Připoutejte se, letíme! Genesis GV70 je luxusnější verzí Hyundai Ioniq 5

  • Jihokorejská automobilka přichází se svým novým elektrickým SUV
  • Genesis GV70 je postaveno na povedené platformě E-GMP
  • Vůz nabídne solidní výkon, brutální rychlonabíjení a mnohem více
Genesis GV70

Genesis GV70 | foto: Genesis

Genesis Electrified GV70 je nejnovější SUV s nulovými emisemi, které právě slaví debut a je pravděpodobným soupeřem BMW iX3, Jaguaru i-Pace a Mercedesu EQC. Ceny a konkrétní datum uvedení na trh ještě nebyly oznámeny, ale očekáváme, že prémiové elektrické SUV dorazí v průběhu příštího roku. Vycházíme-li z cen konkurentů, cena by se mohla pohybovat na hranici dvou milionů korun.

Genesis Electrified GV70 je tady!

Stylově se elektrická verze GV70 od benzinových a vznětových modelů příliš nezměnila. Nicméně, stejně jako elektrický sedan G80, má GV70 s nulovými emisemi uzavřenou mřížku s nabíjecím portem, udělující vozu lepší aerodynamiku.

Interiér elektrického GV70 bude obsahovat několik „eco-friendly materiálů“ a bude nabízen v barvě Glacier White. Vůz má sníženou středovou konzolu, aby byl prostor pro cestující vzadu na stejné úrovni jako u modelů se spalovacím motorem.

Nejen luxusní, ale také velmi svižný vůz

Elektrifikovaný GV70 je k dispozici pouze s pohonem všech kol. Díky nastavení dvou elektromotorů, které v režimu Boost produkují 483 koní a poskytují točivý moment 700 Nm, dokáže nový Genesis zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Pro srovnání, Jaguaru i-Pace trvá stejný sprint o 0,3 sekundy déle, přičemž Genesis se v zrychlení může směle rovnat špičkovému Audi e-tron.

Přestože Genesis nezveřejnil přesnou velikost baterie, nabídne dojezd až 500 km na jedno nabití podle čínské normy CLTC. Údaje o dojezdu z evropského testovacího cyklu WLTP budou pravděpodobně oznámeny těsně před uvedením vozu na trh. Elektrifikovaný GV70 je také schopen v závislosti na rychlosti a jízdním režimu přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol pro dosažení lepší efektivity a zvýšeného dojezdu.

Genesis GV70

Genesis GV70 | foto: Genesis


Čtěte také: Genesis přichází s bezdrátovým nabíjením, které může způsobit revoluci


Rychlonabíjení jako nový standard?

Vůz sdílí některé technické prvky se svými elektrickými sourozenci z Hyundai Group, vozy Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Stejně jako jmenované modely, lze elektrický GV70 dobít díky 800V architektuře za pouhých 18 minut z 10-80 %, pokud použijete 350kW rychlonabíječku. Genesis tvrdí, že elektrifikovaný GV70 je schopen jízdy v režimu One Pedal Driving, podobně jako například Honda e nebo Tesla.

Elektrifikovaný G70 je vybaven funkcí V2L, takže je možné napájet elektrické spotřebiče nebo dokonce nabíjet další elektromobily z vlastní baterie výkonem až 3,6 kW, tedy stejnou rychlostí, kterou dávají některé domácí nabíječky.

Tyto vychytávky zřejmě ve voze nemáte

Dalším pozoruhodným prvkem GV70 je systém Active Noise Control-Road (ANC-R), který eliminuje hluk z vozovky tím, že analyzuje data ze čtyř senzorů a osmi mikrofonů zabudovaných ve voze a poté „současně vytváří obrácené zvukové vlny“ – stejný princip jako u sluchátek s potlačením hluku.

Systém Preview Electronic Control Suspension (Systém elektronického řízení odpružení) u elektrického GV70 lze také upravovat na základě informací z přední kamery a navigačního systému Genesis.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Připoutejte se, letíme! Genesis GV70 je luxusnější verzí Hyundai Ioniq 5

  • Jihokorejská automobilka přichází se svým novým elektrickým SUV
  • Genesis GV70 je postaveno na povedené platformě E-GMP
  • Vůz nabídne solidní výkon, brutální rychlonabíjení a mnohem více
Genesis GV70

Genesis GV70 | foto: Genesis

Genesis Electrified GV70 je nejnovější SUV s nulovými emisemi, které právě slaví debut a je pravděpodobným soupeřem BMW iX3, Jaguaru i-Pace a Mercedesu EQC. Ceny a konkrétní datum uvedení na trh ještě nebyly oznámeny, ale očekáváme, že prémiové elektrické SUV dorazí v průběhu příštího roku. Vycházíme-li z cen konkurentů, cena by se mohla pohybovat na hranici dvou milionů korun.

Genesis Electrified GV70 je tady!

Stylově se elektrická verze GV70 od benzinových a vznětových modelů příliš nezměnila. Nicméně, stejně jako elektrický sedan G80, má GV70 s nulovými emisemi uzavřenou mřížku s nabíjecím portem, udělující vozu lepší aerodynamiku.

Interiér elektrického GV70 bude obsahovat několik „eco-friendly materiálů“ a bude nabízen v barvě Glacier White. Vůz má sníženou středovou konzolu, aby byl prostor pro cestující vzadu na stejné úrovni jako u modelů se spalovacím motorem.

Nejen luxusní, ale také velmi svižný vůz

Elektrifikovaný GV70 je k dispozici pouze s pohonem všech kol. Díky nastavení dvou elektromotorů, které v režimu Boost produkují 483 koní a poskytují točivý moment 700 Nm, dokáže nový Genesis zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Pro srovnání, Jaguaru i-Pace trvá stejný sprint o 0,3 sekundy déle, přičemž Genesis se v zrychlení může směle rovnat špičkovému Audi e-tron.

Přestože Genesis nezveřejnil přesnou velikost baterie, nabídne dojezd až 500 km na jedno nabití podle čínské normy CLTC. Údaje o dojezdu z evropského testovacího cyklu WLTP budou pravděpodobně oznámeny těsně před uvedením vozu na trh. Elektrifikovaný GV70 je také schopen v závislosti na rychlosti a jízdním režimu přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol pro dosažení lepší efektivity a zvýšeného dojezdu.

Genesis GV70

Genesis GV70 | foto: Genesis


Čtěte také: Genesis přichází s bezdrátovým nabíjením, které může způsobit revoluci


Rychlonabíjení jako nový standard?

Vůz sdílí některé technické prvky se svými elektrickými sourozenci z Hyundai Group, vozy Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Stejně jako jmenované modely, lze elektrický GV70 dobít díky 800V architektuře za pouhých 18 minut z 10-80 %, pokud použijete 350kW rychlonabíječku. Genesis tvrdí, že elektrifikovaný GV70 je schopen jízdy v režimu One Pedal Driving, podobně jako například Honda e nebo Tesla.

Elektrifikovaný G70 je vybaven funkcí V2L, takže je možné napájet elektrické spotřebiče nebo dokonce nabíjet další elektromobily z vlastní baterie výkonem až 3,6 kW, tedy stejnou rychlostí, kterou dávají některé domácí nabíječky.

Tyto vychytávky zřejmě ve voze nemáte

Dalším pozoruhodným prvkem GV70 je systém Active Noise Control-Road (ANC-R), který eliminuje hluk z vozovky tím, že analyzuje data ze čtyř senzorů a osmi mikrofonů zabudovaných ve voze a poté „současně vytváří obrácené zvukové vlny“ – stejný princip jako u sluchátek s potlačením hluku.

Systém Preview Electronic Control Suspension (Systém elektronického řízení odpružení) u elektrického GV70 lze také upravovat na základě informací z přední kamery a navigačního systému Genesis.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."