Tesla v Evropě prodává méně aut, i přesto v Berlíně navyšuje výrobu Modelu Y

Tesla v Německu navyšuje výrobu Modelu Y, přestože její prodeje v Evropě prudce klesají. Je to risk, nebo krok k udržení globální pozice?
Je pro navýšení ten správný čas?
Vedení Tesly se líbí, jak si vede jejich pobočka v Německu. Prodejní čísla jsou slibná a tak přikročí k navýšení místní produkce. S okamžitou platností se bude denně v Gigafactory u Berlína vyrábět ještě více Modelů Y. V rozhovoru pro Reuters se tak vyjádřil manažer továrny, Andre Thierig.
V číslech ale zůstal Thierig tajemný. Nevíme tedy, kolik vozidel denně továrna vyrábí doposud, ani o kolik se bude jednat po změně. Tento krok se navíc jeví jako paradoxní, jelikož především Tesle od začátku roku klesly v Evropě prodeje o 43 procent v porovnání s minulým rokem. Nového majitele si letos našlo „jen“ 77 446 vozidel.
Jde především o německá čísla, z celé Evropy se právě v Německu prodá nejvíce elektrických vozidel. Pod tíhou čínské konkurence ale Tesla nestíhá. Ve srovnání prodejů do konce července meziroční propad dokonce atakuje téměř 60 procent (57,8%). Společnost se ale na prodeje soustředí z globálního měřítka a jsou spokojení pozitivním vývojem. Ten chtějí podpořit právě navýšením výroby.

Utáhne Model Y tíhu celé firmy?
Model Y, který stále je stále jediným vyráběným modelem u Berlína, patřil ještě nedávno k nejlépe prodávaným elektromobilům v regionu, a několikrát se stal premiantem i v globálním měřítku. Pokračování v dominanci měl zajistit facelift ve verzi Juniper. Bohužel se tak již nestalo a ve zvyšující se konkurenci Tesla spadla o několik příček níže.
Elon Musk je toho názoru, že za zhoršením stojí nutné úpravy továren a instalace nových zařízení potřebných k výrobě omlazeného Modelu Y. Za celým problémem ale bude stát i fakt, že se Tesla odklání od automobilového průmyslu jako svého primárního živitele a soustředí většinu své pozornosti na vývoj umělé inteligence, robotiky a automatizace.
Na těchto odvětvích rozhodně nebudeme hledat negativa. Pro budoucnost firmy jsou zajisté nepostradatelné. Musk již dříve avizoval, že automobilová divize má společnosti pomoci především v generování zisku pro důležitější projekty. Pravděpodobně nikdo ale nečekal, že by k tomu mohlo dojít tak brzy. Kdyby v Evropě Tesla začala vyrábět prodloužený Model Y L, zajisté by si svojí pozici vylepšila snáze.
Zdroj: Reuters
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.