V závěru minulého roku BMW ukázalo první snímky chystaného elektromobilu i3. Nástupce prvního elektrického modelu této značky se kompletně vzdal původního vzhledu a ukázal krásný tradiční sedan trojkové řady. Pro čínský trh doznal pár drobných úprav.
Na první pohled je poznat, že nová i3 vychází z populárního modelu. BMW vůz oficiálně představilo v prosinci 2021. Na představení nechyběl ani čínský ministr průmyslu a informačních technologií. Ten dohlížel na homologační proces. Vůz se totiž bude exkluzivně nabízet pouze na čínském trhu.
Oficiální název modelu je BMW i3 eDrive35L. Vůz se bude vyrábět v čínském závodě v Šen-jangu ve spojeném závodě BMW Brilliance Automotive Ltd. Výrobce vozidlo popisuje jako skvělý padnoucí pro specifický čínský trh. Oproti evropské verzi má tato prodloužený rozvor o 110 mm. Nejenže cestující získají více místa na zadních sedadlech, vůz bude mít i více prostoru pro uložení baterie.
Čtěte také: Teče BMW do bot? Náhle urychluje vývoj elektroaut, chystá až 15 nových modelů
Vůz má nabídnout vše, co je typické pro trojkovou řadu. Dynamickou sportovní jízdu, komfort na dlouhých cestách a široké možnosti individuální výbavy. BMW navíc dodává, že tlumiče byly speciálně upraveny pro použití na čínských komunikacích. O úpravu se postarala přímo divize v místní továrně. Spolu s tím byly některé komponenty upraveny s ohledem na podmínky dodavatelského řetězce na čínském trhu.
Pohon vychází z nejnovější páté generace systému BMW Gen5 eDrive. Vůz tak dostane vysoko napěťovou baterii o kapacitě 70,3 kWh s využitelnými 66 kWh. Poháněná bude zadní náprava motorem uloženým v zadní části vozu. Jeho výkon je ohodnocen na 210 kW a 400 Nm točivého momentu. Tyto parametry mají zajistit zrychlení 0–100 km/h za 6,2 vteřiny.
Čtěte také: Elektrické BMW iX1 se odhaluje na první fotce, známe dokonce i dojezd
Průměrná spotřeba má dosahovat hodnot 14,3 kWh na 100 kilometrů a zajistit má dojezd kolem 520 kilometrů. Na rychlonabíječce můžete doplnit energii výkonem až 95 kW, což je z dnešního pohledu poměrně slabá hodnota. Střídavým proudem pak nabíjíte rychlostí 11 kW. Na 70 % nabijete baterii za 35 minut a pouhých 10 minut na DC nabíječce přidá 95 kilometrů dojezdu.
Jako první model řady 3 dostane vůz nejnovější verzi operačního systému BMW OS8. Vzhledově je vůz postaven na faceliftované poslední generaci 3. řady s lehce upravenými světlomety a předním nárazníkem. BMW i3 eDrive35L je šestým elektromobilem skupiny BMW. Doplňuje tak modely i3, i4, iX3, iX a Mini Cooper SE.
V závěru minulého roku BMW ukázalo první snímky chystaného elektromobilu i3. Nástupce prvního elektrického modelu této značky se kompletně vzdal původního vzhledu a ukázal krásný tradiční sedan trojkové řady. Pro čínský trh doznal pár drobných úprav.
Na první pohled je poznat, že nová i3 vychází z populárního modelu. BMW vůz oficiálně představilo v prosinci 2021. Na představení nechyběl ani čínský ministr průmyslu a informačních technologií. Ten dohlížel na homologační proces. Vůz se totiž bude exkluzivně nabízet pouze na čínském trhu.
Oficiální název modelu je BMW i3 eDrive35L. Vůz se bude vyrábět v čínském závodě v Šen-jangu ve spojeném závodě BMW Brilliance Automotive Ltd. Výrobce vozidlo popisuje jako skvělý padnoucí pro specifický čínský trh. Oproti evropské verzi má tato prodloužený rozvor o 110 mm. Nejenže cestující získají více místa na zadních sedadlech, vůz bude mít i více prostoru pro uložení baterie.
Čtěte také: Teče BMW do bot? Náhle urychluje vývoj elektroaut, chystá až 15 nových modelů
Vůz má nabídnout vše, co je typické pro trojkovou řadu. Dynamickou sportovní jízdu, komfort na dlouhých cestách a široké možnosti individuální výbavy. BMW navíc dodává, že tlumiče byly speciálně upraveny pro použití na čínských komunikacích. O úpravu se postarala přímo divize v místní továrně. Spolu s tím byly některé komponenty upraveny s ohledem na podmínky dodavatelského řetězce na čínském trhu.
Pohon vychází z nejnovější páté generace systému BMW Gen5 eDrive. Vůz tak dostane vysoko napěťovou baterii o kapacitě 70,3 kWh s využitelnými 66 kWh. Poháněná bude zadní náprava motorem uloženým v zadní části vozu. Jeho výkon je ohodnocen na 210 kW a 400 Nm točivého momentu. Tyto parametry mají zajistit zrychlení 0–100 km/h za 6,2 vteřiny.
Čtěte také: Elektrické BMW iX1 se odhaluje na první fotce, známe dokonce i dojezd
Průměrná spotřeba má dosahovat hodnot 14,3 kWh na 100 kilometrů a zajistit má dojezd kolem 520 kilometrů. Na rychlonabíječce můžete doplnit energii výkonem až 95 kW, což je z dnešního pohledu poměrně slabá hodnota. Střídavým proudem pak nabíjíte rychlostí 11 kW. Na 70 % nabijete baterii za 35 minut a pouhých 10 minut na DC nabíječce přidá 95 kilometrů dojezdu.
Jako první model řady 3 dostane vůz nejnovější verzi operačního systému BMW OS8. Vzhledově je vůz postaven na faceliftované poslední generaci 3. řady s lehce upravenými světlomety a předním nárazníkem. BMW i3 eDrive35L je šestým elektromobilem skupiny BMW. Doplňuje tak modely i3, i4, iX3, iX a Mini Cooper SE.