Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Mini Cooper SE (2020) – Stylový ideál

  |  Tomáš Drahoňovský  |  diskuze

Britské vlajky doplnily po celé karoserii obrázky upozorňující na elektrický pohon, přibyly nové barvy a prskání výfuku je minulostí. I někdejší symbol britského automobilového průmyslu vstoupil do elektrické etapy. Trochu později a po svém. Jeho příchod vzbuzuje celou řadu otázek, na které se stylové vozítko snaží odpovědět na svůj styl poněkud překvapivě: cenou.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda a spotřeba, závěr

Elektromobil Mini Cooper SE (2020) | foto: vlastní

Vlastně je to až s podivem, že Mini přichází s elektrickým pohonem v sériové výrobě až teď. Vždyť jaký elektromobil dává větší smysl než ten, který se díky svým malým rozměrům dokáže hbitě proplétat městskými centry a snižovat lokální emise. 

Ne snad, že by se v BMW pod značkou Mini už před pár lety nepokoušeli. Ten správný čas ale přišel evidentně až teď, kdy se povedlo do šasi klasického benzinového vozítka vtěsnat vnitřnosti ze starého BMW i3 (které ovšem vychází z prototypu původního elektrického Mini) a snížit tak jak emise značky, tak i náklady na výrobu.

Elektrického klasika od bavorské značky nalézáme v Cooperu SE na řadě nečekaných míst. Někde škodí, jinde pomáhá, ale naštěstí neční nikde tak výrazně, aby přehlušil originální Cooper esprit. I model SE totiž jezdí zatraceně dobře. Jen bohužel nedojede úplně nejdále.

Design a prostor

Skoro si říkám, zda druhé slovo v mezititulku není nadbytečné. Auto, co se jmenuje Mini, si přeci nikdo nekupuje proto, aby v něm stěhoval děti na kolej. Pro řidiče i spolujezdce je místa dost. Jenže když si naladíte sedlo tak, abyste z nízkého předního okna viděli, pro mnoho jiných lidí už v autě místo nezbude. V mém případě totiž výše zmíněná poloha znamenala seřízení sedačky skoro dozadu a úplně dolů. Sám za sebe bych si sedl tak maximálně na půl hodiny. I má skoro osmiletá dcera už v životě seděla i v pohodlnějším aranžmá.

Z Mini je zkrátka výhled jako z hrnce s pokličkou. Jenže to k tomu patří. Kdo se chce něčím kochat, ať se podívá na exteriér auta, ke kterému se dostanu za chvíli. Daleko důležitější je, že ani kvůli vestavbě baterií pod podlahu nikdo nijak netrpí. Třeba i zavazadlový prostor má stejnou velikost, jako spalovací varianty Cooperu, tedy 212 l v originálním osazení, 731 po sklopení zadních sedaček.

Teď však k tomu důležitějšímu, a tím je samozřejmě exteriér. Subjektivně totiž vypadá elektrické Mini skvěle. O šmrnc ho nepřipravila ani trochu zvláštně designovaná zaslepená maska s falešným nasávacím otvorem nad ní. Z původního spalovacího Mini totiž zůstalo víc než dost: od záplavy britských Union Jacků na zcela nečekaných místech až po obzvlášť efektní denní svítilny a blinkry sdružené v kruzích kolem hlavních světlometů.

Pokud byste snad podle SPZ začínající písmeny EL nepoznali, že Mini Cooper SE jezdí na elektřinu, je tu pro vás připravena záplava symbolů evokující vidlici elektrické zástrčky, které naleznete na přídi, na zádi, ale i třeba na reliéfu zdobící víčko druhdy nádrže, teď vstupu pro dobíječku. To všechno ještě podtrhuje speciální jedovatě žlutá barva Energetic Yellow, jíž jsou vyvedena jak zpětná zrcátka, tak početné akcenty po celé karoserii.

Nejzajímavější na tom všem ale je fakt, že pokud nechcete budit rozruch, poslouchat věty typu „ono se to dělá i na elektriku“, a obecně dráždit nevrlé petrolheady, můžete si svůj Cooper SE objednat i v inkognito verzi bez zdůrazňování jeho elektrické osobnosti. Osobně si ale myslím, že by to byla škoda. Už takhle jsem litoval toho, že náš Mini, jinak vyvedený v koukavé kombinaci s šedozelenou barvou, přišel o originální asymetrické disky s názvem Electric Power Spoke a místo toho přijel na relativně konvenčních pětipaprskáčích (i když jejich černá barva ke zbytku vozu pasovala hezky). Všechny tyto finesky jako by nás přenesly do nějakého sci-fi filmu z devadesátých let a retrofuturistický design Mini posouvají ještě o kus dál.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda a spotřeba, závěr

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení