Že ne vždy se automobilce povede uvést na trh dokonalý vůz jsme se v praxi mohli přesvědčit už mnohokrát. Jak si na tom ale stojí námi testované SUV Citroën C5 Aircross ve verzi s plug-in hybridním pohonem?
Bohužel se už tento neduh stal u elektrifikovaných vozů ze skupiny Stellantis téměř normou. Z vlastní bohaté zkušenosti s těmito vozy musím uznat, že zejména v chladnějších měsících je spotřeba elektřiny vyšší v průměru o 20 až 25 % oproti konkurenci. Detailně jsem dlouhodobou spotřebu Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 popisoval v tomto článku.
Snad se ale blízká na lepší časy, protože zejména po poslední zkušenosti s vynikající DS 7 E-Tense a oznámení o změně pohonné jednotky u omlazeného Peugeotu e-208, jsem přesvědčen, že problémy s vyšší spotřebou elektřiny jsou jak u PHEV, tak i BEV vozů snad vyřešeny a elektromobily skupiny Stellantis doženou v tomto ohledu konkurenci.
Čtěte také: Test Citroën C5 Aircross Hybrid 225 (2022) – Létající koberec do zásuvky
Ani několik základních tlačítek na nastavení zejména temperování vozu nestačilo k tomu, aby se zážitek z ovládání infotainmentu a nastavení vozu dal označit za příjemný, pohodlný a rychlý. Je škoda, že vůz nemá řádnou domácí obrazovku, na kterou by si řidič mohl „vytáhnout“ často používané widgety. Jednotlivé nabídky a aplikace mají sice svoje dotyková tlačítka pod displejem, ale na ty se musíte dívat, jinak je prakticky nemáte šanci, jak najít nebo poslepu nahmatat.
Vůbec jsem nepochopil zejména nastavení klimatizace. Nastavená teplota zůstává po celou dobu po stranách obrazovky, po kliknutí na ni sice můžete upravit teplotu, ale kromě rychlosti ventilátoru už nenastavíte nic dalšího. Když potřebujete jednoduše spustit maximální chlazení, nebo upravit proudění vzduchu a jeho rychlost, musíte zmáčknout dotykové tlačítko pod displejem a otevře se vám plná nabídka klimatizace. Nešlo toto tlačítko ušetřit a dát vše do jednoho menu po kliknutí na teplotu na displeji?
Velkou pohodu na palubě mi narušoval snad jen jeden fakt – občasné vrznutí kožené sedačky řidiče. Nemyslím si, že by snad šlo jen o náš konkrétně testovaný kousek, který by byl tímto nešvarem postihnut, ale vzhledem k řešení sedačky a loketní opěrky se domnívám, že půjde o běžnou záležitost.
Drobné osoby se tomuto problému vyhnou, ale prostorově výraznější lidé si buď zvyknout na občasné vrznutí, například po projetí nerovnosti, zpomalovacího prahu atp., nebo se nabízí celkem jednoduché a elegantní řešení. Stačilo by mezi povrchy (bočnice sedačky a loketní opěrku) nalepit kousek filcové podložky a bylo by po problému.
Obecné
Lifestyle
Pozn.: Po vydání článku bude vždy rozcestník doplněn o odkaz.
Tohle jsou za nás 3 důvody, proč si nepořídit Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225. Co si o tomto voze myslíte Vy? Máte vlastní zkušenost, nebo teprve zvažujete jeho pořízení? Podělte se o názor v diskuzi!
Že ne vždy se automobilce povede uvést na trh dokonalý vůz jsme se v praxi mohli přesvědčit už mnohokrát. Jak si na tom ale stojí námi testované SUV Citroën C5 Aircross ve verzi s plug-in hybridním pohonem?
Bohužel se už tento neduh stal u elektrifikovaných vozů ze skupiny Stellantis téměř normou. Z vlastní bohaté zkušenosti s těmito vozy musím uznat, že zejména v chladnějších měsících je spotřeba elektřiny vyšší v průměru o 20 až 25 % oproti konkurenci. Detailně jsem dlouhodobou spotřebu Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 popisoval v tomto článku.
Snad se ale blízká na lepší časy, protože zejména po poslední zkušenosti s vynikající DS 7 E-Tense a oznámení o změně pohonné jednotky u omlazeného Peugeotu e-208, jsem přesvědčen, že problémy s vyšší spotřebou elektřiny jsou jak u PHEV, tak i BEV vozů snad vyřešeny a elektromobily skupiny Stellantis doženou v tomto ohledu konkurenci.
Čtěte také: Test Citroën C5 Aircross Hybrid 225 (2022) – Létající koberec do zásuvky
Ani několik základních tlačítek na nastavení zejména temperování vozu nestačilo k tomu, aby se zážitek z ovládání infotainmentu a nastavení vozu dal označit za příjemný, pohodlný a rychlý. Je škoda, že vůz nemá řádnou domácí obrazovku, na kterou by si řidič mohl „vytáhnout“ často používané widgety. Jednotlivé nabídky a aplikace mají sice svoje dotyková tlačítka pod displejem, ale na ty se musíte dívat, jinak je prakticky nemáte šanci, jak najít nebo poslepu nahmatat.
Vůbec jsem nepochopil zejména nastavení klimatizace. Nastavená teplota zůstává po celou dobu po stranách obrazovky, po kliknutí na ni sice můžete upravit teplotu, ale kromě rychlosti ventilátoru už nenastavíte nic dalšího. Když potřebujete jednoduše spustit maximální chlazení, nebo upravit proudění vzduchu a jeho rychlost, musíte zmáčknout dotykové tlačítko pod displejem a otevře se vám plná nabídka klimatizace. Nešlo toto tlačítko ušetřit a dát vše do jednoho menu po kliknutí na teplotu na displeji?
Velkou pohodu na palubě mi narušoval snad jen jeden fakt – občasné vrznutí kožené sedačky řidiče. Nemyslím si, že by snad šlo jen o náš konkrétně testovaný kousek, který by byl tímto nešvarem postihnut, ale vzhledem k řešení sedačky a loketní opěrky se domnívám, že půjde o běžnou záležitost.
Drobné osoby se tomuto problému vyhnou, ale prostorově výraznější lidé si buď zvyknout na občasné vrznutí, například po projetí nerovnosti, zpomalovacího prahu atp., nebo se nabízí celkem jednoduché a elegantní řešení. Stačilo by mezi povrchy (bočnice sedačky a loketní opěrku) nalepit kousek filcové podložky a bylo by po problému.
Obecné
Lifestyle
Pozn.: Po vydání článku bude vždy rozcestník doplněn o odkaz.
Tohle jsou za nás 3 důvody, proč si nepořídit Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225. Co si o tomto voze myslíte Vy? Máte vlastní zkušenost, nebo teprve zvažujete jeho pořízení? Podělte se o názor v diskuzi!