc dolarů, tedy asi 539 900 korun.

Čtěte také: Nejlevnější Tesla může vypadat i takto, bude to nejspíš holátko
Kdy se začnou baterie vyrábět?
Několik nezávislých zdrojů dále potvrdilo, že vůbec první dodávky LFP baterií od BYD budou k dispozici v druhém kvartálu roku 2022. V tuto chvíli prý vše podléhá intenzivnímu testování.
Těšíte se na představení nejlevnější Tesly? Jak si myslíte, že bude vypadat? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.









