Připoutejte se, letíme! Genesis GV70 je luxusnější verzí Hyundai Ioniq 5
- Jihokorejská automobilka přichází se svým novým elektrickým SUV
- Genesis GV70 je postaveno na povedené platformě E-GMP
- Vůz nabídne solidní výkon, brutální rychlonabíjení a mnohem více

Genesis Electrified GV70 je nejnovější SUV s nulovými emisemi, které právě slaví debut a je pravděpodobným soupeřem BMW iX3, Jaguaru i-Pace a Mercedesu EQC. Ceny a konkrétní datum uvedení na trh ještě nebyly oznámeny, ale očekáváme, že prémiové elektrické SUV dorazí v průběhu příštího roku. Vycházíme-li z cen konkurentů, cena by se mohla pohybovat na hranici dvou milionů korun.
Genesis Electrified GV70 je tady!
Stylově se elektrická verze GV70 od benzinových a vznětových modelů příliš nezměnila. Nicméně, stejně jako elektrický sedan G80, má GV70 s nulovými emisemi uzavřenou mřížku s nabíjecím portem, udělující vozu lepší aerodynamiku.
Interiér elektrického GV70 bude obsahovat několik „eco-friendly materiálů“ a bude nabízen v barvě Glacier White. Vůz má sníženou středovou konzolu, aby byl prostor pro cestující vzadu na stejné úrovni jako u modelů se spalovacím motorem.
Nejen luxusní, ale také velmi svižný vůz
Elektrifikovaný GV70 je k dispozici pouze s pohonem všech kol. Díky nastavení dvou elektromotorů, které v režimu Boost produkují 483 koní a poskytují točivý moment 700 Nm, dokáže nový Genesis zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Pro srovnání, Jaguaru i-Pace trvá stejný sprint o 0,3 sekundy déle, přičemž Genesis se v zrychlení může směle rovnat špičkovému Audi e-tron.
Přestože Genesis nezveřejnil přesnou velikost baterie, nabídne dojezd až 500 km na jedno nabití podle čínské normy CLTC. Údaje o dojezdu z evropského testovacího cyklu WLTP budou pravděpodobně oznámeny těsně před uvedením vozu na trh. Elektrifikovaný GV70 je také schopen v závislosti na rychlosti a jízdním režimu přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol pro dosažení lepší efektivity a zvýšeného dojezdu.

Čtěte také: Genesis přichází s bezdrátovým nabíjením, které může způsobit revoluci
Rychlonabíjení jako nový standard?
Vůz sdílí některé technické prvky se svými elektrickými sourozenci z Hyundai Group, vozy Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Stejně jako jmenované modely, lze elektrický GV70 dobít díky 800V architektuře za pouhých 18 minut z 10-80 %, pokud použijete 350kW rychlonabíječku. Genesis tvrdí, že elektrifikovaný GV70 je schopen jízdy v režimu One Pedal Driving, podobně jako například Honda e nebo Tesla.
Elektrifikovaný G70 je vybaven funkcí V2L, takže je možné napájet elektrické spotřebiče nebo dokonce nabíjet další elektromobily z vlastní baterie výkonem až 3,6 kW, tedy stejnou rychlostí, kterou dávají některé domácí nabíječky.
Tyto vychytávky zřejmě ve voze nemáte
Dalším pozoruhodným prvkem GV70 je systém Active Noise Control-Road (ANC-R), který eliminuje hluk z vozovky tím, že analyzuje data ze čtyř senzorů a osmi mikrofonů zabudovaných ve voze a poté „současně vytváří obrácené zvukové vlny“ – stejný princip jako u sluchátek s potlačením hluku.
Systém Preview Electronic Control Suspension (Systém elektronického řízení odpružení) u elektrického GV70 lze také upravovat na základě informací z přední kamery a navigačního systému Genesis.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".