Tak se firemní zákazníci, kteří plánují nákup elektromobilů, konečně dočkali. Na konci letošního roku totiž budou moci požádat o dotace, které poskytuje Národní plán obnovy, a to v celkové výši 990 milionů korun. Tato částka bude ovšem podporovat nejen čisté bateriové elektromobily, ale zároveň vozy s pohonem na vodík. Co všechno pod tuto dotaci spadá?
Nejprve je nutno poznamenat, že dotace rozhodně neslouží na zaplacení celého vozidla, jak se někteří mylně domnívají. Firmy mohou žádat o dotaci do maximální výše 40 % ceny elektromobilu, minimálně pak 250 000 korun na jeden vůz. To je pro firemní zákazníky velmi dobrá zpráva, jelikož cena nových bateriových elektrických aut začíná na českém trhu na hranici zhruba 500 000 korun.
Národní plán obnovy však nezapomíná ani na vodík. Ten je podporován v rámci dotace také, přičemž v současné době si lze objednat například Toyotu Mirai. Tady už se ovšem podnikatelé plácnou více přes kapsu, protože u tohoto modelu začíná cena vysoce nad 1 milion korun. Navíc místní infrastruktura na to není vůbec připravena.
Čtěte také: Dotace na elektromobily pro běžné občany? Karel Havlíček v tom má zcela jasno
Dotace je primárně určena na nákup osobních a nákladních aut. Firmy ovšem mohou zažádat i v případě, že si koupí elektrický minibus, motorku, čtyřkolku nebo elektrokolo. Díky tomu snad dojde konečně k většímu rozšíření elektrického vozového parku, protože nyní v Česku jezdí na silnicích pouze zhruba 8,5 tisíce vozů.
Národní plán obnovy čerpá peníze z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie. Česká republika by měla celkově získat až 180 miliard korun, které jsou rozdělí na šest hlavních oblastí. Je tak zcela jasné, že veškeré prostředky nemohou putovat jen a pouze na nákup aut či jiných dopravních prostředků.
Souhlasíte s tím, že firmy dostávají dotace na nákup elektromobilů? Podělte se o názor v diskuzi!
Tak se firemní zákazníci, kteří plánují nákup elektromobilů, konečně dočkali. Na konci letošního roku totiž budou moci požádat o dotace, které poskytuje Národní plán obnovy, a to v celkové výši 990 milionů korun. Tato částka bude ovšem podporovat nejen čisté bateriové elektromobily, ale zároveň vozy s pohonem na vodík. Co všechno pod tuto dotaci spadá?
Nejprve je nutno poznamenat, že dotace rozhodně neslouží na zaplacení celého vozidla, jak se někteří mylně domnívají. Firmy mohou žádat o dotaci do maximální výše 40 % ceny elektromobilu, minimálně pak 250 000 korun na jeden vůz. To je pro firemní zákazníky velmi dobrá zpráva, jelikož cena nových bateriových elektrických aut začíná na českém trhu na hranici zhruba 500 000 korun.
Národní plán obnovy však nezapomíná ani na vodík. Ten je podporován v rámci dotace také, přičemž v současné době si lze objednat například Toyotu Mirai. Tady už se ovšem podnikatelé plácnou více přes kapsu, protože u tohoto modelu začíná cena vysoce nad 1 milion korun. Navíc místní infrastruktura na to není vůbec připravena.
Čtěte také: Dotace na elektromobily pro běžné občany? Karel Havlíček v tom má zcela jasno
Dotace je primárně určena na nákup osobních a nákladních aut. Firmy ovšem mohou zažádat i v případě, že si koupí elektrický minibus, motorku, čtyřkolku nebo elektrokolo. Díky tomu snad dojde konečně k většímu rozšíření elektrického vozového parku, protože nyní v Česku jezdí na silnicích pouze zhruba 8,5 tisíce vozů.
Národní plán obnovy čerpá peníze z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie. Česká republika by měla celkově získat až 180 miliard korun, které jsou rozdělí na šest hlavních oblastí. Je tak zcela jasné, že veškeré prostředky nemohou putovat jen a pouze na nákup aut či jiných dopravních prostředků.
Souhlasíte s tím, že firmy dostávají dotace na nákup elektromobilů? Podělte se o názor v diskuzi!